13 de febrer 2009

Cristina Garmendia: "Bolonia es irreversible"

Noticia extreta del diari Publico;


La ministra de Ciencia e Innovación considera "alarmista" pensar que "vamos a tener un problema". El PP cree que en "el Gobierno han conseguido que todos estén en contra"


La ministra de Ciencia e Innovación, Cristina Garmendia, ha dicho este lunes en el Senado que el proceso de Bolonia "es irreversible" y ha destacado la necesidad de un amplio consenso en el proceso de convergencia del sistema universitario español al Espacio Europeo de Educación Superior.


La ministra ha explicado en su comparecencia en el Senado que esto no significa que no estén abiertos a "revisar aquellos procedimientos y condiciones que pudieran representar un obstáculo o algún tipo de desajuste", con el compromiso de "garantizar una transición hacia la nueva ordenación académica".


Esta ordenación no es el objetivo final de Bolonia, éste trasciende a los planes de estudios, es parte de un proceso que se desarrollará más allá del curso 2010 "es la transformación para acoplarse a un sistema europeo mas coordinado y dinámico", ha añadido.


Para la ministra sería "una irresponsabilidad caer en la tentación de sembrar dudas" sobre una decisión que se tomó libremente en 1999.


"Es alarmista pensar que vamos a tener un problema"



Garmendia ha dicho que el proceso de convergencia estará a tiempo para el curso 2010 y ha considerado "alarmista" pensar que "vamos a tener un problema" y ha reconocido el "gran esfuerzo" de todas las universidades españolas que pondrán a disposición del alumnado 809 nuevos títulos.


"La universidad española necesita cambios, retos que posicionará a nuestro sistema universitario entre los mejores del mundo, la calidad de la formación universitaria incide en el potencial de nuestro crecimiento económico, una universidad de calidad significa más y mejor empleo y mayor bien estar social", ha añadido.


La titular de Ciencia e Innovación ha señalado que es preciso aprovechar esta ocasión para que el país esté en condiciones de aprovechar los retos sociales y económicos futuros, y ha reconocido que "no es sencillo", significa nuevas exigencias para el sistema universitario español, mayor calidad docente, y mejoras infraestructuras, para que "ningún ciudadano pueda ser excluido de la enseñanza universitaria por motivos socio económicos".


"El Gobierno ha conseguido que todos estén en contra"



El senador Adolfo Abejón, portavoz de Educación del grupo popular en el Senado, ha trasmitido la inquietud que hay en las universidades, "nos preocupan las protestas" y el Gobierno han conseguido que todos estén en contra.


Abejón ha expresado la preocupación de su grupo de que con Bolonia "se transforme" el mapa de titulaciones no demandada por la sociedad, y ha dicho que en Bolonia no existe uniformismo, ni la misma duración en todas las titulaciones, "no exige las reglas rígidas que impone el gobierno".


La senadora Rosa Nuria Aleixandre del Grupo Convergencia i Unió ha criticado la falta de un programa, "de aquí nacen los problemas, la falta de información, la manipulación de la misma, y ha expresado su temor de "llegar tarde y llegar mal".


Cristina Garmendia ha trasmitido un mensaje de pacto por la nueva universidad del futuro, como se ha conseguido un pacto por la ciencia, por la necesidad que tiene el país en priorizar la ciencia en la construcción del futuro.


Ha reconocido la responsable de Universidades que los canales de información son fundamentales y ha dicho que aunque se ha informado en qué consiste Bolonia "no ha sido suficiente" y animó a insistir en la labor pedagógica en el ámbito parlamentario y un apoyo unánime en el papel que tiene que jugar la universidad.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Tots els que us queixeu del funcionament de l'assemblea, que si hi ha una dictadura del SEPC,etc... per què no veniu un dia a l'assemblea a queixar-vos i proposeu les vostres alternatives?? per internet és molt fàcil despotricar, però és de covards i no serveix de res.

Per cert, m'he fixat que heu habilitat la moderació de comentaris, crec que això s'hauría d'haver decidit a l'assemblea. A més una de les moltes coses que ens diferenciava amb els PUFFILítics i altre gent, és que tothom podia deixa lliurement els seus comentaris, no com ells que filtren i eliminen aquells que no els hi agraden.

Anònim ha dit...

Fa gràcia que la ministra digui "Bolonia es irreversible" i al mateix temps digui "obrirem vies de diàleg". Per vies de diàleg no sé pas què deu entendre. Sona bé el mot "diàleg", però és ben evident que no hi ha pas cap mena de voluntat de negociar. No sé per què diu diàleg. La Garmendia ens està enganyant quan diu "obrirem vies de diàleg". Que digui simplement "donarem la (nostra) informació que calgui", però que no digui que hi haurà diàleg perquè no n'hi haurà. Fa gràcia: els polítics, els rectors te la foten, IMPOSEN el seu criteri de manera IRREVERSIBLE i a sobre tenen els collons de dir-nos: "tranquils, dialogarem". Clar, per això són polítics, oi?

Anònim ha dit...

Anònim 1:

- Tu despotriques i estàs com a anònim, no serveix de res el que dius però bé que ho fas de manera pública i sota l'anonimat...

- De venir a l'Assemblea: home, amb l'ambient tant caldejat de l'últim dia en que devíem ser en total 40 persones i hi havia baralles contínues, interrupcions, rialletes quan xerrava algú, persones que van marxar (entre elles jo al veure com estava l'ambient) etc... Diu molt de com està la cosa... les coses poc a poc...

- La moderació de comentaris hi és per evitar posar coses de mal gust, això en primer lloc, en segon: que et pensaves que en una setmana la PUFFiL funcionaria com si dugués anys funcionant? SI vols alguna cosa i realment la vols en persona ja saps qui sóc, em trobaràs al bar de la Facultat de Filosofia i Lletres sovint i si vols parlar o debatir sobre alguna cosa serà un plaer.

- Tu no sé, però jo no vull que apareguin comentaris a qualsevol bloc sigui quin sigui com amenaces, insults, burles, cançons com "Puff era un drac màgic" (que va tenir gràcia de totes maneres) i moltes altres coses de la mateixa índole.

- I si és per altres temes (exemple: que en penseu de Bolonya/Bolonia o dels expedientats o...) ja se'ls hi ha dit per mail si han enviat un directament a la PUFFiL (que també té nassos que havent Facebook i mail es deixin mil comentaris al bloc quan és més sencill respondre via mail i a més enviar-los 7 vegades en 10 minuts perque potser qui modera el bloc [2 persones] no hi pot accedir per el moment) que tots aquests plantejaments es penjaràn al blog en un post, així que insistir només vol dir dues coses: o que a la persona en qüestió li falten neurones i no comprèn les coses o bé, que no sap llegir.

- L'últim post diu molt bé que passa a la PUFFiL, però gràcies per "desproticar" faltant al respecte i sobretot, sota l'anonimat. Això deu ser el que en diuen predicar amb l'exemple...

Espero haver resolt alguns dels teus "dubtes" i comentaris.

Vagi bé!

Anònim ha dit...

Anònim 1 no havia vist que responies a un comentarista anònim de l'anterior post, disculpes.

Ostres doncs quina discussió... jo també em vaig queixar que la convoquessin tan tard però si ja estava convocada d'abans, i a més un company dels convocants m'ho va explicar, res a dir...

Ordre del dia si hi havia i es pot veure al bloc de la PUFFiL que aquella mateixa tarda vam penjar les fotos perque la gent s'hi pogues informar, i hi figurava l'ordre del dia i tot lo necessari per a ésser convocada.

Apart d'això... tenien els seus motius per convocar-la i jo no sóc ningú per jutjar-los o repetir-los aquí, però per el que proposaven els hi corria pressa, si.

Crec que aquest comentarista és el mateix que va escriure al post estrena "más demagogia barat no" té la mateixa manera d'expressar-se...

Vagi bé!

Anònim ha dit...

Mira tu, en aquesta facultat eramos pocos y parió la burra.
Quedem tots un dia, tirem-nos tota la merda a la cara i quan ens haguem quedat relaxats trobem una manera d'actuar que no provoqui malestars.
Aquí la gent s'ha callat masses coses massa temps i la bola s'ha anat fent grossa i ara es nota massa per seguir fent veure que no existeix el problema.

Anònim ha dit...

Ostres, a mi si que em fa molta gràcia que els manipuladors autoritaris i minoritaris de l'assemblea i les okupacions estigueu amparats per una plataforma pel DIALEG, que es veu que consisteix en què si vas a perdre una votació, rebentes la reunió i llestos, si veus que ni por esas, dons rebentes una porta i crides i agredeixes, i si veus que tampoc, doncs llences pintura, i si veus que perdràs votacions a les assemblees, doncs dius que les que compten són les de la matinada, si veus que potser la gent no vol perdre classes estigui o no en contra de Bolonia, doncs t'inventes unes opcions dignes dels referendum bananeros... en fi, tot un repertori d'estratègies de diàleg... Es veu que diàleg només n'hi ha quan guanya la teva opció????!!!! Ja cansa, en serio. És que a algú li queda algun dubte?

Anònim ha dit...

Una vez más tengo complejo de gilipoias al leer el blog de Letras y Filosofía.
Debo ser estúpido, de otra manera no me lo explico. Soy consciente de que los trapos se lavan en casa, pero los trapos son de todos así que...
En primer lugar voy a responder con mucho gusto al anónimo 1.
Estimado compañero,
Debes ser una persona de mi corte, irracionalista, pidiendo que todo el mundo de la cara sin embargo dejando tu comentario como anónimo. Al respecto de las alternativas... Bien, esto es más complejo, ¿Qué crees que el otro día pedíamos en la asamblea los cuatro gatos que fuimos? Precisamente eso, que en la asamblea pudieramos acudir todos y así hacer propuestas a nivel general. Sabemos cuantos seremos en la próxima asamblea, es más, posblemente yo no pueda ir. Pero ello no excusa que la asamblea del miercoles pasado no fuera una farsa con una intención muy clara. La de monopolizar toda propuesta posible. ¿Enmiendas? No me jodas compañero. Sabemos de largo de que va esto; luego vienen los maravillosos: "Esto sale de una asamblea legítima", "La asamblea decidió en su momento"... Me encantan y a los hechos me remito.

Pero volvamos al principio de mi comentario. Debo ser imbécil. ¿Para que sirve este blog? A mi me parece que:
1.- Hacer propaganda política.
2.- Ponerte unos links que yo no se muy bien quien decide que se pone y que no.
3.- Explicarnos las maravillas de la lucha estudiantil en Paísos Catalans.

Pero tengo otra pregunta: ¿Para que debería servir? Supongo que cada uno debe tener sus respuestas. Yo tengo las mías.
1.- Para poner y dejar bien claro cuales son las fechas de asamblea y los ordenes del día.
2.- Para redactar aquí las actas y no enviarlas por e-mail, ya sabemos lo que pasa con estos.
3.- Crear links de a artículos de interés para todo el alumnado. No solo sobre Boloña. Actividades a realizar en la universidad, convocatorias de cursillos etc.
4.- Para que cada comisión escriba aquí como va su trabajo. Problemas, aciertos, en que necesitan ayuda...

Y así sale mi propuesta. Una propuesta que espero sea debatida aquí con interés por parte de todos. Una amiga mía suele decir que las asambleas solo pueden funcionar por democrácia o burocrácia. Una asamblea, como ya dije, no es un sistema democrático. ¿Así que porqué no crear una que funcione por el trabajo de sus miembros? Para ello pido el esfuerzo de todos mis compañeros en letras. De aquellos que quieren luchar contra Boloña y no saben como hacerlo, de aquellos que creen que la parada completa de clases no es la solución y de aquellos que sí pero que saben que es inviable. ¿Porqué no llevar entre todos las riendas de la asamblea? Hago una propuesta de mínimos:
1.- Tomar un par o tres de aulas, no hace falta ni un pasillo entero, para convertirlas en oficinas. Allí las diversas comisiones tendrían un lugar fijo en que trabajar y reunirse.
2.- Crear un sistema real de comunicación entre asamblea y estudiantes. Un panel fijo, este blog...
3.- Realizar un calendario de asambleas estable en el cual las ersonas de las diversas comisiones pudieran explicar ante los interesados cual es el estado de la cuestión.
4.- Reformar las comisiones. Hace falta sangre nueva. Gente que no sean "asamblearios profesionales". Personas que no hagan sexto de carrera y séptimo de asamblea.

Pero para esto debemos movernos ya y este me parece el canal adecuado. La situación requiere de un trabajo rápido. La lucha no es contra la asamblea, al contrario, es contra un plan de estudios que nos puede llegar a joder vivos. Por eso debemos refundarnos y trabajar desde el primer día del próximo cuatrimestre.

NO A UNA ASAMBLEA QUIETISTA
NO MÁS DIVISIÓN DE LOS ESTUDIANTES
NO A BOLOÑA

Anònim ha dit...

No vaig poder assitir a l'última reunió de l'assamblea en la que es deia que es parlaria de les futures mobilitzacions, el que m'interessaria saber és si després dels examens tornarà l'ocupació o alguna altre mesura en contra de Bolonia.

Anònim ha dit...

Sóc l'anònim del primer comentari, tranquila que no tinc problemes per dir qui sóc, em dic Arnau Berenguer.

Tu suposo que deus ser la, per què no dius qui ets tu? tens raó avui t'he vist pel bar. Sobre altres temes ja no crec que tinguis raó...

-No despotrico estic criticant que la gent insulti, difami,etc en un blog i no a l'assemblea.

-Certament l'ambient de l'assemblea i tot el que va pasar dins i fora d'ella (sobretot a fora) apart de caldejat va ser penós. I no va fer més que donar-vos arguments a la PUFFIL i altre gent sobre el mal funcionament de l'assemblea.

-Jo vull que tothom tingui llibertat per expresar-se, i vaig deixar un missatge el vostre blog que no tenia res d'ofensiu ni insultava, i no m'el veu publicar. Segurament perquè era una crítica a la raó de ser de la PUFFIL.

-No, no em refereixo a cap altre tema, n'hi he enviat 7 o 10 missatges al blog de la PUFFIL (estudio, treballo i tinc altres aficions que enviar correus), només n'he enviat un, però vist l'èxit...

-Et repeteixo que no he despotricat, només he fet una crítica sobre que elimineu aquells comentaris que no us agraden.

Tinc unes quantes preguntes, m'acceptes la crítica? a veure si em pots iluminar:

Qué és la puffil?

ARTICLE 1.-
La PUFFiL és l'òrgan de decisió i representació dels estudiants amb interessos de representació comú de la Facultat de Filosofia i Lletres.


Què vol dir això dels estudiants amb interessos de representació comú de la Facultat de Filosofia i Lletres.

ARTICLE 22.-
Poden pertànyer a l’associació tots els alumnes matriculats a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona que ho sol·licitin per escrit a l’associació i sigui aprovada la seva entrada per la meitat de la Junta Directiva.


Qui forma part de la Junta directiva i com s'elegeix aquesta?

ARTICLE 5.-
L’associació serà dirigida i administrada per una Junta Directiva els membres de la qual no tindran renumeració econòmica i seran designats per votació dels membres de l’associació. El seu mandat tindrà la durada d’un curs acadèmic. Els càrrecs pertinents seran els de President/a, Vicepresident/a, Secretari/a, Tresorer/a i Vocals.


Aqui es pot veure la horitzontalitat i democràcia de la PUFFIL.

Abans de forma part de la PUFFIL t'ha d'acceptar la Junta directiva, aquesta és elegida pels membres de la PUFFIL, que abans són aprovats per la Junta directiva, que és designada pels membres... ja m'estic merejant...



ARTICLE 23.-
Dintre de l'Associació existiran les següents classes de socis: 1 . Socis Fundadors, que seran aquells que participin en l'acte de constitució de l'associació. 2 . Socis de nombre, que seran els quals ingressin després de la constitució de l'associació.

I per què classes? tenen diferents drets i deures?

Reglament del règim intern de la PUFFIL.

També puc fer una crítica sobre els estatus que veu proposar: En cap moment parlen d'horitzontalitat, ni de consens, es parla de pendre decisions mitjançant la majoria simple. O sigui que la democràcia i la participació s'acaben aixecant la mà o posant una papereta a l'urna, sense debat, ni crítica, que portin a un acostament de les diferents posicions i que enriqueixin a uns i a altres. Si presenteu la vostra proposta a la pròxima assemblea, si puc venir, ja faré una crítica més extensa. Salut!

Anònim ha dit...

Estic cansat de veure gent a les assembles que només ve per por de que es torni a ocupar, i que sobre no aporta res de bo i ve amb el resentiment de tirar en cara coses, fer demagògia i en definitva putejar als que lluiten contra Bolonya de debò, sense conformar-se amb estar en contra i no fer res.
Quan es va decidir ocupar es va anunciar, si no se'n va fer cas pel passotisme que impera en aquest puto pais no es culpa de l'assemblea.
O sigui que si veniu a donar pel cul i després no torneu mai més, mireu primer l'anunci de l'odre del dia i no malgasteu el vostre valuós temps.

Aquest blog és un espai de lliure expressió dels i les estudiants, l'administració del blog no es fà responsable de les opinions expresades a aquest espai.

Tanmateix l'administració es reserva el dret a no publicar textos per considerar-los xenòfobs, sexistes, ofensius o destructius.