Els companys de la UB, van dur a terme la primera acció de l'any contra Bolonya, aquí penjo la noticia del seu blog, si voleu veure al video cliqueu al vincle;
Els estudiants/es que estem lluitant contra l'implantació de l'EEES vam decidir ahir mostrar el nostre missatge de “pau i amor” per aquest nou any a totes les families de Catalunya, per això vam pensar que el millor espai era a les campanades de la TV3 que es retransmetien des del Teatre Nacional.
Segurament que molts de vosaltres vareu veure ahir per la televisió que el nostre objectiu es va complir, milions de famílies van celebrar l’any nou amb una pancarta que posava !No a Bolonya!. Avui ens hem llevat amb una victòria a les mans, una victòria que ens acompanyarà tot el 2009 i que ahir sens va presentar com una nova companya en el nostre camí de lluita.
http://tancadaalacentral.blogspot.com/2009/01/intervenci-campanades-2009.html
74 comentaris:
¿Victòria? Francament, grotesc.
Victòria no ho sé. Però l'acció va estar molt ben pensada.
Home, tant com una victòria? ... Què voleu que us digui. Diria que molta gent que va veure les campanades de TV3 (jo inclòs) no sabia de què anava ben bé el tema (aquí no m'incloc jo). Cadascú fa el que vol en una nit com aquesta i si us fa gràcia sortir per la tele, doncs bé, sortiu-hi. No crec que això ajudi a resoldre el conflicte que tenim entre mans sinó més aviat altres iniciatives i actuacions menys "folklòriques".
Apa, que els Reis d'Orient us passin carbó, que és el que us mereixeu molts de vosaltres. I no us ho agafeu malament, que a mi també me n'han passat i no és molt greu.
Adéu
aiii...aiiii....
ajjjj......ajjjj.....
que me meo tooooa...ME MEO TOOOOOA DE LA RISAAAAA!!!!!!!!!!!
QUINA VICTORIAAAAAA!!!!!!!!!
JA JA JA JA JA!!!!!!!!!
ostia quin nivell!!!!!!!!!!!
ejtupendo!!!
la maió vijtoria dejdel desenbalco del granma!!!!
hajta la victoria siempre!
MARICONSONNNE!!!!
Os sugiero actividades de la asamblea que pueden considerarse victorias como la que se ha ensalzado aquí:
- Anunciar, en las cocinas improvisadas en la entrada de la facultad, recetas en franjas horarias de publicidad, con platos tipo spaghetti a l'antibolonyesa.
- Firmar un convenio con empresas que anuncian almohadas o colchones que evitan problemas cervicales, presentando el nuevo "saco de dormir antibolonya", que permite relajarse durante dos meses de sueños compartidos.
- Filmar imágenes para insertalos en anuncios de perfumes anunciando el nuevo aroma "Calvin Antiboloyein", inspirado en el irresistible olor que ha emanado de los espacios de confraternización gastronómica y no gastronómica de la ocupación.
- Presentar el nuevo plato "macedonia bolonyesa-deganal" con las imágenes del asalto al decanato de los últimos días de clase, como plato decorativo que debe presidir cualquier celebración.
-Sugerir la Facultat de Lletres como espacio de relax donde ninguna actividad intelectual alterará los nervios de los viajeros en busca de un lugar de ocio: Antibolonyandia.
Y cualquier otra estupidez que se os ocurra presentar como forma de lucha. Nunca había visto caer el movimiento estudiantil tan bajo.
Simplement: patètic
Gràcies a aquesta pancarta tots els rectors d'Espanya faran un gran "ohhh quanta raó tenen" i ens treuran el pla de Bolonya de sobre. Moltes gràcies "camarades"!!!
(/ironia_on)
No sé a quina victòria es refereixen, si cliqueu al´link que posa teniu el video en qüestió, els hippies surten dos segons: ni tan sols es veu el que diuen les pancartes, només dues persones portant-les, els realitzadors enfoquen a un altre lloc, després els de la pancarta donen la mà als presentadors que estan dient: mira, venen a fer-nos companyia jajaja i per últim un dels presentadors diu: jo quan era estudiant també feia gamberradetes. I això és el que sou, uns gamberros xDDDDD
a veure, no insultis... gamberro ho seràs tu. Si tant llestos sou i penseu que això és patètic (com diu un més amunt)doncs feu alguna cosa vosaltres si tan llestos sou. Ja n'hi ha prou d'enriure's de la gent que lluita, almenys ells fan algu per millorar d'alguna manera les coses que segur que vosaltres no foteu res.
Ens heu fet perdre el curs PER RES. I encara parleu de qui insulta? Quan vingui el suspens general, a veure si teniu el valor de donar la cara.
als de lletres ens han tret la setmana blanca. Gràcies, solidaris.
A veure... siguem sincers... vosaltres reivindiqueu Bolonya, però l'objectiu prioritari són els estudiants expulsats. És més, si el rectorat us assegura el retorn dels estudiants expulsats vosaltres us baixareu els pantalons. Espero que la nova rectora sigui sensata i es mantingui ferma. Tant que defenseu la democràcia i la llibertat... Els vostres actes en favor de la llibertat són les amenaces al deganat de lletres i a tot aquell que vulgui fer classe.
No us heu preguntat a qui esteu perjudicant? Als estudiants o a la rectora? Hi ha gent que ha pagat un servei que no està rebent. Hi ha gent que anirà a un examen sense saber res de res. Tot gràcies a vosaltres.
Ocupeu les aules, però no heu pensat en ocupar el departament d'universitats? S'ocupa el centre de poder, per molestar als dirigents. Vosaltres ocupeu les aules i als únics que molesteu és als alumnes.
Ens hem quedat sense setmana blanca, ens han allargat el curs, haurem de buscarnos la vida per aprovar les assignatures perquè anem amb materia per donar... I encara us esteu plantejan si anireu o no a classe el dia 7? Vinga va, de veritat deixareu que us fastidien més del que ja ho han fet? Mira, jo el dia set anire a clase, i espero que no tinguin la poca vergonya de impedir-ho i continuar amb aquesta estupidesa perque us recordo... Tot aixo no ha servit de res!! Tot es feia pels expedientats, a mi que no m'embauquin mes!
A mi també em sembla convenient no identificar o reduir les protestes contra Bolonya al tema dels expedients. Són qüestions relacionades però NO s'han de barrejar. No poseu, doncs, el tema dels expedients com a prioritari perquè hi sortireu perdent i perdreu el suport de la majoria dels estudiants.
Hay uno en la asamblea que aparenta ser repetidor de, por lo menos... hace trece cursos. ¿Es así? ¿Alguien puede responderme?
Había uno en la asamblea que decía llevar diez años en la facultad, pedí turno de palabra pero no me lo dieron (ya había muchos y luego dijeron todos lo mismo). Yo sólo quiero saber si los diez años ha estado matriculado en la misma carrera, ¿no sé si con Bolonia esto podría pasar?
Hay que poner mucho empeño en ser repetidor en esta Facultad de Letras tan cuidadosa con otorgar aprobados generosos. Claro está que, con no presentados a examen del orden del 30% del total de alumnos matriculados (con una increíble tolerancia de las autoridades académicas -como en todo lo que hace referencia a la calidad de la enseñanza y al rigor de la exigencia-) pueden comprenderse esas largas estancias en la facultad. Naturalmente, de quien puede permitírselo. De ahí que el verdadero sistema que debería exigirse no es la gratuidad o la rebaja de tasas. Eso significa que la enseñanza la pagan los trabajadores que no estudian. Lo que hay que pedir son becas para los estudiantes que no puedan pagar una tasa que debería cubrir buena parte del costo. Y asegurarse de que tanto los becados como los no becados asisten a clase con regularidad, van a los exámenes y abandonan la facultad en cuanto no han pasado cuatro convocatorias. Eso es una universidad pública de calidad, exigente, con profesionales competentes. Lo que tenemos es un desastre de conciencia de trabajo en los alumnos, que creen que fotocopiando los apuntes se pasa curso; un profesorado mal pagado, con diferencias salariales abismales y desmoralizado por el desprestigio de su carrera, cuando sus compañeros de cualquier otra profesión ganan tres veces lo que ganan ellos; bibliotecas sin los libros esenciales, porque la última reivindicación de unos y otros es disponer de recursos bibliográficos; imposibilidad, por una masificación de alumnos que van a clase cuando les apetece, que eluden sistemáticamente cualquier lectura que no vaya a entrar en el examen, de impartir la docencia de forma adecuada. Eso es lo que hay, ese es el desprestigio de la facultad, que viene desde hace mucho tiempo. Y lo que ha ocurrido este curso es sólo un estallido final (si es que ha acabado) de lo que en cualquier otro mundo académico sería impensable. Que durante cuatro semanas haya permanecido cerrada a las clases una facultad, por decisión de una asamblea que no tiene atribuciones para hacerlo, a lo que se ha respondido con la resignación cómoda de los estudiantes (que han acabado por no ir a presionar por sus derechos), con la incapacidad del profesorado para imponerse (bastaba con haber señalado, desde el primer día, que la materia de examen sería la prevista al principio de curso) y con unas autoridades académicas que no han sabido qué hacer en esta situación. Su obligación era, pura y simplemente, restablecer el derecho a clase y garantizarlo por cualquier medio. Ni siquiera habría hecho falta recurrir a la famosa "represión". Habría bastado con que se informara al alumnado de que las clases se mantendrían abiertas, con el profesorado dispuesto a proseguir con la docencia. Y, quien quisiera parar, que parara. Habríamos tenido el curso, la movilización contra Bolonia o los expedientes (quien crea que hay que movilizarse por esto último, que no es mi caso) y todo el mundo habría hecho lo que creía necesario. Incapaz de convencer a la mayoría de los estudiantes, y bien que lo saben, los miembros de ese colectivo no representativo que es la asamblea (y el referéndum lo demostró sobradamente, considerando la diferencia de porcentaje de alumnos que deseaban hacer clase y los que no lo deseaban en el referéndum y en la asamblea) ha decidido pasar a una ocupación permanente acompañada de la interrupción de clases. Cosa que era innecesaria, pero que les dejaba en la actitud minoritaria que tienen y que no desean exhibir. El resultado ha sido la pérdida del curso para aquellas personas que estaban interesadas en hacerlo. Curiosamente, muchos no asamblearios habrán estado encantados de no hacer clase (otra explicación del resultado del referendum) creyendo, sin fundamento, que el profesorado rebajaría la exigencia a las clases que se dieron hasta el día 24 de noviembre. Están equivocados. Y, además, la prolongación del curso perjudicará a todos los que desean estudiar, al arrebatarles por orden de la autoridad la semana blanca, de la misma forma que esa orden, dada en condiciones burocráticas muy poco presentables, cuando el profesorado ni siquiera podía reaccionar, y tomada por un rector en funciones (que ni siquiera será rector cuando se prolonguen las dos semanas de clase) a propuesta de un equipo de decanato que cesaba en sus funciones el 19 de diciembre. La falta de sentido de la autoridad académica en todo el proceso ha acabado con un golpe de autoridad. Y la falta de clase acabará con una exigencia académica normal, que llevará a los resultados que pueden esperarse en los exámenes.
Te aplaudo último anónimo. En lo que llevamos de comentarios de los posts de las asamblea, nadie había expuesto tan bien la situación como tu. Ole!
Per si a algú li interessa, encara que no tingui a veure amb el contingut estricte d'aquesta notícia, us deixo un link sobre Bolonya:
http://blogs.avui.cat/joanribera/?p=42
"Ens heu fet perdre el curs PER RES. I encara parleu de qui insulta? Quan vingui el suspens general, a veure si teniu el valor de donar la cara."
A veure un suspens general és ilegal, no es pot fer. En cas de que hi hagués un suspens general evidentment caldria protestar i lluitar fins que rectifiquessin. No
passarà.
"als de lletres ens han tret la setmana blanca. Gràcies, solidaris."
La retirada de la setmana blanca és una mesura de coacció per part del deganat de lletres. No s'en pot culpar a la lluita contra Bolonya. Personalment jo crec que el correcte seria que durant la setmana blanca els estudiants no anéssim a classe per demostrar que estem en contra d'aquesta mesura. Ho voldreu fer els que tan us queixeu? doncs ja està des de deganat poden dir missa que si els estudiants creiem que tenim dret a la setmana blanca doncs no anem a classe i ja està i els hi donariem una lliçó.
"Tot aixo no ha servit de res!! Tot es feia pels expedientats, a mi que no m'embauquin mes!"
Si això no ha servit de res és per culpa de la gent que ho ha impedit. És tenir molt poca vergonya estar durant tota la ocupació intentant boicotejar-la i després dir "veus com no ha servit per res".
Aquesta lluita no era per salvar els expedientats com esteu dient vosaltres. La lluita és contra bolonya però és evident que els expedientats ho estan per lluitar contra Bolonya i que l'expulsió de 6 companys no ens ha deixat indiferents. Aquesta repressió es deu a la lluita contra Bolonya no oblidem. Els expdeientats són gent que l'any passat lluitava contra Bolonya mentres la resta de gent no feia res.
La lluita és contra el procés de Bolonya i els objectiu d'aquestes ocupacions eren ben clars. Només un punt feia referència als expedientats.
"si el rectorat us assegura el retorn dels estudiants expulsats vosaltres us baixareu els pantalons"
això és mentida. De fet durant tot el procés des del rectorat ha utilitzat els expedients com a xantatge i el moviment estudiantil no ho ha admès. Em consta que a les persones expulsades també se'ls hi ha fet xantatge i ells no han entrat en el joc. Tampoc el moviment estudiantil ho hagués permès.
Penseu una cosa simplement: si la lluita que s'ha dut a terme sigués només per salvar als expulsats ja s'hagués aconseguit perquè de fet es va proposar des del rectorat. Si el moviment estudiantil s'hagués compromés a estar desmobilitzat tot el curs els 6 expulsats encara serien estudiants de la UAB.
'És tenir molt poca vergonya estar durant tota la ocupació intentant boicotejar-la i després dir "veus com no ha servit per res".' Perdona? Voleu que ens posem a parlar de ki té poca vergonya? Voler anar a classe es boicotejar la ocupació? Vinga home, no em fasis riure! Treure un dret com el d'anar a classe als estudiants si que es de tindre poca vergonya, així que no vinguis amb aquestes.
Bien, el suspenso general no será una decisión tomada en estos términos, sino el resultado de examinar de la materia prevista.
No sólo se ha coaccionado a los alumnos con la semana blanca. Se coacciona al profesorado y se le añade trabajo dado gratuitamente, después de haber cumplido sus horarios y sin encontrarse en huelga
La ocupación no hacía necesaria la suspensíón de clases. En este sentido, tal suspensión no ha servido de nada, pero ha supuesto una fractura irreversible entre una parte importante del profesorado y el alumnado; una intolerable exigencia de elegir entre dos formas de lucha, no entre dos objetivos. Nadie ha señalado por qué no asistir a clase ha puesto en mejores condiciones a todo el mundo para resolver los objetivos de la movilización. Lo que sí sabemos es que los otros factores de división se han dado y, hoy mismo, aparecen como los más visibles. La asamblea del día 7 lo demostrará y, en respuesta al´último mensaje, creo que habéis destruido, con una huelga indefinida, las posibilidades de volver a realizar una reivindicación en la facultad. Porque, si el profesorado examina de acuerdo con la materia prevista, si se colocan en campus virtual lecturas obligatorias, y se alargan las clases eliminando la semana blanca (y la gente irá, porque ya ha perdido clases que, a su modo de ver, no era necesario haber perdido), no habrá posibilidad alguna de volver a interrumpirlas. En todo caso, debe recordarse que estáis en vuestro derecho de CONVOCAR un paro. No tenéis (y lo sa´beis) ninguno a exigir un seguimiento general del paro. Cuando comprendamos que no tiene que confundirse la COMUNICACION de la asamblea de la convocatoria de un paro con la OBLIGACION de parar, no habrá quien mueva a la mayoría de los estudiantes de su aula, y menos tras esta experiencia. ¿Váis a ocupar la facultad con la oposición de los alumnos que estén en cada aula en aquel momento? ¿Os atreveréis a hacerlo? Porque yo tengo muy claro que, con la suficiente información y con la deicisón del profesorado de dar clase si se le pide, no habrá manera de que esto ocurra.
A veure si els reis ens porten un aprovat general...
Pal de l'aprovat general... Sento dir-te que no crec que aixó passi, i a més, si passés seria la pijtor taca per al nostre expedient acadèmic, perquè posa a tots els estudiants al mateix nivell, i aixo el baixarà notablement, i no crec que això ens beneficii a nigu, com tampoc crec que els professors opten per un suspens general.
Anem per punts;
El mite de l'aprovat general, cada professor podrà decidir com evaluar els seus estudiants, l'anomenada llibertat de catedra, és a dir, això de l'aprovat general va ser una mesura del 75 i allà es va quedar.
El tema expedientats, quan la gent no té ni idea del que parla, surten comentaris com els que es veuen per aquí, us començeu a inventar coses falses, ximpleries que us han comentat i un llarg etc. Als expulsats se'ls va fer xantatge com ja han dit, van dir-lis que si aturaven totes les mobilitzacions no serien expulsats, has vist la baixada de pantalons? quina gran baixada eh? m'agradaria veure't a tu en la mateixa posició, ignorant, ja estic fart de veure com la gent s'inventa coses, i més encara gent que no li arriba ni a les soles de les sabates.
La suspensió de curs és il-legal juridicament, és a dir que no es pot fer al igual que el suspens.
I per acabar us equivoqueu d'enemic, entreu al joc del deganat i rectorat, nosaltres no hem tret cap setmana blanca, son ells que ho han fet. Recordeu la guerra d'Irak, un mes sense classes, i no es va allargar el calendari academic, xq aleshores quedava guai manifestar-se contra el pp, era de progres, pero ara quan son els progres els que la caguen i critiquen amplien calendaris academics, reflexioneu una mica.
I ja per acabar, el tema de no fer classe, feu pena directament, aqui tothom ve perque vol estudiar, aixo no és l'institut ni l'escola, tots volem aprendre i fer classes, us penseu que sou els unics? que nomes vosaltres voleu fer classe? no teniu ni idea, i ja canseu, inoveu en les critiques, ja no entro ni a comentar altres respostes que he vist que son a nivell de nen petit. Si tan us preocupa el tema busqueu solucions com ja estem fent des de principi de vacances i deixeu de plorar, que us ho han de fer tot.
Em sembla alucinant que després de com s'han desenvolupat els aconteixements encara hi hagi gent que pugue dir bestieses com ls de l'últim comentari... Que pasa, que penseu que com que l'heu liat tant teniu un poder per sobre d'algú o que? Creieu que sou un exemple a seguir? Si realment voleu tant com nosaltres estudiar... Feu-ho d'una vegada, deixeu-vos de lluites estúpides, perquè ara ja no lluiteu ni contra bolonya, ni contra el deganat ni res... Ara sembla que esteu lluitant contra els propis companys, i no crec que sigui positiu per ningú.
Al del comentario de las 13:41:
Deseo decírtelo con todo el respeto y, si ves que hay algún elemento en que me paso, me lo dices sin problema. Porque, para mí, de lo que se trata es de restablecer el ambiente quemado en la facultad. Y creo que todo el mundo tiene que asumir responsabilidades. Yo estoy contra Bolonia, pero no comprendo por qué hay que parar las clases, por qué no pudo combinarse esta acción con otras. No se trata de no tener conciencia de los problemas, incluso conciencia de problemas po´líticos más generales. Se trata de considerar si el método utilizado es correcto. Y yo creo que no, sin considerar a nadie imbécil, ni reaccionario, ni más revolucionario, ni nada. Creo que, en el sector más movilizado, esta reflexión deberíais tenerla en cuenta, más que las que pueden ser reacciones contra algunas posiciones intransigentes. ¿NO creéis que ha habido un exceso en este tema, y que mucha gente puede haber considerado esto mismo que yo planteo?
Por otro lado, lo del calendario me parece un desastre en todos los sentidos. Me lo parece como medida que somete al profesorado a unas condiciones intolerables: se les comunicó por email del decanato el día 23 de diciembre a mediodía. Lógicamente, cuando el profesorado no ha hecho huelga, no se le puede exigir que reponga las horas de trabajo que ya ha cumplido asistiendo a la facultad en su horario. Y, quien no lo haya hecho, que responda ante la autoridad académica responsable de controlarlo. Por otra parte, coloca al profesorado en condiciones distintas, porque habrá quien decidirá hacer esas clases y quien decidirá que ya las ha hecho, en el campus virtual o haciéndolas durante la ocupación. Por último, es una medida que es un agravio comparativo con otras circunstancias de conflicto, como la guerra de Irak. Y estoy de acuerdo en la apreciación que se hacía: se tuvo una actitud distinta por el componente político de la situación. La prolongación de clases, además, debería hacerse ahora, sistemáticamente, cada vez que hubiera un conflicto, si es que se desea tener coherencia, aunque creo que se ha buscado la salida más fácil para las autoridades y la más complicada para el profesorado y los estudiantes. No podrá recuperarse la materia en dos semanas y, además, una de ellas implica la périda de la semana de estudios.
Creo que, como mínimo, quienes habéis defendido la interrupción de clases, deberíais considerar si la medida ha sido la más acertada. Porque, si se considera que ha habido errores, que podía haberse mantenido un nivel de pérdida de docencia inferior sin cesar la movilización, no se pierde nada, se ponen puentes a un diálogo que, hoy por hoy, parece de sordos y en el que, tal como están las cosas, saldréis perdiendo. Además, estoy convencido, habiéndolo hablado con personas que llevaban la asamblea, que esta es vuestra convicción.
Anonim 14:10
El que dius és cert, i el teu comentari és positiu i obert al dialeg, a mi personalment em satisfà poder intercanviar impresions i observacions teves certes e interessants, perque proposes o analitzes les coses amb sentit comú. Un altra és quan surten tots els comentaris que no tenen res de bo d'un altra sector de gent que s'aprofita del anonimat per treure bilis i més bilis.
Per tan, com que aquest és un lloc poc adequat per parlar-hi, et demano que si vols parlar un dia, enviis unn mail a la direcció de l'assemblea que me'l faran arribar i ens posem en contacte o pralem del tema, des d'un punt de vista constructiu, que és el que pretenc.
Ei!! Si em voleu dir algo m'ho dieu a la cara!! Conolls!! I no amagant-vos en l'anonimat!!! I jo no insulto a ningú, eh? Que aquí hi ha molt hipòcrita que diu ser estudiant i no és res!!! Al lloro!! I, al que es baixa els pantalons, saps quant fan dos més tres? ajupa't que vinc!! No hi ha res més a dir.
Jo no dic que la lluita contra bolonya s'hagi d'acabar, només han de canviar la forma en que s'está fent.. Als de lletres ens han tret la setmana blanca, no hem fet la meitat de classes, jo tinc assignatures que no he donat i que no donaré.. molt bé, moltes gràcies! I a sobre sent de primer.. qe estem tots perduts.. ens foteu aquest mes i mig sense classe.. i ara que? després de la pauseta aquesta, xqe clar a tothom li agrada passar el nadal a casa no?XD jajaja.. , tornareu a ocupar les classes?, si teniu aquesta intenció que s'apigueu qe aqest cop n us serà tan fácil.
Tu no dius que la lluita contra bolonya s'hagi d'acabar... molt bé, d'acord! Proposa de quina manera ho faries tu... perquè molt queixar-se però ningú aporta altres formes de lluita...
dius que ets de primer, doncs sàpigues que fa molts anys que es lluita contra bolonya i que parar classes no es fa perquè si... em sap greu que t'hagi enganxat a primer que potser et vé de nou... però crec que t'equivoques de culpable.
"La suspensió de curs és il-legal juridicament, és a dir que no es pot fer al igual que el suspens.
"
A mí m'han dit que es pot fer. M'ho ha dit un mestre força important... No sé.
Mort a l'assemblea més vella, que ja fa pudor a mòmia, osti. Volem renovació de personal. Exigim gent que no foti el paperina a les classes. Volem gent jove i amb ganes, no vells que s'autopromocionen. xD
potser si que cal un relleu generacional però per això cal que s'impliqui tothom cosa que de moment lamentablement no ha passat i ha calgut la ocupació perquè us n'adoneu.
Hi ha classe demà¿
Doncs hi haurà classe si els alumnes són a l'aula, com hauria passat des del primer dia.
I si no hi sou, problema vostre. Sembla que, de l'allargada de curs només us interessa la sagrada setmana blanca: això sí, que el professorat l'allarguin la docència, us és ben igual, quan heu tingut, a diferència seva, dos mesos de vacances, perquè excepte una minoria, no ha anat a la facultat. I mai s'havia vist que es recuperin classes perdudes per una aturada dels alumnes. Això, la degana ho haurà d'explicar molt bé i ja veurem si el professorat accepta treballar en aquestes condicions.
Però quins dies haurem d'anar a recuperar?
Resposta a l'anonim de les 16:47.
Segons comunicació del deganat al professorat, que va ser penjat en comentaris anteriors, el curs s'allarga fins al 30 de gener, amb la qual cosa les classes, que eran previstes fins el 16, passen a donar-se també les setmanes del 19 i del 16. Els examens comencen el 2 de febrer, sense setmana blanca. Sembla ser, pel text penjat, que cada departament aplicarà la norma d'acord amb com ha anat l'ocupació i la pèrdua de classes i, segurament, cada professor considerarà el que és oportú fer.
Sóc del PAS i us recomano que toneu a fer classe amb normalitat o perdreu el curs de debó. La Assemblea l'ha cagat però molt i ha perjudicat als companys alumnes (i al pas també, no us pneseu)
Mireu ara els expedientats quin pal perdre la cerrera i estar-se a casa seva. S'ho mereixen, en la meva opinió però han estat ben rucs.
Soc professor i em sembla que ja s'ha perdut el curs, per molt que s'allargui després de les instruccions molt discutibles del deganat. El curs s'ha perdut en allò que més interessa en aquest tipus de carrera: el contacte entre professorat i alumnat, perqué ni els apunts ni els manuals ni la bibliografia més especialitzada pot substituïr-ho. Els coneixements que es podien haver adquirit no es tindran per molt esforç personal que es faci en el material del campus virtual o les recomanacions de bibliografia. A més, quan l'ocupació podia haver-se mantingut perfectament amb classes. Espero que, en el futur, l'alumnat i les autoritats acadèmiques, així com el professorat, consideri l'advertència als alumnes que l'assemblea no té cap competència per interrompre les classes. A no ser que els alumnes facin vaga i, llavors, és un problema de la seva própia responsabilitat. Però mai s'ha d'acceptar com a normal el que ha passat, que és ser informats de l'ocupació de la seva aula i permetre-ho estan en desacord. La responsabilitat és dels alumnes, de les autoritats acadèmiques que havien de garantir les classes i dels professors que potser haviem d'haver assenyalat la nostra voluntat de fer-les perquè no estem en vaga.
Això ens ha perjudicat a tots perquè el professorat no vol examinar sense haver fet classe, però ho farà amb responsabilitat per no degradar encara més la credibilitat dels expedients d'aquesta carrera. A més, crec que la modificació del calendari es intolerable quan s'ha fet l'horari normal de cada professor. Em sorpren que només preocupin els dies de la setmana blanca, i no aquest abus laboral i professional.
Insisteixo, des del meu punt de vista, el curs s'ha perdut ja.
Pels comentaris que llegeixo, sembla que estiguem tots a les últimes: abunden els insults, les desqualificacions, etc. A això s'hi afegeixen uns quants missatges molts llargs de lamentacions diverses, tant d'alumnes com de professors. Sembla que vinguem tots d'una derrota que es veia avenir. I, a sobre, la broma de la campanada. Ai, quin patetisme! I d'aquí a un temps, molts, immersos ja en la maleïda Bolonya, diran: "¿y to pa qué? Pa na, pa na, pa na!" En fi, sempre ens quedarà el "calia intentar-ho. No en vàrem saber més". Records (,) patètics.
Patètic com el final del teu missatge. Veus? Amb coses així l'assemblea de lletres perd tota la seva credibilitat...
Algú sap a quina hora es fa demà dia 7 l'assemblea de lletres?
S'ha perdut el temps, s'ha perdut credibilitat i s'ha perdut la confiança en l'assemblea i en poder buscar alternatives reals a l'aplicació dogmàtica de Bolonia. Okupes anti-classes, volíeu salvar dels expedients els vostres companys manipulant tota la resta, mentint-nos i impedint-nos anar a classe. Heu triat les formes més barroeres i ara anirem tots al mateix sac, heu acabat amb la paciència del deganat i, encara pitjor, amb la tolerància i la confiança de molts estudiants. Arriba un punt que la setmana blanca ja és el de menys, el que ens molesta és la vergonya que ens fa com ens heu tractat (si en una facultat de lletres no es sap que un referendum no pot tenir 7 possibles respostes, val més plegar i Bolonia se'ns emporti). No hi havia cap necessitat de tant d'esforç per causes perdudes fent servir arguments dels anys 70, al final només heu acabat fent el brètol i el porcarol per tot arreu allà on heu volgut. Quedar-se sense setmana blanca només és la gota que fa vessar el got però l'heu omplert vessant-la ben vessada i de males maneres.
Los asamblearios que habeis participado en la ocupación no soys más que basura, escoria fascista en toda regla. ¿Democracia? no teneis ni idea de lo que es, rezad para que no nos cansemos de tanto nazi, porque la brutalidad policial os va a parecer una bendición de Dios.
El que avisa no es traidor, y esto no es una amenaza, es una promesa.
ostres quin nivell la crítica d'aquests dos útlims comentaris, no?
"No heu conseguit res. No heu fet res. La lluita no ha servit. etc.."
Potser hauria servit si ens hi haguessim involucrat tots, no?
Em sembla que es la primera vegada que veig tant conformisme i tanta sumissió en un sol lloc.
"El que avisa no es traidor, y esto no es una amenaza, es una promesa."
Dios mío! Vamos a morir! Sálvese quien pueda!
Menudo fiasco de Asamblea la de hoy. Me he tenido que tragar que la señora de ses illes nos diga, con todo su morro y contestando a una compañera, que la Asamblea ya tienen normas de funcionamiento. Que se lea un poco el reglamento de la Universidad, el que tanto relee para comprobar si es legal que nos quiten la semana blanca, y que lea los tres puntos referentes a la Asamblea. El sugundo, está siendo violado en toda regla. La Asamblea no tiene unos Estatutos, que no es lo mismo que una normativa de palabrilla entre colegas. Esos Estatutos, deben presentarse a la UAB y deben ser aprobados por instancias superiores. Que no venga de guay esta señora y nos diga que si queremos nos los ponen por escrito, queremos unos Estatutos, no un código chorra de esos que se saltan cuando no les conviene, no es un favor que nos hagan, es una normativa y es un derecho que tenemos todos. Los Estatutos y las actas de la Asamblea deberían publicarse para que estén al alcance de todos los alumnos. Es cierto que no mandan información a los correos electrónicos, a pesar de que algunos compañeros ya lo han pasado. Si tan difícil es tener acceso a las cuentas de correo de los estudiantes, publicar el orden del dia y las actas de la Asamblea en el blog, en lugar de usarlo para haceros propaganda gratuita.
No creo que les boicoteen en correo, sobretodo teniendo en cuenta que a partir del Campus Virtual se puede copiar la lista de contactos y que yo ya estoy harto de recibir propaganda de la casa del Tibet en el correo de la Autònoma.
Y para acabar, los puntos presentados en el blog, como opciones para votar en el "referendum" del día 15 de diciembre, no se corresponden con los presentados en la papeleta. Señora, léase las propuestas del blog, ya que le gusta hablar con propiedad y compruebe que el punto referente a clases y ocupación está desglosado por completo. Si eso no es engañar a los alumnos, carretera y manta para ses illes, que no siempre va a tener usted la última palabra listilla, que seguro que no ha cogido turno de palabra en el momento oportuno.
No he podido ir a la assamblea de hoy, per respecto al último comentario, creo que te lo podrias haber ahorrado amigo. Los sitios públicos no són para hacer acusaciones personales (legitimas o no).
Es llegeix al Periódico del dia 6 de gener que ara els expulsats demanen poder anar a classe. A classe? Ara voleu anar a classe? Es necessita cara dura, després d’haver fet perdre un mes i mig a tots els altres estudiants. Diners de la matrícula? Però si encara n’haurieu d’afegir, amb tot el què costarà arreglar totes les destrosses causades, i haurieu de pagar indemnitzacions a les persones intimidades i agredides, amb les vostres tàctiques de cos a cos, sorolls i fotos amb mòbils, etc., violant els drets de les persones, i al damunt anant encaputxats en més d’una ocasió! Per cert, que no deveu ser ni molt bons estudiants ni deveu ser de famílies amb rendes gaire baixes, perquè en ambdós casos haurieu tingut les matrícules gratuites, que s’ha de dit tot, amb tantes mentides que expliqueu. I de representants estudiantils no en teniu res, només cal llegir els comentaris emprenyats de tots els altres estudiants que us escriuen als vostres blogs. És immoral que us presenteu com a víctimes. I és innaceptable que compareu i vinculeu el professorat investigador que ha treballat hores i hores per millorar els estudis universitaris actuals amb els responsables del lamentable estat del món. I ara reclameu debats i participació, quan no heu aprofitat les oportunitats que heu tingut, fins i tot de participar en les comisions dels plans d’estudis, de la més àmplia oferta de Bolonya, i no més reduida, com esteu escampant falsament. Alguns no enteneu res, i d’altres el què heu après és a manipular amb força èxit. Esperem que per culpa vostra i per la feblesa de les institucions aquest país no torni a fer ridículs històrics en educació superior.
Bona tarda. No he pogut anar a l'assemblea d'aquest matí, algú em podria explicar com ha anat? Què s'ha decidit?
Què s'ha dit, què s'ha decidit en l'assemblea d'avui?? Una mica d'informació, sisplau.
Soy profesor y hoy he hecho clases. Creo que, en condiciones que creo que todo el mundo debe considerar como poco deseadas y deseables, estamos tratando de hacer lo que se ha podido, incluyendo la colocación de documentos en campus virtual, para tratar de suplir (aunque nunca es lo mismo) algunas partes de la explicación que deberíamos haber realizado.
Creo que la experiencia de esta movilización debería hacer reflexionar a todo el mundo. No quiero referirme más que a un aspecto que me ha preocupado especialmente y es que, estando de acuerdo en el escándalo de la aplicación en España de Bolonia, que no es lo mismo que Bolinia en abstracto, ha existido un error importante de la asamblea en la definición de su estrategia, de su capacidad de ganar el máximo de voluntades en torno a lo que podía unir, mientras se retiraba aquello que podía desunir. Si hay un acuerdo generalizado, con matices, acerca de la oposición a la forma de aplicarse el Plan de Bolonia) creo que lo que se ha hecho es mantener una división innecesaria sobre métodos de lucha. Creo que la asamblea, después de una primera semana de paro (que puede ser asumible por todos), iniciaba una movilización que tenía que haberse canalizado de otro modo. Creo que el referéndum indicaba, si hacemos una lectura honesta, la voluntad de mantener la movilización y la docencia. Esto, además de evitar las acusaciones de interrupción no deseada de clases, habría permitido disponer de una asistencia regular del alumnado a la facultad, en lugar de provocar una desertización acompañada de un cabreo que, si tengo que exponer los motivos del mío, no procede de los objetivos de la movilización, sino de la prolongación de la suspensión de clases que creo que era innecesaria y, además, políticamente extenuante. Iba ampliando fracturas entre los alumnos, entre alumnos y profesores, etc., hasta fragmentar las cosas tanto como pudo observarse en la variopinta respuesta al referéndum. Las actitudes negativas frente a la movilización de entrada eran muy pocas, y creo que habrían aceptado la pérdida de algunas clases en un proceso de huelga muy ajustado. Lo que creo, con franqueza, es que el tema fue yéndose de las manos hasta alcanzar un callejón sin salida. Hoy se ha vuelto a clase normalmente y la sensación no era más que de haber perdido clases o, por lo menos, una clara división entre quienes tenían SOLO esta impresión y de quienes tenían la impresión de que había valido la pena. Creo que puedo pedir a los estudiantes que más participan en la asamblea que consideren si se encuentran en una posición ´más fuerte ahora que antes del 24 de noviembre o, por el contrario, si el regreso a clase se realiza en las condiciones de una conciencia difusa de no haber acertado en los métodos. Yo creo que no se ha acertado y que lo que podía haber sido una movilización que dejara el impacto de un aviso hacia quien actúa al margen de los deseos de la comunidad universitaria (no sólo de los alumnos), viera que hay capacidad de movilización. Creo que ésta se ha agotado, que el alumnado se negará a un proceso similar en los próximos meses e incluso temerán que cualquier movilización acabe como ésta. Con una pérdida inmensa de curso que podía haberse evitado.
Por otro lado, como ya sabéis, el planteamiento de prolongación del curso es, sencillamente, un atropello a los derechos del profesorado en su sentido laboral, pero también en su sentido profesional, porque yo me siento acusado de no haber hecho mi trabajo y penalizado con una "recuperación" del mismo. Creo que, además del tema de la semana blanca, podríais considerar este factor como algo que puede volverse contra vosotros. Aunque la decisión se haya tomado desde otro lugar, la visibilidad de que la única preocupación es la semana blanca, parece aceptar una semana (no dos) de prolongación de clases, cosa que acepta que un colectivo pase a ser "castigado". Y este colectivo podrá incrementar su distanciamiento de la asamblea, por considerarla responsable en última instancia de lo sucedido. Creo que deberíais reflexionar sobre las formas utilizadas, ver si han sido útiles, si el costo ha sido muy superior a los beneficios y aprender de los viejos movimientos sociales. Preguntarse, al final de cada lucha, si uno es más fuerte o es más débil.
EI! algú no podria fer 5 cèntims del que heu acordat avui? com que no s'han aturat les classes molta gent no hem pogut assistir-hi.
Gràcies.
Eiiii molt bé nois !
Va ser el millor de tot la vostra pancarta! Aquí es nota qui es compromet de veritat i qui no, perquè aquests que critiquen tant la ocupació i tanta "mandanga", xerren molt però són precisament ells qui no foten ni brot. I a sobre que vosaltres us comprometeu per tots els estudiants, mireu quina resposta...
A veure... és molt maco això de "parlant la gent s'entén", sí, molt bé, si voleu ja us donaré folletos per anar a catequesi d'adults, però això no funciona sempre. S'ha de fer alguna cosa trencadora i impactant, i en aquest cas la ocupació ho és, i sense violència.
Jo sóc de la facultat de traducció i em va donar una vergonya immensa quan l'assamblea va decidir que no fèiem ocupació perquè "volem fer classe.. perquè cla no volem pedre hores pq l'examen i blablabla...". En fi, gent que només mira pel bé personal i no pel bé comunitari.
Per sort els de lletres us heu organitzat millor. L'ENHORABONA I ENDAVANT!
L'Assemblea NO pot decidir coses il.legals.
M'explico, per molt legalment constituïda que estigui una assemblea, no pot decidir, per exemple "ara les dones no entraran a la facultat" perquè és una cosa il.legal.
Doncs això el mateix, l'assamblea és legal, NO té legitimitat (l'ha perduda perquè cal diferenciar els termeslegal Vs legítim) i a sobre decideix coses il.legals que un jutge es pixaria de riure.
no sabeu res de dret
què s'ha decidit l'assemblea d'avui?
A l'assemblea d'avui no s'ha decidit res en concret;
Primer s'ha parlat i valorat la ocupació. En segon lloc s'ha parlat sobre el tema de l'ampliació del calendari, tot aixo ha durat gran part de la sessió. Després per sobre s'ha tractat sobre el tema de les mobilitzacions i mes informació sobre el tema dels expedientats.
L'única "decisió" ha estat la convocatoria d'una assemblea per la setaman vinent, amb aturada de classes i on es discutira i es pendrà una decisió sobre el tema de l'allargament de calendari, en aquesta assemblea es demanara l'assistencia del professorat, sempre i quan vulguin venir.
Anònim ha dit:
"Jo sóc de la facultat de traducció i em va donar una vergonya immensa quan l'assamblea va decidir que no fèiem ocupació perquè "volem fer classe.. perquè cla no volem pedre hores pq l'examen i blablabla...". En fi, gent que només mira pel bé personal i no pel bé comunitari."
Si no recordo malament, crec que a traducció es va decidir de fer ocupació però amb classes, però al final van decidir no fer-la.
pero l'ocupació continua o no, o ja està tot aclarit?
Soc professor i tinc un problema (com no és estrany). Tenin la modificació del calendari coneguda per tothom, que implica, a més de l'obligació de fer classes en un periode en que no s'havia de fer, la pèrdua de la setmana blanca pels estudiants.
Em trobo amb diversos problemes (un d'ells, el de defensar els meus drets com a treballador, que no són poca cosa), i amb la necessitat de combinar-los amb la necessitat de proporcionar als alumnes eines no només per "passar l'examen", sinó per adquirir un coneixement de la matèria adequat. He fet servir el campus virtual, de la manera més acurada que he pogut, però ja sabéu que això difícilment substitueix la classe. Al mateix temps, no em sembla adequat ni defensable que els alumnes puguin perdre, si no és que tot un grup es posa d'acord, la possibilitat d'aquesta setmana d'estudis. Pot semblar que els professors ens volem escaquejar del treball i, tal com han anat les coses, la veritat és que estem molt dolguts per no haver pogut impartir la matèria i amb seriosos problemes per assumir l'avaluació en aquestes condicions.
Per això, crec que, al marge del que se'm pugui dir pels grups corresponents, crec que hauria d'haver una reflexió general sobre la pèrdua de la setmana blanca.
Pero al final nos quitan la semana blanca!?! Y se atrasan las clases, y por tanto los exámenes??!!
NO JODAMOS!!!
Per l'anònim que ha parlat de 'cop d'autoritat' sobre l'allargament del calendari i és professor: que sàpigues, company, que hi ha un munt de gent, alumnat i professorat, que ha demanat poder recuperar classes i no suprimir sense més i sense cap serietat la matèria que s'ha hagut de perdre i que no és substituible per res de campus virtual. O sigui que estem agraïts de que se'ns hagi fet cas als que sovint no expressem les nostres discrepàncies cridant i conculcant drets dels altres. També que sàpigues que aquest allargament és una possibilitat que cada coordinació de titulació posa a disposició del professorat, i que cada professor/a decideix a criteri seu, si la fa servir o ja considera que ha cobert la matèria, etc.
anònim 2, wapisim/a, "fer ocupació amb classe" i res aporta el mateix. nanai!
Almenys amb les tancades s'ha aconseguit que els guardies de seguretat vagin a la universitat. Qui els anava a dir que acabarien aquí...
primer repte aconseguit, felicitats. El següent que és la supressió de la setmana blanca está al caure...
Per l'anònim que em contesta, que suposo que és professor com jo sobre el que continuo dient cop d'autoritat. O no ho és deixar de tenir en compte les opiniones expressades en contra d'aquest allargament i enviar al professorat una nota expeditiva el dia 23 de desembre a les 14:00? Aquesta quantitat d'alumnes i professors que han demanat allargar el calendari ténen tant dret a fer-ho com els que han impedit fer classes. Igual. `Perquè es vulneren drets reconeguts com la setmana blanca, el dret de l'alumnat i del professorat a tenir un calendari fixat amb anticipació, per disposar dels dies posteriors, així com la notificació del dia de l'examen, que es fa amb mesos d'antel.lació precíssament a demanda dels estudiants.
Ja posats, per pura coherència, hauries de demanar que es recuperéssin exactament tantes classes com les perdudes. Si no és així, no sé com t'ho faràs per demanar la mateixa matèria. I ho hauries de fer, a partir d'ara, en cada ocasió en que s'hagi perdut una sola clase. L'excepcionalitat d'aquest curs la podem comparar amb el 2002-2003, i no recordo peticions de perllongació del calendari. Crec que una majoria de professors és en contra per motius diversos, tots ells acceptables: des de l'estrictament laboral fins el que considera la vulneració de la responsabilitat assumida per estudiants que (segons sembles oblidar), van decidir només en nombre de 450 persones sobre 1077 el retorn a classe. 3/4 parts dels estudiants no van participat al referèndum i, per tant, pots imaginar el percentatge que això suposa. Cal pensar que aquesta gran quantitat d'alumnes que demanaven classe podrien haver-ho expressat amb el seu vot: van tenir la possibilitat d'acabar amb l'ocupació (presentada clarament com a alternativa a les classes) i no ho van fer. No tens cap element documental que pugui enfrontar-se a això. I no ho són les indubtables intimidacions que hi ha hagut, perquè a l'hora de poder expressar el que la majoria volia, la cosa va ser decebedora. Fins i tot per a mí. Finalment, lamento que tinguis una visió més aviat curiosa d'una directiva general que cadascú segueix segons el seu criteri. A més de ser una mostra d'un model acadèmic que no comparteixo, cal recordar que la mesura general OBLIGA a l'endarriment dels exàmens a TOTOHOM, mentre que deixa els alumnes sense la setmana d'estudis, situant el professorat en la situació intolerable d'haver de fer classe en un temps que no consta al pla signat per a ell, malgrat que hagi fet el seu horari. I fer aquestes classes, que en cap cas recuperaran la matèria perduda (torno a indicar-te que demanis tanta recuperació com classes perdudes) a alumnes que han tingut en diverses ocasions la possibilitat de girar la truita: votant a l'assemble i, sobretot, a un referèndum del que el 75% va passar olímpicament, mente el 25% restant plantejava opcions de col.laboració amb l'ocupació, excepte els 200 que van votar tornar a classe sense més. Contra l'ocupació s'ha manifestat, per tant, el 5% dels alumnes matriculats y menys del 20%dels votants. Pots donar-me altres xifres de lectura d'un referèndum tan especial...Però no crec que sigui dubtosa l'abstenció ni la situació majoritària dels que volien parar del tot o parcialment l'activitat docent.
L'autoritarisme no és l'autoritat, com acostuma a confrondre tanta gent. M'hauria agradat veure més autoritat i coherència i no enfrontar-me a una situació que visc per primera vegada a l'autòmona en molts anys. No necessitàvem aquesta circular aquells professors que estàvem disposats a fer els esforços possibles per recuperar temari. El que heu proposat ens obliga a tots i, per si no t'has adonat, acabéu de posar el calendari acadèmic en mans de l'assemblea. Perquè espero que reclamis, a partir d'ara, això mateix que has reclamat cada vegada que hi hagi pèrdues de temari per mobilitzacions o vagues. O és així, o castigaràs els teus alumnes amb una actitud que em sembla, dit amb tot el respecte, incoherent. Tindrem ocasió de veure-ho en el futur. Segur. D'entrada, els alumnes de les asseignatures de segon quatrimestre ténen una setmana menys de classe: espero que les recuperis al més de juny: jo, al menys, demanaré aquesta mesura al deganat.
Per cert, els que defensem que el calendari no es toqui no hem cridat ni exercit cap violència, com es podria entendre llegint entre línies un text com el teu. Hem mostrat la nostre consternació per com anaven les coses i la nostra indígnació pel caos que s'ha deixat establir a la facultat. Però, fixa't, prefereixo sentir les veus (no les cridòries) en comptes de trobar-me amb el resultat de pressions de passadís i notificacions autoritàries. El "campi qui pugui" que expressa la possibilitat de fer o no fer classe, és una mostra d'indigència professional que acaba per donar la imatge de la facultat de lletres que correspon. I deixa, si us plau, de continuar amb aquest tó de ser part d'un col.lectiu que no expressa mai els seus desacords amb violència. Ningú de nosaltres, professors, l'ha fet servir. Potser caldria parlar de la violència administrativa que suposa treure la setmana de preparació d'exàmens a aquells alumnes que la precíssen. I la violència sobre els drets del profesorrat que ha fet el seu horari i potser ha treballat com tu no ho has fet al campus virtual, a no recuperar aquell temps de classe perdut pel que ha estat, a tots els efectes, una vaga, de la quan s'ha inhibit la majoria de l'alumnat.
I una última pregunta: es pot saber per quin motiu, no es va demanar una votació al professorat sobre el tema del calendari acadèmic? Estem considerant que les actuacions de l'alumnat ténen escassa qualitat democràtica perquè l'assemblea no és presentativa, i al mateix temps considerem més democràtic rebre una ordre imposada per les pressions d'una minoria de professors? I sou una minoria, company: de fet, són una minoria, amb les xifres a la mà, fins i tot els alumnes que s'han oposat a l'ocupació. La majoria "silenciosa" de la que formes part, podria haver anat a votar, i no ho va fer, o no va obtenir prou vots. Jo no formo part d'una majoria silenciosa. Formo part d'una majoria silenciada. Qualsevol autoritat hauria demanat el vot davant una mesura que implica una cancelació de drets, no una recuperació de drets perduts. Però aquesta votació, que sempre hem demanat als alumnes i que va acabar amb un referèndum, en el nostre cas no ha existit. I no ho ha fet perquè era sabut que la perdieu, la votació.
O, donat que hi ha tants i tants alumnes que volen allargar les classes....per qué no fer un referèndum alumnes i professors? O és que potser, amb el resultat del referèndum a la mà, tenieu por d'un resultat com el sorprenent que es va donar? El que passa és que "els que no criden", de fet, són els que no deixen parlar, els que no han plantejat un sistema democràtic per expressar l'opinió del professorat sobre aquest tema, que no es podia resoldre amb una circular, sinó que mereixia una votació perfectament factible.
Per cert, a mí se'm van treure classes que ESTAVA FENT, de máster, per decissió del tancament de la facultat el dia 17. He de recuperar-la després de que aquesta autoritat em treiés el dret a fer la meva classe i la dels meus alumnes a rebre-la. Com ho encaixem, això...? Perquè potser serà qüestió de dir a aquests alumnes que es van quedar sense classes de màster demanin explicacions per aquesta pèrdua: no a mí, que la penso recuperar per decència i per vergonya professional, sinó a qui va decidir que aquells dies no hi havia classe.
Això de les campanades es una victoria?? com que qualsevol que no tingui un enchufe com una casa a TV3 s'hi hauria pogut colar, no? vinga, ja, a qui voleu enganyar, que sou uns pijos i teniu papes que treballen a la tele, o sino, de què, eh? I el youtube, una autèntica exhibició de machos, i per cert, les nenes continuen pelant patates i fent els sopars, mentre vosaltres seieu als sillons a arreglar el mon, després de la vostra hazaña guerrera?
Anònim ha dit:
"anònim 2, wapisim/a, "fer ocupació amb classe" i res aporta el mateix. nanai!"
Mira, "wapisim/a" tens raó, com fer ocupació amb classe i res aporta el mateix, a Lleida van aconseguir obrir un procés de diàleg, i a la Central continuen ocupant i s'hi fa classes. Informa't una mica, perquè em sembla que ets dels/les que parlen molt però després no apareixen per les assemblees...
Anònim ha dit:
"anònim 2, wapisim/a, "fer ocupació amb classe" i res aporta el mateix. nanai!"
Mira, wapisim/a, "fer ocupació amb classe" és el que s'ha fet a Lleida i s'ha aconseguit obrir un procés de diàleg, i, a més, ocupació amb classes és el que es continua fent a la Central.
Informa't una mica abans d'opinar, que sembla dels/ de les que no apareixen per les assemblees i després van criticant...
Publica un comentari a l'entrada