En el primer trimestre del curs actual (el darrer abans de la aplicació dels nous plans d’estudi), el moviment estudiantil ha actuat de forma massiva i contundent. Inicià el curs d’una forma vacil•lant, amb poca agitació, nous plans d’estudi (NPE) aprovats amb poca o nula oposició, etc.
Però el moviment estudiantil estava fort degut a les mobilitzacions del segon semestre del curs passat, i havent blindat la oposició estudiantil a la conversió de les llicenciatures en graus. Una prova són els resultats de les consultes no vinculants sobre la implementació del Procés de Bolonya, que s’han dut a terme arreu dels Països Catalans. A la UAB, a més, la ressaca del nou curs arribava amb un Contenciós Administratiu obert contra la aprovació d’uns plans d’estudi (lletres) i 31 expedients disciplinaris contra 33 alumnes.
Si bé el 13 de Novembre serví per encendre els motors, fou el 17 de Novembre a la UAB i el 20 a les altres universitats púbiques catalanes on la mobilització prengué força. L’argumentació: darrer any per aconseguir aturar la reforma acadèmica. Objectiu: la moratòria. Mètode: el Referendum Vinculant. Mesura de pressió: les ocupacions.
La necessitat de combinar massivitat i combativitat amb el no frontal a Bolonya (motiu del trencament de la PMDUP el curs passat degut a l’obstruccionisme i possibilisme de l’AEP, el sindicat d’estudiants d’ICV-EUiA) quedà evident en la setmana de lluita del Novembre.
Començant per la ocupació de la facultat de Polítiques de la UAB i acabant amb la ocupació del Rectorat de la UB, el moviment estudiantil ha fet un salt qualitatiu en coordinació interuniversitària sobretot metropolitana però també nacional. La CAE (Coordinadora d’Assemblees d’Estudiants) ha estat i és un òrgan imperfecte, però necessari, horitzontal i eficaç per maximitzar la energia del moviment estudiantil metropolità.
També ha traslladat el debat de la reforma universitària al conjunt de la societat, gràcies tan a la vinculació del moviment estudiantil amb altres moviments i col.lectius socials i laborals, com a la difusió feta al carrer, o al gran ressó mediàtic que han tingut les mobilitzacions.
I sobretot ha sapigut contextualitzar la urgència del moment (darrer curs abans NPE) i hi ha hagut una resposta massiva, que ha ampliat enormement les bases, les assemblees de facultat.. S’han implicat estudiants de totes les ideologies (inclús l’ala esquerra de l’AEP) i, sobretot, alumnes que mai havien trepitjat una assemblea i que han assumit unes dinàmiques de conscienciació, difusió i agitació I així han proliferat les ocupacions, a València, Lleida, Girona, UB, etc, i a la UAB on la ocupació física sumava l’element de pressió real d’aturar les classes, esdevenint, de fet, una vaga indefinida encoberta. I s’han tirat endavant altres demostracions de força, com la ocupació del Comissionat d’Universitats o la tallada de carreteres de forma simultània.
No obstant, hi ha hagut varis errors tàctics. La poca implicació del professorat, amb una minoria molt activa tancant files amb l’establishment i l’ordre estamental universitari. Error també la poca coordinació amb l’alumnat de secundària, que serà, de fet, qui rebi els graus i que hagués suposat un salt en la pressió sí haguessin participat de forma activa (vagues, tancades, etc) durant les protestes de novembre i desembre.
A més, em mantingut certa dependència mediàtica, i obsessió amb la imatge de “pacifisme”, caient en un fals debat que dóna ales a la estigmatització, criminalització i repressió a les accions de desobediència, necessàries per l’estat d’indefensió de l’alumnat dins les estructures estamentals universitàries.
D’altra banda, em arrastrat tics de sectarisme i de corporativisme de certs elements obsessionats en la visualització de les seves sigles i no en el conjunt del moviment. A més, ha retornat l’intent de fre de les mobilitzacions, aquest cop en forma de derrotisme contagiós, en la contradicció de mantenir una acció de pressió (la aturada de classes) amb gran part de l’alumnat recorrent a l’absentisme i amb una minoria organitzant la reacció a maneta dels deganats.
De fet, la no assumpció dialèctica de l’espiral de lluita ha provocat dissimetria en les formes de pressió tan entre la UAB i les altres universitats com a la pròpia UAB (aturada de classes o no; desallotjar les facultats o no, etc.), que han provocat la no maximització de la nostra energia, la visualització de certa divisió, la desmoralització i la caiguda en la correlació de forces, amb el resultat de no haver tancat un acord en el moment més àlgid.
En fi, si bé s’han provocat reunions d’urgència entre els rectors i la ministra, si bé el Consell Interuniversitari féu una aposta per les consultes, tot això pot quedar en paper mullat, sinó es manté el ritme de lluita. D’altra banda, 6 dels 31 estudiants de la UAB expedientats han estat expulsats, fet que marca precedent de cara a extirpar l’ús de la desobediència i la acció directa al moviment estudiantil. No els hi pot compensar. I per últim, a hores d’ara sols el rectorat de la UB roman ocupat.
Cal seguir amb força la resta del curs perquè queda camí per recorre. També cal combinar la lluita global per la educació pública amb la demanda específica universitària. L’argumentació: darrer any per aconseguir aturar la reforma acadèmica. Objectiu: la moratòria. Mètode: el Referendum Vinculant, vaga general de la educació, etc. Mesura de pressió: les necessàries.
Carles, estudiant d'historia.
66 comentaris:
Això, aneu a explicar les vostres històries als de Eso i Batxillerat, als que de debó es veuran repercutits en el tema i deixeu de tocar els ous als universitaris que només volen seguir amb els seus estudis amb normalitat!
Això del Març és una collada de collons més de les vostres!
N'estem farts. A Lletres tenim més graus que mai i amb titulacions noves i llargament reivindicades. No se sap si hem de preguntar a qui voleu enganyar o ja, definitivament, qui us està enganyant d'aquesta manera? Què voleu que us digui, em refio més del professorat investigador que de volaltres fent plans d'estudis, sobretot veient les faltes d'ortografia que feu. Heu perdut tota legitimitat, si és que en tenieu. Vaya merda les assemblees, qui se les va inventar? A la resta del món funcionen així les representacions dels estudiants? Segur que no. Els que hem estat d'Erasmus no ho hem vist mai, això. Quina vergonya!
quina merda, francament, tot plegat
A tomar por culo, joder.
Carles, Al teu escrit dius:
"A més, em mantingut certa dependència mediàtica, i obsessió amb la imatge de “pacifisme”, caient en un fals debat que dóna ales a la estigmatització, criminalització i repressió a les accions de desobediència, necessàries per l’estat d’indefensió de l’alumnat dins les estructures estamentals universitàries."
Justifiques la violència? I si és així quan la consideres justa i/o necessària? Qui és jutge per a dictar on estan els límits tolerables de les "accions de desobediència"?
No trobes que és una línia molt perillosa de creuar?
I si defenses la universitat pública i la justícia social no creus que malmetre un be públic o alterar la vida de milers de ciutadans no està justificat?
És evident que és més fàcil lluitar i tenir ressò tallant autopistes i pressionant als companys per a deixar-los sense classe però si perdem el nord i les bases del que està be i el que no i ens erigim en jutges de la veritat no anirem enlloc i ens convertirem en el que critiquem: Aquest establishment que tant critiques i que no es diferencia tant del establishment que regeix les assemblees de fa anys.
a beura si tenyu kura de las faltas de ortogrrafya, ome,
"hem" Carles, "hem"... No "em"
Carles, estudiant d'història...
tu creus realment que la gent vol arriscar-se a pedre el curs, ser expulsat i haver-se de matricular a la UB, UdL o lluny de casa seva... per defensar les xorrades que dius?
Fillet et queda molt per aprendre de la vida, tots som egoïstes i individualistes.. l'ésser humà és així i el que tu anomenes "derrotisme generalitzat" només és que els teus companys prefereixen ser pràctics i no somniatruites
Això, als de batxillerat, però us oblideu de dir-los que ara podran fer la carrera d'Arqueologia, que no existia abans de Bolonya, o la d'Antropologia sencera, que tampoc, i que no caldrà que s'ho empollin tot i s'ho juguin tot a un examen, perquè tindran avaluació continuada, i tampoc no us oblideu de dir-los que per fi hi haurà formació pràctica a moltes carreres que no en tenien i portaven dècades reclamant-ne, etc, etc, etc... ignorants!! No us volem a la UAB, que ens desprestigieu a tots! Sort que podrem recuperar alguna classe aquests dies, que ja semblava impossible.
Ei! això de 'em' deu voler dir 'hem', no? Es comprova, una vegada més, que la selectivitat no serveix de res i que a Lletres aprova qualsevol!
"Mesura de pressió: les necessàries."
De què cony aneu amb aquestes amenaces?!
S'ha d'aplaudir o alguna cosa?
De la mateixa manera que no es pot plantejar la pèrdua de classe com a una imposició, no es pot plantejar la pèrdua de la setmana blanca com a imposició. Es un dret vulnerat, sense cap base legal i, segurament, vulnerant aspectes concrets dels estatuts de la universitat i de la facultat. Per tant, la posició dels estudiants hauria de ser negar-se a acceptar aquesta imposició, que posa en difícils condicions a persones que treballen. Ja es prou greu que l'allargament del calendari impliqui altres problemes com les de les persones que no pensàven examinar-se en cap moment que no fos el previst inicialment. Però la imposició de classes a una setmana dedicada a la preparació d'examens mai es pot considerar menys agressora, per part d'aquells que parlen de la violència exercida per a impedir rebre el dret a classe, que la violència exercida ara per imposar-la. Espero que l'assamblea prengui una resolució al respecte.
Per cert, si s'ha habilitat la moderació dels comentaris, demano que no es publiquin els que porten expressions que no son dignes d'un espai d'intercanvi dur, però respectuós amb les persones.
"Això, aneu a explicar les vostres històries als de Eso i Batxillerat, als que de debó es veuran repercutits en el tema i deixeu de tocar els ous als universitaris que només volen seguir amb els seus estudis amb normalitat!"
Pensem abans d'escriure?
Insisteixo amb un tema que potser no ha arribat. Es pensa prendre alguna mesura respecte de la setmana blanca? Hi ha una assemblea el dimecres que vé. La decissió presa de perllongació de curs es dubtosament legal (s'hauria de veure, per evitar que es torni a produïr un acte discrecional, quina autoritat pot decidir-la d'acord amb els estatus de la universitat). A més, es força incoherent amb la lògica aplicada quan es justifica la modificació de calendari: es fa perquè s'ha vulnerat el dret a rebre i impartir classes. En cas de que hagués passat d'aquesta manera, res no justifica la imposició en contra dels estatuts de la facultat, eliminar la setmana blanca o, fins i tot, modificar el calendari acadèmic sense passar pels tràmits administratius corresponents. Però és que, en contra del que no ha deixat de dir-se, hi ha un referèndum un un 80% dels alumnes que van participar van indicar el seu acord amb l'ocupació. Només un 20% va considerar tornar a classe sense ocupació. Un 25% fer classe amb ocupació. Un 30% no fer classe. I un 25% fer classe intermitent. No es pot dir, per tant, que una minoria es va imposar a una majoria i que l'ocupació era un tema de quatre, entre qui es trobaven persones alienes a la facultat. Després del referendum, aquests arguments no serveixen.
La disposició d'allargar el calendari acadèmic vulnera drets d'alumnes i professors, ho fa sense base jurídica i, a més, amb una lectura política dels fets que no es correspon a allò que ha passat.
Caldria que l'organisme reconegut al reglament de la facultat com a organisme de representació dels alumnes (suposo que per això es tallen les classes per fer l'assemblea del proper dimecres), prengués una posició de principi sobre aquest tipus d'actuació, més enllà de que es pugui solucionar a aquest quatrimestre. Per exemple, cal preguntar-se quin és el motiu pel qual es retalla una setmana el segon quatrimestre, treient aquestes classes als alumnes, en contra d'aquell dret a rebre i impartir classes que s'ha estat defensant amb tanta vehemència. Amb raó, qualsevol alumne podria demanar tenir el curs íntegre el segon quatrimestre, retallat de forma arbitrària (en el sentit més literal del terme) per part del rectorat A PETICIÓ DEL DEGANAT. Amb raó, qualsevol professor o alumne pot demanar la mateixa mesura en cada ocasió en que es provoqui una pèrdua de classe, siguin poques o abundants: no és un problema de grau, sinó de procediment.
Aviam.
També hi ha aspectes super-positius!
Que 6 facultats fossin ocupades alhora és un salt qualitatiu enorme.
Però t'entenc Carles, ha faltat coordinació i maxacar quan els teniem a tir.
Sort que podrem recuperar classes...trepitjant el dret de les persones que les han de fer fora del seu calendari. Demanes que et respectin els teus drets quan no respectes el dels altres?
A l'anònim que assenyala algunes coses sembla ser que bones de Bolònia: l'avaluació continuada. "I així no hauran d'empollar-s'ho tot". Així penses que s'ha treballat? Necessites d'una avaluació continuada i no jugar-t'ho tot a una sola "carta"? Creus que a la facultat de Medicina no s'han de saber el programa quan acaba el curs? Creus que l'avaluació continuada és un oblit continuat, com passa a la secundària quan no hi ha selectivitat pel mig? Creus que s'ha d'eliminar, com a mesura de qualitat, l'examen final amb inclusió de tota la matèria...i, naturalment, a totes les facultats? Es pot fer avaluació continuada amb 60 alumnes matriculats? D'on es treuran els diners per fer grups que ho permetin? Potser ets d'una titulació privilegiada, amb grupets de 15 alumnes per aula?
Molt bo l'anàlisi sua.
quina llastima que ja sigui massa tard per certes coses, i quina llàstima que l'analisi dialèctic no arribi enlloc, ni al sepc ni enlloc..
Però be... GUANYAREM!
A veure Carles, quan parles dels errors tàctics i fas esment de "La poca implicació del professorat, amb una minoria molt activa tancant files amb l’establishment i l’ordre estamental universitari." ... realment estàs segur que el professorat que no s'ha implicat és una minoria? No sé d'on treus aquesta afirmació i tampoc soc jo ningú per rebatre-la (evidentment no tinc l'opinió de tot el professorat de la UAB). Ara bé, mentre durava l'ocupació i com no podíem fer classe, hem tingut temps més que suficient per parlar entre uns i altres, aquí i allà, i més aviat tenim la sensació que és el contrari; és a dir, que una bona part del professorat, sense ser del tot partidari de Bolònia, tampoc és que sigui un enemic declarat. Com tot, el Pla Bolònia té aspectes bons i altres de dolents i si per una cosa el critiquem els professors diria que és més per la forma com es vol implantar (la celeritat, que sigui a cost zero, etc.) i no tant pel que pot suposar a nivell docent, acadèmic, etc. Però bé, això és una opinió meva basada en una impressió.
Per cert, ja que fas un escrit que el llegeix molta gent, fóra bo tenir una mica de cura amb l'ortografia, sobretot pel que fa al tema dels articles apostrofats. El saber escriure correctament no té res a veure amb Bolònia.
Bona tarda.
"tu creus realment que la gent vol arriscar-se a pedre el curs, ser expulsat i haver-se de matricular a la UB, UdL o lluny de casa seva... per defensar les xorrades que dius?"
realment et sembla que defensar un model d'universitat pública i a l'abast de tothom só xorrades? home que vols que et digui... si tothom pensés no hi hauria ningu que lluités i no s'avançaria en res; si no s'hagués lluitat per enderrocar-lo encara viuriem al feudalisme!
Per fi es veu que s'informa als estudiants...
"COMUNICACIÓ ALS I A LES ESTUDIANTS DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES
Amb la intenció de pal·liar el perjudici que han causat a l'activitat acadèmica de la Facultat les excepcionals i lamentables circumstàncies viscudes el passat trimestre, el Rectorat de la nostra Universitat, d’acord amb el Deganat, ha resolt allargar dues setmanes el període docent del primer semestre. En conseqüència, també queda afectat el calendari d’exàmens que ha corregut una setmana més enllà (el calendari i aulari es penjarà en els taulells d’anuncis habituals la setmana entrant). Pensem que aquesta mesura ha de possibilitar la recuperació, ni que sigui parcial, de les classes perdudes i la millor preparació de les properes avaluacions.
Aquest allargament de calendari serà utilitzat a criteri de cada professor/a, que us comunicarà, en el curs de la setmana que ve, el què correspongui a cada assignatura de les que sigui responsable.
Els/les coordinadors/es de les vostres titulacions també romanen a la vostra disposició per a qualsevol aclariment en aquest sentit.
Deganat"
Us demano si us plau que per una mica de respecte i sentit comú, no sigueu tant sectaris penjant posts en un òrgan que ha de representar tot l'estudiantat com és l'assemblea, criticant a altres sindicats (de manera molt persona, totalment discutible i facilment rebatible) com l'AEP que participa activament en les ASSEMBLEES de facultat.
Em sembla molt bé que sigui la opinió personal d'un assembleari de lletres, però no pot ser que en el bloc de l'assemblea de lletres es diguin aquestes coses.
Demano als administradors del vloc que eliminin aquest post.
Gràcies
«[...]necessàries per l’estat d’indefensió de l’alumnat dins les estructures estamentals universitàries.»
N'estàs del tot segur, del que dius? Informa't més bé de la situació dels estudiants a altres facultats abans d'afirmar coses semblants. Hi ha llocs on s'ha pogut arribar a acords favorables, i no precisament amb 'mesures de repressió' com les que dius.
Agosarat, molt agosarat.
En efecte, Carles, el pas del temps i la situació actual a la Facultat de Lletres us juga a la contra. Tu n'esmentes alguns, de factors: "una certa divisió entre els estudiants, la desmoralització i la caiguda en la correlació de forces". N'hi ha molts més. Per tant, heu de ser conscients de les vostres possibilitats. D'altra banda, el fet de proposar adoptar les mesures NECESSÀRIES per tal de complir els objectius pot sonar per a molts a un acte de desesperació. Sigueu prudents i adopteu les mesures OPORTUNES, d'acord amb les circumstàncies reals. Per a molts, esteu a la corda fluixa i una jugada a la desesperada us acabarà d'enfonsar tot el que heu aconseguit.
La disposició d'allargar el calendari acadèmic de periode de docència, en contra del que diu la nota oficial, no s'ha pres pel Rectorat D'ACORD amb el Deganat, sinó pel rectorat A PROPOSTA del Deganat, tal i com consta a la comunicació que es va fer arribar al professorat.
Cal dir que aquesta disposició no té base legal, sino que és una mesura discrecional, presa en contra de l'opinió de molts professors i que mereix la condemna pel mètode que s'ha fet servir, per l'analisi parcial dels esdeveniments i per fer recaure el cost de la mobilització sobre un col.lectiu que, si no ha fet la seva feina, mantenint-se a disposició dels alumnes, no ha estat requerit per fer classe. Curiosament, es treu una setmana de classe del segon quatrimestre i, a més, la setmana de preparació d'èxamens. Aquesta pràctica és un precedent que permet, a partir d'ara, exigir la mateixa disposició en cada situació d'interrupció de classes. L'argument que s'ha fet servir per pressionar el rectorat perquè prengués aquesta mesura, és la de presentar la mobilització de lletres com a quelcom que ha passat al marge de la voluntat dels alumnes. El referèndum del dia 15, amb les preguntes disperses a petició dels sectors més oposats a l'ocupació, mostra la situació minoritària dels contraris a aquesta mesura, així com la majoritària dels que volien classes suspeses o interrumpudes. La justificació de vulneració de drets, en aquestes circumstàncies, és insostenible. Cal referir-se a la vulneració de drets que passa a exercir-se per un mecanisme poc adequat, castigant-se aquells alumnes que poden tenir problemes de preparació d'exàmens amb la pèrdua de la setmana blanca, i al professorat obligat a perllongar la seva docència. Pot indicar-se, a més, l'estranya concepció d'un ensenyament que pensa que els problemes del curs es poden solucionar amb una mesura amb efectes greus i beneficis escassos. Crec que, per part de les autoritats acadèmiques, és una brillant manera d'acabar el quatrimestre.
endavant Sua, sempre estarem amb tu!!
Els que et critiquen mai et faran sombra!
Endavant amb l'anàlisi dialèctic!
La lluita és l'únic camí!
¿suspender las clases el miércoles que viene para otra asamblea?
¡será una broma, supongo!
¿Que no hemos perdido ya suficientes clases?
Vaya universidad de broma...no llega ni a tercermundista...
No, no es una broma. Ni lo es un decanato que pide al rectorado la ampliación del calendario (y éste la concede en una resolución que no soporta un análisis jurídico, no digamos ya político), mientras permite la suspensión de clases, cuando uno podía suponer que se han agotado las convocatorias legales de la asamblea. ¿Con qué cara pueden pedirle al profesorado que prolongue las clases y al alumnado que pierda la semana blanca tales autoridades presas de una negligencia tan absoluta? Porque, a fin de cuentas, la aceptación de la interrupción de clases es el resultado de un solo tema: no crearse problemas. En fin, recordemos que la pérdida de clases es responsabilidad también de un rectorado que cerró la facultad el día 17, impidiendo que se impartieran clases de máster que se estaban dando con toda normalidad. Supongo que uno puede pedirle, ya que no acuerdo, sí coherencia en una gestión. Tras tras no garantizar ese derecho a la clase que se plantea en la resolución del rectorado (al parecer, vulnerada por una escueta minoría a expensas de los deseos de una inmensa mayoría, algo que creo que es discutible, a la luz de los datos del referéndum del 15 de diciembre), factor que debería plantear una denuncia de cualquier alumno que ha podido contemplar cómo el rectorado asistía, sin hacer absolutamente nada, a una violación de derechos durante un mes, ahora se plantea un retorno a clase permitiendo, dentro de la "normalidad" académica, la interrupción de clases para la realización de la asamblea. ¿Cuántas asambleas por cuatrimestre están permitidas con suspensión de clase? ¿Cuántas asamnbleas se han realizado en estas condiciones? Si la excepcionalidad ha sido reconocida para tomar una medida sin precedentes, como la modificación del calendario académico, ¿por qué no se aplica el mismo criterio de excepcionalidad para no suspender las clases del miércoles? La respuesta la tiene el decanato.
Em de seguir ocupant!
Si els expulsats no poden fer els examens, que no els pugui fer ningú!
Quan una mesura de pressió és insuficient, el que cal és ampliar-la, no reduir-la!
Una mentira, por muchas veces que se repita, no pasa a ser verdad.
A ver si alguien se da por aludido, aunque lo dudo.
Càgun déna!
L'has clavada!!
qui collons va tenir la idea de desallotjar les facultats en el moment que preteniem arribar a un acord??
cagada monumental!!!!!
"Em de seguir ocupant!"
Si heu de seguir ocupant el temps en estudiar ortografia...
"Si els expulsats no poden fer els examens, que no els pugui fer ningú!"
Això va, i si els expulsats es tiren per un pont com a símbol de protesta doncs ens hi tirem tots també. Ai!! que ara en direu egoïsta i insolidària!
eps!!
tampoc us frageleu!!
a lletres heu aguantat més que enlloc!
Un mes sense fer classe!!! això des dels '70 que no passava!!!
Si les altres facultats i universitats s'haguessin volcat com vosaltres, hauriem guanyat!
entenc la frustració, i més pels expulsats! però estigueu orgullosos del que heu fet a lletres.
salut!
Nens, ens parodien a Bollywood: http://tinyurl.com/a2wflx
Pq negar-ho? el video és divertit...
Però tb cal a dir q no tots els de filologia anglesa pensem igual. De la mateixa manera q a l'assamblea no tots pensen igual. Em fa ràbia q es generalitzi i q es falti al respecte sigui quina sigui la opinió de la gent.
Jajaajaj molt bona paròdia! xD
FALTA DE PRÀCTICA
Algunos estudiantes decidieron el jueves trasladar su protesta contra el plan Bolonia a la sede de distintos partidos politicos.
LOS EMPLEADOS DE ESTAS SEDES SE SORPRENDIERON DE LA ACTITUD de los jóvenes cuando les reclamaronentrar en el edificio porque en la calle HACIA MUCHO FRIO.Otros estudiantes pidieron PODER IR AL SERVICIO.Los trabajadores interpretaron la actitud de los jovenes como una
muestra de INOCENCIA y la atribuyeron, sobre todo,A SU FALTA DE PRÀCTICA.
Articulo de EL PERIODCO
Pareceis niños de primaria, quizas a estos sí los manipulareis.
Entonces es definitivo?!?! Nos quedamos sin semana blanca?!?! Pero si los piquetes repetían hasta la saciedad que nooo, no nos quitarán la semana blanca, tranquilos, hombreee...
Ah, por cierto, lo de tener que aprobar los comentarios es una cerdada... Es que no puede cada uno expresar lo que le venga en gana?!
L'habilitació no impedeix els insults, sembla ser. Però si l'actualització permanent dels missatges. Jo demanaria que pugués suprimir-se, donat que es continua parlant de qui té mes ous que uns altres, de que si ens dónen pel cul, etc., pero s'atura l'aparició de comentaris.
Doncs jo trobo aquesta paròdia molt encertada!
El tema d'allargar el primer semestre no sé com mirar-ho, però els únics que NO es poden queixar són els ocupes que han impedit el desenvolupament de "l'ensenyament" amb normalitat, ja que són ells qui ho han provocat.
CAL CONVOCAR JA VAGA DURANT LA SETMANA BLANCA
Sí, nos quitan la semana blanca. Es definitivo, sólo dependerá de la actitud de profesores que consideren que no desean hacer clase en esa semana, pero pueden verse presionados por alumnos en favor de la prolongación de las clases.
Quisiera realizar una reflexión muy breve, sin querer desautorizar a nadie de una forma poco respetuosa. Yo estoy por un debate abierto del plan de Bolonia. No me fío un pelo de lo que pueda hacer este gobierno encantador que tenemos con directrices ambiguas que vienen de Europa: seremos los mendigos del continente. Ahora bien, considero que ha habido un error de formas de lucha por parte de la asamblea. Creo que quienes han tenido mayor protagonismo en ella deberían haber considerado ritmos que no desbordasen la capacidad de movilización, que no alejasen a la gente y, sobre todo, que no dividiesen. Sé que es complicado, pero una lección a extraer es que la convocatoria de un periodo de pérdida de clases hay que hacerla con mucha precaución, procurando evitar perder contacto con una mayoría del estudiantado y con un sector apreciable del profesorado. No me refiero a quienes nunca estarán de acuerdo con una movilización estudiantil, sino a quienes han expresado que están de acuerdo con la reivindicación, que habrían estado de acuerdo con algunos días de huelga intermitente (que me parece mucho más efectiva), sin dejar que se cayera en una inercia que llevó a la mayor parte de los estudiantes a casa.
Es sólo una reflexión, que nadie la considere ofensiva ni para aquellos que han deseado hacer clase y no parar nunca, ni a aquellos que creo que se han equivocado no en los objetivos, sino en los métodos. Siento tener esta visión negativa, en especial de la languidez en que entraron las cosas en las dos últimas semanas y la sorprendente normalidad con que todo ha empezado de nuevo. Y puedo informaros que la prolongación de curso ha provocado problemas a mucha gente que tenía compromisos, billetes comprados, etc., y ha generado un gran disgusto en el profesorado, que se ve castigado cuando ha realizado su horario de trabajo, en una penalización que, según todos los indicios, es ilegal. Por otro lado, la semana blanca puede ser indispensable para muchos alumnos. También lo es la cierta continuidad en las clases, que tenía que haberse tratado de mantener. Lo siento, no estoy nada de acuerdo con esa forma de proceder y, con toda sinceridad y sin mala uva, creo que quienes han hecho esta propuesta deberían reconocer que se han equivocado, y que otras formas habrían permitido asumir el futuro en mejores condiciones.
molt bo.
i sí, cal convocar ja vaga!
Me parece patético que alguien pueda reivindicar la semana blanca después de un mes y medio de pérdida de clases, pero todavía me parece más increible que el traslado del calendario de exámenes sea un inconveniente porque hay gente que por lo visto tenía billetes comprados. Pobres, se han quedado sin vacaciones! Esto no pasa en ningun país serio, seguro que estos de los billetes se iran a hacer un master que valdrá una pasta en cualquier país de los que Bolonia quiere armonizar, y los que no pueden, a quedarse con un plan obsoleto, no? Como se nota que no hay gente de clase obrera en la universidad.
a veure contestant a l'últim comentari; jo sóc un dels membre habituals de l'assemblea i considero que la mesura d'aturar classes no va ser un error. Considero que era necessària per les exigències de la lluita que fa anys que arrosseguem i que és de gran importància. És cert que, jo almenys, no esperava tenir el nivell de contestació que vam tenir; sincerament creia que la lluita era compartida i que tots els estudiants entendrien la necessitat d'aquests mètodes. De fet, el raonament que vam seguir (jo i suposo que molts dels membres de l'assemblea) era el lògic. Vam atribuir que la majoria de l'estudiantat adoptava una actitud passiva però que compartia la lluita. Evidentment no tenim cap altra vara de mesurar el sentir de la majoria de l'estudiantat que no sigui les opinions que cada estudiant pot fer lliurement en una assemblea. En l'assemblea en que es va decidir la ocupació es van escoltar arguments a favor i en contra de l'ocupació i al final per immensa majoria es va decidir tirar endavant. Com podem interpretar la voluntat de la gent que no ve? No es pot. I per tant es fa una regla de tres simple i es considera que la correlació de postures és la mateix a l'assemblea que en el total dels estudiants. Si la immensa majoria dels estudiants asistens a l'assemblea van votar a favor era d'interpretar que la majoria passiva tenia una apreciació similar. D'acord estem parlant de centenars de persones que van assistir a l'assemblea i centenars no són tots els estudiants; però també és cert que és un percentatge prou representatiu. Dels centenars que estavem allà la majoria no era habitual de l'assemblea.
Entenc doncs, i sense voler faltar al respecte, que l'error no es pot imputar a la gent que de bona fer està lluitant pel bé del col·lectiu. Més bé o més malament, això és opinable. Però el que no es pot qüestionar és la bona voluntat dels que intentem lluitar contra bolonya des de fa anys. I si s'actua de bona fe no s'ha de demanar disculpes de res (a més estic convençut que vam fer el que haviem de fer, repeteixo).
Per acabar agraeixo el to que utilitzes que és el del debat i el de la crítica constructiva. D'aquesta manera sempre ens podrem entendre. Després de veure tants insults i faltes de respecte en els comentaris d'aquest bloc, s'agraeix. El debat sempre és bo però de cara al futur i si em permets, et diria també que aquest tipus de crítica fora bo traslladar-lo fisicament a l'assemblea i això vol dir participar-hi habitualment. Continuo pensant que és l'espai on s'ha de fer i que el que val és l'opinió de la gent que hi assisteix ja que la opinió delsque no hi van és dificilment interpretable.
A veure gent, no manipulem.
S'està fent les gestions amb el tema de la setmana blanca i ja hi ha una impugnació presentada per la CGT-UAB on exposa les raons per fer-ho i amparant-se amb la legalitat de la facultat.
Per altra banda, els juntaris també estan estudiant la situació i mirant a veure quines vies seguir. I si precisament es convoca una assemblea amb parada de classes és per discutir això.
Tingueu clar, per això, que el procediment que s'ha seguit per ampliar el calendari no és legal, per tant, els professors no tenen perquè aplicar-ho.
Salut!
des de l'assamblea no es va dir que es lluitaria pq no hi haguessin accions d'aquest tipus des del rectorat? Ho estan fent?
la questió es k estem putejats per tots costats
Lo de los billetes es indignante. No se van de vacaciones, ignorante: son alumnos que van a hacer un erasmus al extranjero a partir del día 16, que era cuando empezaba el segundo cuatrimestre. ¿Te enteras? La presunción de inocencia debería ir por delante.
Ya ves, yo he estado en contra de la ocupación con retirada de clases indefinida, pero comentarios como los tuyos me han convencido de lo contrario. No se puede hablar con personas que hacen nada menos que críticas "de clase". Ah sí? El estudiante que se va al extranjero a hacer un erasmus y se compra un billete con seis meses de antelación para que salga más barato es un burgués?
A ti y al lacrimógeno profesorado que ha solicitado el cambio de calendario, pasando por encima de los derechos de sus compañeros, que os den...
de erasmus, si, si...
Demà hi ha assemblea?
A quina hora?
claro, claro, era difícil interpretar la opinión de la mayoría, por eso fue necesario perseguir a gritos con piquetes a los esquiroles que querían ejercer su derecho a hacer clase, vete a saber cual era "el sentir 2 de esos alumnos
también era difícil interpretar el sentir de la puerta del decanato...cómo íbamos a saber que no le apetecía una mano nueva de pintura y huevos...
a qualsevol preu? feu vergonya!
Soy profesor: sí, hay alumnos de Erasmus que plantean problemas con sus viajes. Me lo han planteado precisamente para saber qué día tienen que examinarse porque, lógicamente, tienen comprados billetes con antelación y esperaban que el curso empezara el día 16 de febrero. ¿De acuerdo con el Anónimo escéptico? Otra cosa para el anónimo escéptico: la decisión de prolongación del calendario se ha tomado sin fundamento jurídico alguno. La resolución del rectorado no se apoya, al contrario de lo que sucede en cualquier decisión de este tipo, en un determinado punto de los Estatutos de la UAB. Y la aplicación por el decanato (del que salió la propuesta) se hace vulnerando cuáles son las autoridades que pueden realizar la solicitud, decretar la modificación y regularla. Esto no es juicio de valor, sino la descripción de un acto que se ha realizado saltándose cualquier norma. Por tanto, esa no es la cuestión que puede discutirse.
Y, sinceramente, algunas intervenciones de alumnos en este blog me indican que ´sus derechos no tienen tanta vigencia cuando permiten que se vulneren otros no sólo con tranquilidad, sino con recochineo. El profesorado podía haberse negado, pura y simplemente, a dar clases más allá del día 16. Si no lo ha hecho no ha sido por temor a un expediente que nunca se le podría haber abierto, sino por no perjudicar a sus alumnos. Pero, con estas actitudes, es para pensárselo.
tu ho has dit company... eren dos alumnes esquirols! dues pèrsones que no volien respectar les decisions de la majoria... dubto que se'ls perseguis amb crits com tu dius.
Em fa moltíssima gracia llegir un comentari que diu: "¿suspender las clases el miércoles que viene para otra asamblea?"
Collons! Si no es suspenen classes tothom diu que volia, però que no ha pogut anar a l'assamblea perquè era per la tarda, els que no poden vindre pel matí, igual. I quan es suspenen classes perquè tothom tingui la possibilitat d'anari tampoc esta bé perquè es suspenen classes..
Anem a fer les assamblees a casa de cada estudiant?
Una mica de serietat no?
I en la meva opinió, el gran problema de l'assamblea, ha estat la participació. A la primera assamblea (ordinària) que vaig anar aquest any (d'una facultat de 4000 persones) van assistir-hi 9.
Això és una vergonya! Potser si tothom hagués participat de bon principi no s'hauria (o si) fet l'ocupació i no hi hauria tanta gent queixant-se a través d'un blog.
S'ha perdut la consciència social, a tothom li suda tot i tothom. Aquest és el problema. Deixeu de buscar arguments de l'estil: Tengo derecho a estudiar. Perquè si realment et creus aquest dret, l'estaries reclamant a bolonya que és qui potencialment te'l treurà.
"Jo estic en contra de bolonya però no estic d'acord amb l'ocupació" -> Això i res és el mateix. Jo no puc dir: Sóc anti-capitalista i no oferir ninguna alternativa. No mira esque no m'agrada el capitalisme però no tinc puta idea de amb què substituir-lo. Doncs el mateix amb anti-ocupació, busca alternatives viables! Sinó, la teva crítica esta totalment buida de contingut. (Ara em diran que l'assamblea està polititzada perquè he teclejat la paraula capitalisme, és un exemple tranquils, podria haber dit anti-faroles i tots contents)
Deixo anar una pregunta a l'aire:
Creus que la divisió entre estudiants s'hauria de donat si de BON principi la participació hagués estat com déu mana?
Per cert, si he fet faltes d'ortografia, perdoneu, però estic escrivint ràpidament.
y se marcho... com deia la canço ja ha marxat tot. I nomes ens queda la pena de un quiero y no puedo.
En fi: coitus interruptus...
És una mica paradoxal que en un post de l'assamblea de lletres, hi hagi tantes faltes d'ortografia.
Per altra banda... gràcies per deixar-nos fer classe!
El que s'hauria de fer es agafar a tots aquests de l'assamblea i penjarlos d'un pal.
Ara amb els seguratas ja no teniu collons de ocupar eh?
Per sort amb la nova rectora ara la facultat esta segura. A mes posara una mica d'ordre i serietat a l'autonoma. Que ara esta plena de hippis, okupas i chusma. Fins i tot hi han profes aixi.
Aquí el que toca és prendre exemple d'israel, i fotre fora a tots els terroristes. perque aixo es el que sou els de l'assemblea: uns etarras.
Hi han professors...(sic) En tot cas, HI HA PROFESSORS. Cal no criticar les faltes quan es fan tantes...
Però el tema no és d'ortografia, sino d'un altre tipus de carències. El llenguatge que fas servir, m'honora com a professor que he estat molt crític amb l'assemblea, però que sento autèntica repugnància per l'existència de persones com tu a la nostra (no a la meva) facultat. Ignoro quins motius poden haver portat a estudiar quelcom que té a veure amb la cultura, amb la societat, amb les relacions entre les persones en col.lectius complexos a persones com tu. Mal ho hem fet si el resultat de la nostra formació és que la teva anàlisi acabi no a favor o en contra de les coses, sinó amb una abrumadora simplificació de les coses que hauries de tenir les eines (i és obvi que no hem sabut donar-te-les) per disposar d'un seguit de recursos que t'ha de donar, precíssament, la nostra carrera. No et dic que estiguis d'acord amb com han funcionat les coses, sinó que hauries de basar la teva crítica amb els instruments que, suposadament, les persones matriculades a Lletres haurien de tenir més a mà que no pas a altres llocs. Em preocupa molt que hi hagi gent que pot escriure el que tu escrius precíssament perquè mostra la incapacitat que hem tingut per donar una formació adequada. Potser per això hauries de demanar un nombre de classes superior, no conformar-te amb les que tens ara o les que hauries tingut amb un curs sense interrupcions. Si el nivell al que arribes és aquest o és per ignorància, o és perquè el tema no t'interessa com per perdre massa temps pensant (i què fas redactant això, que no tens coses més importants a fer, com preparar els exàmens?). I, en tot cas, indica una actitud davant de les altres persones que correspon, precíssament, a ambients que no ténen res a veure amb el món acadèmic. Crec que l'equip sencer de la rectora es quedaria avergonyit llegint coses com aquestes. Jo m'ho sento. I això que no em crec interpel.lat, per haver estat en contra del tipus d'ocupació que s'ha fet. Però em sento agredit per la presència de persones que poden expressar-se com tu al meu espai de treball.
I, per cert, quina sort que tens en aquest espai d'anonimat. Perquè el teu text, signat i identificada la persona, ja saps que és delictiu. Ja que estàs a favor de l'ordre i la seguretat, podries considerar que aquestes paraules que et permeten expressar, fetes en públic i cara descoberta, et portarien a TU a tenir un expedient i un procés judicial.
"És una mica paradoxal que en un post de l'assamblea de lletres, hi hagi tantes faltes d'ortografia.
Per altra banda... gràcies per deixar-nos fer classe!"
No és paradoxal que tu escriguis assamblea amb "a". Coherència.
Publica un comentari a l'entrada