CARTA OBERTA AL PARLAMENT DE CATALUNYA
Des del moviment estudiantil, organitzat en assemblees, i arran de les declaracions en el ple del Parlament del passat dia 17 de desembre, declarem que:
1.Estem en total desacord amb les propostes d'entrada dels mossos d'esquadra a la universitat per tal de reprimir el moviment estudiantil. Caldria plantejar-se què entenem per violència i qui l'aplica. La repressió no és un sistema de mediació per resoldre conflictes.
2.El Sr. Castellà, en representació del grup a l'oposició CiU, menteix quan diu que el moviment estudiantil és una minoria de 200 persones. Les ocupacions s'han promogut des del Comitè Contra Bolonya, membres del qual ocupen prop del 90% dels espais de representació de l'estudiantat en els òrgans de govern de les facultats i de la UAB.
○ El Comitè Contra Bolonya esta format pel conjunt d'assemblees de facultats, les quals són els màxims òrgans de participació dels estudiants. També forma part del Comitè Contra Bolonya el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, el sindicat majoritari d'estudiants al nostre país.
○ També instem al Sr. Castellà a plantejar-se la capacitat d'aquestes persones, sense fer ús de la força i la violència, de poder impedir a 10.000 persones anar a classe.
3.El Sr. Castellà, en representació del grup a l'oposició CiU, menteix quan diu que el conjunt d'estudiants mobilitzats són un grup d'"antisistemes". Les reivindicacions del moviment estudiantil tenen com a objectiu que les polítiques neoliberals promogudes en el sí de l'OMC, articulades a través de l'Acord General de Comerç de Serveis, no destrueixin l'estat del benestar. Estat que des de la democràcia parlamentària tots els partits polítics teòricament defensen. Exigim que abans de fer afirmacions categòriques i criminalitzadores del moviment estudiantil s'aportin les proves que ho corroborin, ja que la seva absència implica falsos testimonis.
4.El Sr. Castellà, en representació del grup a l'oposició CiU, menteix quan diu que el dijous passat, dia 12 de desembre, va haver-hi violència física entre estudiants. Exigim que abans de fer afirmacions categòriques i criminalitzadores del moviment estudiantil s'aportin les proves que ho corroborin, ja que la seva absència implica falsos testimonis.
5.El Sr. Castellà, en representació del grup a l'oposició CiU, menteix quan diu que la situació actual de la docència a la UAB suposa un retorn a l'època franquista, en relació a la mancança de drets. Recordem que el funcionament dels piquets informatius a les diverses facultats ocupades ha facilitat i no ha impedit la docència en altres espais que no fossin les aules ordinàries que romanien ocupades. Un cop més, exigim que abans de fer afirmacions categòriques i criminalitzadores del moviment estudiantil s'aportin les proves que ho corroborin, ja que la seva absència implica falsos testimonis.
6.Ens sembla inacceptable que els càrrecs públics no estiguin mínimament informats sobre les problemàtiques que els toca gestionar. En concret ens sembla inadmissible que el conseller d'Universitats, Sr. Huguet, declari a aquestes alçades que les reivindicacions de les protestes estudiantils no estan relacionades amb el Procés de Bolonya. Des del moviment estudiantil exigim que els nostres representants públics s'informin adequadament per tal de tenir una visió completa que permeti abordar la qüestió amb garanties d'assolir resultats òptims.
7.Considerem una falta greu de manca d'anàlisi la intervenció feta pel conseller Huguet fent referència a un diàleg centrat en una praxis per tal de «no tirar enrere decisions democràtiques presses al Parlament». Recordem que una moratòria no seria més que la garantia necessària perquè el procés de diàleg fos efectiu, per tal de decidir, mitjançant una democràcia realment participativa, l'aplicació d'unes directives establertes des d'òrgans de poder, sense informació i sense consulta a la societat. És a dir, el diàleg sense moratòria no és diàleg: és política de fets consumats i a l'esquena de la societat.
També volem remarcar que és impropi d'un càrrec públic, la manca d'anàlisi que suposa la perspectiva de voler solucionar les externalitzacions de les problemàtiques i no les seves causes, tal i com manifesta el Sr. Castellà i el conseller Huguet.
8.Entenem que els mitjans de comunicació són un canal de difusió d'informació. En cap cas considerem legítima la crida feta pel conseller Huguet a transmetre una visió parcial i partidista. Davant d'un conflicte obert caracteritzat per la manca d'informació i d'implicació ens sembla especialment greu que des del Parlament es faci una crida a la manipulació de la informació per part dels mitjans de comunicació. La manca d'informació a un any de l'aplicació de l'EEES és un fracàs manifest de la Conselleria, o bé és producte d'una voluntat d'obscurantisme, d'ocultar al conjunt de la ciutadania el que amaga Bolonya?
9.Tampoc ens sembla acceptable la manca de crítica per part dels poders públics de les decisions dins de l'autonomia dels òrgans de govern de la universitat per solucionar conflictes que transcendeixen l'àmbit estrictament universitari. La secundació de les decisions de "l'autonomia universitària" sense cap tipus d'anàlisi s'apropa més al model franquista que no pas les mobilitzacions estudiantils. I és que, de fet, franquista és el reglament que s'ha aplicat a 31 estudiants a la UAB per protestar en contra del procés de Bolonya, el mateix que s'usa per expulsar a 6 estudiants. Tot plegat amb el beneplàcit d'un partit suposadament d'esquerres i republicà que fou perseguit, oprimit i represaliat pel règim que va legislar aquest reglament sancionador.
10.Valorem que les possibilitats plantejades pel conseller Huguet entorn a les alternatives a l'EEES responen a una elevada manca de visió i d'anàlisi de la situació actual així com un profund desconeixement de les reivindicacions dels estudiants mobilitzats i de les universitats de les quals és responsable. El moviment estudiantil porta molts anys mantenint una visió crítica en relació al model d'ensenyament superior. El moviment estudiantil d'avui és hereu de les protestes contra la LOU i la LUC per un ensenyament públic de qualitat, popular i en català. La LOMLOU i la LUC (EEES a l'Estat espanyol) segueixen sense solucionar i fins i tot empitjoren els dèficits històrics del sistema universitari en termes d'equitat social, qualitat docent i investigadora al servei del conjunt de la societat. Exigim que el conseller d'universitats, el Sr. Huguet, no divulgui fal·làcies basades en simplificacions del que és una qüestió complexa per tal de promoure l'immobilisme institucional envers als problemes de la universitat. No tolerem la demagògia de comparar la paralització de l'aplicació de l'EEES amb l'autarquia franquista.
11.Denunciem la criminalització oberta i sense treva que estem rebent els estudiants mobilitzats arreu del Principat i especialment a la UAB des del març passat. Com el mateix senyor Huguet, reconeix, l'únic rector que s'ha assegut a negociar ha estat el de l'única universitat que ha aturat docència. Malauradament l'Equip de Govern de la UAB fins ara només havia volgut dialogar amb els estudiants una vegada oberta l'amenaça d'expulsió contra 31 estudiants sense atendre absolutament cap de les reivindicacions estudiantils reclamades des de la vaga del 6 de Març. És lamentable que les assemblees d'estudiants hagin de perdre docència per informar als seus companys del seu futur, és lamentable que hagi estat imprescindible prendre aquesta mesura per ser reconeguts com a interlocutors tot i ser majoria als òrgans de govern, i que aquesta veu estigui reclamant un dret democràtic bàsic i per a tothom, tot i tenir una postura pròpia (derogació de la LOU, derogació de la LUC). El Comitè contra Bolonya s'ha assegut a una taula de negociacions amb el seu rector en un intent d'obrir un diàleg, mentre que la resta de rectors no escolten cap de les inquietuds i preocupacions de les seves estudiants. Es tracta de reivindicar un diàleg públic i si amb ocupacions autoritzades no s'aconsegueix, està clar que la única via que ho possibilita és la paralització de l'activitat acadèmica.
12.Instem a tot el Parlament a reflexionar en relació a la incoherència del paral·lelisme plantejat pel Sr. Castellà, membre del partit a l'oposició CiU, en la qual s'assimilava l'ocupació amb paralització de classes amb una minoria descontenta que ocupés un hospital bloquejant tot el seu funcionament. En primer lloc, volem recordar que ja han existit paralitzacions a hospitals com a forma de protesta, assegurant els serveis mínims i no posant en perill el seu objecte de treball. D'igual forma nosaltres tampoc posem en perill el coneixement i la comprensió, ans al contrari, hem hagut de crear un espai de coneixement i comprensió sobre el futur de l'ensenyament públic universitari i de secundària, de les lluites actuals dels treballadors de TMB, de Nissan, de Telefònica, i de les conseqüències de la crisi sobre el conjunt de la ciutadania. Hem creat un espai per a la formació política, per a l'aprenentatge de l'autogestió i de l'esperit crític, competències, d'altra banda, contemplades als mateixos plans d'estudi que ens volen imposar i orientats, enlloc de cap a la competitivitat, a la cooperació, la solidaritat i el suport mutu.
Per tots aquests motius ens reafirmem en les nostres conviccions i reivindicacions i demanem un acte públic de disculpa al conjunt dels estudiants de les universitats catalanes. També volem recordar al Senyor Conseller i al conjunt de parlamentaris que la seva feina és servir a la societat, i que davant d'una societat mobilitzada en denúncia d'una problemàtica, han de donar una resposta i no ometre la realitat que s'està vivint.
--
Coordiandora d'Assemblees de Facultat UAB (CAF-UAB)
http://especialbolonya.wordpress.com/
67 comentaris:
Jo demano un acte públic on demaneu perdó per no deixar-nos anar a classe.
venga, con un par de huevos. Hala, al Parlament a hacer piquetes para que los políticos no puedan hacer sus sesiones, CON UN PAR DE COJONES, ah, claro, que allí no hay niños de primero ni profes cagaos, y además hay mossos con porras...uyyyy, qué miedito...además, igual me ve por allí papaíto jugando a la revolución, y me esconde las llaves del bmw...
Us aconsello que l'Assamblea de Lletres no ataqui la Generalitat... més aviat perquè d0aqui uns anys us veurem passejant pels seus passadisos... així de trista és la vida.
Voleu la revolució? Cremeu la conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa i talleu-li el cap a la ministra Cristina Garmendia. Llavors ens començaríem a entendre.
Espero que passeu un Bon Nadal. Me'n alegro molt que no ho celebreu a la Facultat que ja hi havia qui pensava que us creieu el que dieu. Sort que no és així.
Molt cert això... molts d'aquests "revolucionaris" el que estan fent és "carrera", però no a Lletres, si no per entrar en algun despatx d'algunes d'aquestes institucions com a "representants dels alumnes" (jo no em sento representat i em sembla que molta gent tampoc...), i dintre de dos dies seran representants del rectorat, je, je, je....
Crec que determinat ambient que s'ha creat en el debat a aquest espai pot indicar el grau de crispació que s'ha donat pel que entenc que ha estat una decissió precipitada o, senzillament, equivocada, de l'assemblea. Si no em va sorprendre la possibilitat d'una aturada puntual, seguida de la combinació entre classes i aturades molt puntuals, sí que em va sorprende la continuïtat en un espai que molt aviat va tenir efectes perversos, més enllà de les intencions de tothom. D'una banda, la desmobilització per la simple carència sistemàtica de docència. L'experiència ens diu que, quan s'aturen de forma indefinida les classes, la major part dels estudiants no van a la facultat i, per tant, es perd el necessari contacte amb els alumnes, fins i tot perdent la possibilitat de fer debats a moments puntuals. N'estic ben segur que, d'haver mantingut la docència amb alguna interrupció puntual, es podria haver conseguit l'audiència de persones que no poden ser indiferents no només a Bolonya, sinó a les circumstàncies de perill que afecten a tots, així com a les condicions vergonyoses en que es desenvolupa la feina a la nostra àrea de coneixement, en especial.
Crec que, en aquest sentit, les persones partidàries d'haver aturat tot aquest temps, haurien de considerar com és possible que s'hagi arribat a aquesta crispació, que no pot respondre al desinterés de l'alumnat, sinó a una discrepància sobre mètodes. Sabéu que l'assemblea en un espai on la gent va o no, i un espai on les possibilitats de participar son diferents per la pròpia experiència i fins i tot caràcter de cadascú: qui se sent en minoria, no s'atreveix a exposar la seva opinió.
Soc professor i em sap greu que s'hagi produït, a més, una radical separació entre professors i alumnes, no només entre professors i alumnes partidaris de l'ocupació i aturada de classes. Nosaltres tenim problemes molt greus derivats de la implacable reforma del pla d'estudis i de tots els criteris de promoció, de diferències salarials intolerables, de la tensió de fer classe a grups multitudinaris sense possibilitat de dur a terme una docència com la que volem i creiem que a la nostra facultat estem en condicions de fer.
Però crec que s'ha errat la forma de fer, s'ha donat una impressió de frivolitat sense que jo cregui que hi ha frivolitat, però sí m'hauréu de reconeixer una certa tendència a prescindir de l'estudiantat en el seu conjunt. Precíssament per la llarga experiència, em permetreu que pugui veure les coses amb una certa perspectiva. Aquesta inclou el moment en que no podiem fer coses perquè el franquisme era viu i l'extrema dreta podia trencar una assemblea, apallissar estudiants per penjar un cartell o que els estudiants fóssin detinguts per passar propaganda. Estem en un moment molt diferent i, de forma curiosa, la feblesa del moviment crític és més forta. Suposo que l'adversari és menys evident per molts i les condicions de competitivitat a fora són mes grans. No obstant això, és dur haver vist que persones que poden tenir idees similars sobre el que passa (i no només al món de l'ensenyament), s'han enfrontat per una discrepància de mètodes, que crec que han estat molt desencertats: no perquè siguin radicals, sinó perquè han obert un espai de buidor entre estudiants/professors que estan d'acord amb fer el debat sobre condicions que no agraden a ningún. No creieu dramàtic que, amb aquest consens, el que s'arribi sigui a aquesta divisió, a aquesta confrontació interna, que es veu també al professorat, entre persones que ténen trajectòries dilatades similars?
No sé que dir-vos davant del que em sembla ja un carreró sense sortida, amb ferides molt profundes creades a tots els estaments. Crec que de totes les experiències se n'apren i només espero que l'aprenentatge del procés no hagi estat, precíssament, l'invers al qual s'esperava quan va començar el debat.
Ah, i afegeixo: no es pot generalitzar mai. Es possible que estudiants molt radicals acabin fen passadissos al parlament i fent de professionals de la política a espais molt allunyats de l'esquerra. I, de la mateixa manera, sé per experiència que persones que no destacaven en la lluita universitària han mantingut després posicions progressistes. En tot cas, s'ha de jutjar pel que ha passat, no per futurs que poden donar sorpreses en els dos sentits: i us asseguro que he vist de tot en aquests anys.
El que toca és reconèixer si ha hagut un error (i la gent de l'assemblea i, especialment, de l'ocupació, sap fins a quin punt la mobilització es troba exhaurida i no ha tingut el nivell de participació que s'esperava ni la coherència entre el vot i la conducta). Aquest reconeixement d'error no implica l'error de les posicions, sinó de la tàctica que s'ha fet servir. Des d'aquí, i deixant de banda insults i desautoritzacions sumàries (que són, però, un element a considerar sobre la manera en que s'ha conseguir dividir la gent sense cap element extern de repressió directa, com desalotjar la facultat per la policia o tancar-la des del primer moment), crec que s'ha de veure com no empitjorar les coses per no portar a una escissió esterilitzadora i definitiva entre estudiants mobilitzats i no mobilitzats, entre estudiants i professors i, fins i tot, entre sectors diferents del professorat en funció del que passa fora de la seva decissió i de la seva opinió.
Eh, profesor, cuanto rollo.
Mira que la cosa es sencilla, se trata tan solo de LIBERTAD: unos han de tener libertad para movilizarse y otros han de tener libertad para acceder a sus clases, sin amenazas ni piquetes violentos, fíjate qué sencillo. A partir de ahí se lucha por lo que sea, pero dentro de unas normas.
¿Cuánto rollo? Pues allá vosotros, adiós.
Ah, y gracias por explicarme lo sencillo que es todo...No sé cómo he podido orientarme hasta ahora. Ni se me había ocurrido que la ley señala la libertad de huelga y la libertad de trabajo...Menos mal que alumnos aventajados como tú están para aleccionar a profesores ignorantes como yo.
Nadie te ha llamado ignorante. Pero después de un més de clases paradas, estamos muy hartos de largos escritos que parecen cortinas de humo para tapar las actitudes erróneas de base: primero hay que respetar las libertades básicas, y luego se tratan los asuntos que sean.
De parte de otro profesor.
Una cosa que no parece quedar claro:
NO VA A HABER APROVADO POLITICO, ES MAS PROBLABLE ANULACION DEL CURSO Y LA MATRICULA.
O sea, un año perdido, por ley se puede hacer, y serviria de escarmiento: seriamos el chivo expiatorio de todas las universidades españolas.
Realmente queries esto, pq si continua la ocupacion pasara esto, NO LO DUDEIS...
Mira, colega profesor, lamento que consideres que una argumentación que se enfrenta a la complejidad de un problema es una cortina de humo. Creía que se trataba, precisamente, de establecer la responsabilidad de la asamblea. Y hay muchas formas de llamar ignorante: ¿es que se supone "poniéndomelo sencillo" que no sé en qué consiste el derecho a asistir a clase? Quizás deberías recordar la inteligencia necesaria que un estudiante debería tener para votar en los lugares donde se toman decisiones y evitar que se produzca lo que no les gusta. Y menos referencia a los "rollos" lo que, en nuestro lenguaje, ya sabes que es una forma de insultar. Si no te interesa el argumento, no lo leas.
Pienso que es difícil centrarse en analizar largas explicaciones cuando los piquetes acallan a gritos y amenazas cualquier intento de hablar. La asamblea no tiene ningún derecho a paralizar clases, y sólo lo han conseguido porque los órganos de gobierno de la facultad no han ejercido sus funciones, permitiendo los piquetes coaccionantes e intimidatorios. Si esto no hubiera ocurrido, se podrían abrir todos los cauces de diálogo sobre cualquier asunto. Pero al haberse dado esta lamentable actuación, todo se reduce a una cuestión de orden público, al cual no es ajena la universidad.
A veure joder, em sembla que aquí ningú vol perdre el curs, ni els pro- ni els anti-. PER FAVOR, acabeu amb això JA, perquè tan un aprovat general com l'anulació del curs són una putada MOLT GRAN. Penseu siusplau en els que están fent el CAP (com jo), qu si no acaben aquest curs no se'ls hi convalida (=any vinent repetir CAP com a Màster = 2.500 EUROS). Prou ja!!!!!!!!
A mi també m'agradaría que demanessiu perdó vosaltres.
Estoy de acuerdo en este aspecto que, por cierto, en mi explicación "rollo" no he dejado de señalar, indicando la responsabilidad de la asamblea. He dicho literalmente que el derecho a hacer clase era equivalente al derecho a hacer huelga, y que la posición de un decanato calificado de "fascista" ha permitido, por una falta de información a los alumnos, que esto se produjera, vulnerándose así derechos. Lo cual no exime de otras cuestiones que me ha parecido oportuno plantear.
Y estoy de acuerdo con Alexandra: ni aprobado general ni pérdida de matrícula. Creo que los profesores no debemos tolerar ninguna de las dos cosas.
Vaja! Veig que a sortit el màster de 2500 euros...Em sembla molt bé, perquè d'això va tot aquest rotllo. Jo, per exemple, no he tingut la sort de l'Alexandra i l'any que ve pago directament la quantitat abans senyalada...Però...Que més dona oi? Mentre que la gent, aquest any, pugui acabar el seu curs i el seu CAP, "viento fresco a los demás"!
Doncs jo crec que no. Estic d'acord amb que els estudiants no tenen perquè perdre classes de CAP o d'últim curs, però si implicar-se una mica més, perquè tothom es queixa del preu de les matrícules, del CAP que ja no es pot fer i dels maleits màsters, però ningú fa res!
Quan ens ho trobem tots a sobre, vindran les ploreres, perquè en realitat és l'únic que sabeu fer.
Mira, Maria, primer de tot, els estudiants no tenen per què perdre's classe de QUALSEVOL curs, perquè és el seu dret. Segona, cadascú és suficientment madur com per decidir si unir-se a la protesta o no. Cadascú té les seves prioritats. I en tot cas, la que vindrà plorant després seràs tu, perquè en comptes de buscar-te una feina per pagar-te els estudis has preferit tancar-te a una facultat, que queda molt progre.
Ja veus Maria com està el mon, aqui cadascú mira per ell. Quan tinguem el Pla de Bolonya a sobre tothom dirà que vaja merda i perquè cony l'assemblea no es mou. Alhora de lluitar pels drets són quatre, a l'hora de posar la mà són quatre mil.Això no treu que s'hagin comés errors en l'ocupació però almenys són gent amb uns principis i una maduresa definits.
Aquells imbecils que demanen q vinguin els mossos els hi diria q aquests de la porra si venen pegaran a qualsevol q vegin per davant, no es pararan a preguntar si son pro o anti ocupacio.
Aprended a escribir sin faltas, ignorantes.
La redacció és per treure's el barret. Aquesta carta hauria de servir per deixar clares moltes coses que fins ara no ho han estat.
Quina raó Maria i al tercer anónim sobre del meu comentari!!!
Segueixo pensant que la ocupació ha estat pensada amb el nas, i que s'ha fet de la pitjor manera. I recordeu que la finalitat no justifica els medis, o sigui que per molt que "lluiteu" per una cosa en contra de la quan TOTS estem (bé, potser hi ha algú que no, no ho sé), no defenseu el que heu fet com si fos un acte d'heroïcitat, perquè heu acabat fotent TOTHOM (a mi, a tu, a ell, a ella, a nosaltres, a vosaltres, a ells i a elles). Ara com ho arreglem, això????????
El text està ben redactat, sí. Si no fos perquè del poc que he llegit (ho reconec), la meitat directament és mentida, i la segona meitat és veritat a mitjes.
Acabo de llegir l'últim paràgraf, el de la disculpa. Bé, potser sí que ara anirem per més bon camí! Retiro part de l'últim post.
Parlant de llibertat, no crec que els que volen fer classe tinguin "el dret" de fer-la, tenint en compte que l'únic òrgan "legítim" de representació dels estudiants ha decidit en diverses ocasions i per diferents maneres fer i seguir l'ocupació. Exercir la "llibertat" de fer classe suposaria que els que no la fan sortissin totalment malparats, però sobretot es perjudicaria el que s'està defensant que és, o si més no sembla, el "bé comú" de tot l'alumnat.
Però tot és opinable i no penso contestar cap comentari al que he dit.
Josep Filcat,
el què no és opinable són les normatives: es compleixen o es canvien, però no són opinables. No consta a cap normativa què l'assemblea pugui impedir la realització de classes, per tant no és cap de les seves competències, i fins què aquesta normativa es canvii, els piquets què impedeixen calsses són il·legals.
Filcat:
La normativa diu que l'assemblea representa els estudiants. Igualment, una Junta de Personal Docent i Investigador representa als professors. Però aquests representants poden convocar una vaga i, per la pròpia llai acceptada per tothom, es té el dret a no seguir-la. Ens ho hem trobat en molts sectors docents, de primària, secundària o universitària. Es vota una vaga i ningún pot obligar ningú a seguir-la. Pot semblar contradictori, però ho és en el mateix sentit en què tu pots perdre unes eleccions i, en canvi, manifestar-te o posar-te en vaga contra les mesures que aprova un govern votat per una majoria.
Filcat:
La normativa diu que l'assemblea representa els estudiants. Igualment, una Junta de Personal Docent i Investigador representa als professors. Però aquests representants poden convocar una vaga i, per la pròpia llai acceptada per tothom, es té el dret a no seguir-la. Ens ho hem trobat en molts sectors docents, de primària, secundària o universitària. Es vota una vaga i ningún pot obligar ningú a seguir-la. Pot semblar contradictori, però ho és en el mateix sentit en què tu pots perdre unes eleccions i, en canvi, manifestar-te o posar-te en vaga contra les mesures que aprova un govern votat per una majoria.
Buenu, això de que no sou antisistemes i de que ho feu tot pacificament s'hauria de vuere.
Per comença esteu en contra del sistema així que la paraule correcte es anti-sistema, i en referencia al segon punt, doncs home, que jo sapiga pacifics no sou gaire que si no es fa el que voleu tots sabem com responeu, que els piquets no la heu fet grossa perqué els estudians no us em seguit la corrent.
El sindicat destudians dels països catalans no representa a la majora de estudians, representa uns quants i sou vosatres i en quan les assambleas, son el maxim organ de representació estudiantil a la universitat però els teniu manipulats i controlats, poca gent hi ha que nos sigui del vostre aire ideologic, o mestic equivocan ? perque tots els cartells porten simbols que no representen a tots.
Per últim critica que utilitzeu l'escusa de fer vaga contra bolonia per fer que no condemnin als vostres companys, i va queda clar que no es va talla la AP-7 km alguns deiam fins a la sentencia. Aixó diu molt.
Bones vacances i gracies per no fer el que voleu semrpe sense pensa en els altres.
ôscar, Estudian de geografia de 1r.
Caldria plantejar-se què entenem per violència i qui l'aplica. La repressió no és un sistema de mediació per resoldre conflictes.
Realment contradictori, no creieu?
Per cert estic en contre ce certs puns de bolonia com la financiació i els preus abusius, però la vida es així i no ens la em de complicar més. Res es gratuit i si algo vols algo as de donar en tot, el que si que podriau intentar es negocia coses i de pas desoculpa la uni que les opcions de aprobat general i la altre que es encara pitjor no en surtirem beneficiats.
i per cert treballa per pagarse uns estudis per tenir més culutra no fa mal.
Estic en contra dels metodes emprats i una mica cansat de tot el temaa.
ôscar de prime de geografia
Aprèn a escriure Óscar, es nota que ets fruit d'un sistema educatiu pèssim. Les tallades de carreteres es van proposar com a alternativa a l'aturada de classes. Aquesta forma de protesta no va tan sols lligada als expedients sinó a totes les reivindicacions estudiantils.
El moviment estudiantil es molt ampli i divers, francament em decepciona veure pintades i símbols que no pertoquen a la universitat, però són inconvenients que sempre van lligats a queixes estudiantils (si portesis més temps potser ho sabries). En quant a la violència crec que tant el rectorat, per trucar als mossos i que demanesin carregar ocntra la gent sentada fora de la facultat, com els estudiants implicats en el dessallotjament de lletres el curs passat deurien demanar perdó a tota la comunitat universitària.
Al último anónimo, tampoco te vendría mal repasar un poco la ortografía, que te faltan unos cuantos acentos y dobles eses...
El Josep Filcat necessita entendre el que és la democràcia. La decissió d'un òrgan legítim de representació no és vinculant. I el dret a fer classe no el fixa el caràcter representatiu de l'òrgan en qüestió, sinó un dret que es posa per sobre de tots. El bé comú implica, precissament, defensar la llibertat de tothom. I si no es vol entendre així, les lleis que assenyalen el dret a no seguir una convocatòria de vaga. No tot és opinable: una llei no ho és, o es canvia ni no estem d'acord. D'altra banda, les referències a aquesta totalitat i al "bé comú" són pròpies de cultures que esgarrifen. Entre d'àltres raons, perqué es pot saber qui fixa el que és el be comú? Volsatres? Una assemblea on menys de 200 persones van decidir, sense preguntar-se quin problema hi havia de relació amb els alumnes en la seva totalitat perquè no assistissin? Poc us importa ser una minoria. I no ho sou per les vostres idees (que també, només cal veure quin resultat treiéu a unes eleccions generals...) sinó pels vostres mètides. Us heu inventat un sistema que, semblant el més democràtic (assamblea, participació de tothom, cap delegació...) sha esdevingut un règim sense cap tipus de representació autèntica. Què podrieu dir d'uns diputats escollits amb un 10% de participació? I la gent no vota, la gent no va a l'assemblea, senzillament perquè no li interessa el que dieu. Això és el que us haurieu de plantejar, però és més còmode continuar aquesta auto-representació de ser la elite del moviment estudiantil, els conscients, els responsables, els que lluiten. De veritat creieu que tres setmanes sense classe ha estat una lluita? Potser que estudiéu més història dels moviments socials per veure el que és això. Però crec que ja ho sabéu i teniu una posició de poder que no voleu perdre. Amb tot, estic segur que, a partir del gener mateix, s'ha acabat, i per molt de temps, el que heu tingut a la facultat de lletres. No m'alegra, però m'estranya que us estrany: a qualsevol universitat normal (i la nostra facultat no ho és), al segón dia s'hauria acabat, senzillament quan les autoritats acadèmiques indiquéssin que els que volien fer classe tenien garanties per fer-la. I els que no, les mateixes.
Igualment...fins als nassos que parlin pels altres com si fos l'única via possible i tots hi estiguéssim d'acord. Quins nassos!!
No dramatitzeu el fet de no poder anar a classe, que sóc testimoni per activa i per passiva de l'absència d'alumnes (i no un ni dos, si no més d'un terç) i professors quan hi ha classe normal.
No dramatitzeu que no podeu anar a classe, quan en dies de vaga, són ben pocs els que van a classe.
El dret de fer classe, és conseqüent a l'obligació d'anar-hi, si no hi aneu, no teniu aquest dret. (en aquest sentit només podrien demanar fer classe aquells que vénen sempre, i sota qualsevol circunstància a classe, cosa que no passa gairebé mai).
I no dramatitzeu sobre el fet de no poder anar a classe, perquè no és el primer cop que s'aturen les classes tot un mes, i per motius menys importants dels que ens ocupen aquests últims anys.
Els únics que mentiu sou vosaltres, colla de fills de la gran puta.
hola mare! per fi et trobo, tan de temps buscan-te desde que em vas abandonar per un assembleari rastut, fuma porros violent, antisistema, gandul i que a més es menja nens petits. Encara treballes a aquell puti-club de mala mort? que sàpigues que no tinc res contra tu, les prostitutes em mareixeu el màxim respecte ja que el vostre ofici és molt dur. Salut, ens veiem per la facultat!
No, no lo has entendido: el anónimo decía hijo de la GRAN puta. No os atribuyáis méritos a medias: ni tú, asambleario que no representas a nadie, por considerarte aludido en lo que es una referencia no a una puta cualquiera. Ni él, que ni siquiera ha considero ir a una asamblea a votar por sus derechos, a sabiendas de que, en la dinámica de la facultad, unos y otros acabáis siendo piezas complementarias. Porque entre los dos sectores lo habéis conseguido: los estudiantes perplejos a los que se indica que hay una asamblea que puede decidir ir al paro un mes entero, y ni siquiera asisten, prefiriendo largarse al bar o a casa. Los asamblearios que, viendo que sólo pueden convocar a menos de doscientas personas en una asamblea, se consideran representantes de todo el mundo y dictadores de normas de obligado cumplimiento. Os merecéis los unos a los otros. Y habréis conseguido la suma cero: ni movilización a partir de enero ni clases en buena parte del primer cuatrimestre. Un aplauso.
Al último anónimo: la asamblea NO puede decidir suspender clases ni un mes ni un día. No está en sus competencias, y si lo han hecho es por la pasividad vergonzosa de órganos de gobierno, profesores y en última instancia alumnos desinformados y desorientados. Sólo a base de piquetes semi-mafiosos lo han conseguido.
Josep Filcat, segurament imbuït per l'ambient de l'Assemblea, has perdut la noció del que vol el terme "democràcia" i la diferència amb un règim "assembleari". Malgrat que l'Assemblea sigui l'organ de representació dels estudiants, les seves decicions no poden estar per sobre del dret innegable de rebre docència que tenen els estudiants. Els drets s'exerceixen, i punt. No hi ha volta de fulla i l'Assemblea el que fa és impedir-ho.
I respecte un altre comentari posterior que deia "El dret de fer classe, és conseqüent a l'obligació d'anar-hi, si no hi aneu, no teniu aquest dret". Home, què vols que et digui, és com si jo no hi anès a votar en una determinada elecció i per això se'm tregués el dret de votar en d'altres. El dret es té, amb independència de si s'exerceix o no, i no està vinculat al nombre de vegades que s'exerceix. Per aquest argument, podríem dir que un estudiant té més drets que la resta pel simple fet que hagi vingut cada dia a classe, i a partir d'aquí establir una gradació o escala de més a menys drets en funció de quantes vegades s'ha assistit a classe.
Em sembla que les coses no funcionen d'aquesta manera.
De acuerdo, en respuesta al anterior. Habrá que recordar a quienes han señalado, con frecuencia, que la asamblea es un órgano de representación legítima, que esa legitimidad no implica la posibilidad de OBLIGAR a suspender las actividades docentes. Si esto ha ocurrido ha sido porque, junto a la información que daban los asamblearios acerca de una ocupación de la facultad, debía haberse indicado, por parte del profesorado y, en especial, de las autoridades de la facultad, que se trataba de una INFORMACION para quien quisiera sumarse, dejando bien claro que las clases continuarían abiertas y con el profesor en ellas para impartir docencia a quien no quisiera participar en el paro, COMO OCURRE EN TODOS LOS SECTORES. Y esto, como decía otro comentarista, NO ES OPINABLE: lo opinable es la actitud de cada uno, no EL DERECHO de unos a parar y de otros a no hacerlo.
He querido señalar, sin embargo, que una posibilidad de acabar con este sistema habría sido ir a la asamblea (que, por reglamento, es el único órgano de representación de los alumnos) a votar que se deseaba continuar con las clases desde el primer momento. Si el estudiantado continúa considerando que la cosa no va con él, se encontrará con situaciones que se podían haber evitado perfectamente y, además, desde el mismo órgano de representación defendido por quienes saben de sobras que no representan a nadie cuando ni siquiera pueden hacer una convocatoria. Pero tales ausencias les permiten acudir a los espacios de gobierno de la facultad, que no son sólo la asamblea. Pueden ir a votar, junto a profesores, asuntos que interesan al conjunto del alumnado, porque éste se abstiene de participar en las elecciones. Quizás una lección a sacar (además de evitar que vuelva a repetirse la experiencia de OBEDECER la orden de finalización de clases por la asamblea) sea la de establecer cauces de representación alternativos o los de ir a los que hay para desplazar a quienes han demostrado tan falta de sensatez y tamaño desprecio a sus compañeros.
No vamos a insistir hasta el hastío en la masiva asamblea en la que se pidió hasta la extenuación el votar seguir con las clases, y el grupo de listillos consiguió alargar la asamblea horas hasta que se decidió la pantomima del referendum con siete opciones. Eso ya aburre. No es necesario ir a la asamblea a votar cualquier cosa que se les pueda ocurrir, porque si uno sabe que se va a proponer algo ilegal, supone que los órganos de gobierno tomaran las medidas necesarias, coas que en este caso no ha ocurrido. Si yo veo que la asamblea convoca una votación para decidir que todo el mundo vaya en pelotas por la facultad, no me molestaré en ir a votar porque ya imagino que no se les permitirá obligar a nadie a hacerlo. El problema viene cuando ese grupo monta piquetes y realmente obligan a gritos a que todo el mundo se desnude por los pasillos, sin que nadie lo impida. Eso es lo que ha pasado aquí.
Fredi, els drets no es poden exercir i punt. Hi ha uns drets, però també unes obligacions.
Tens el dret d'anar a classe, si no hi vas, com pots tenir aquest dret? O sigui, no pots tenir un dret, si després no "l'apliques". Jo entenc que el dret d'anar a classe, se't dóna quan hi vas, no pas abans.
Per tant, i seguint en la línia del meu pensament, com pot ser que la gent estigui tan "mosquejada" per perdre classe, si he dit que he vist en més d'una ocasió, un nombre molt gran d'absència d'alumnes (a vegades fins hi tot més d'un terç) a les classes. Tota aquesta gent vol dir que prescindeix d'anar-hi,i per tant de tenir el dret a rebre docència. I és més, el pagar una matrícula no et garantitza aquest dret de rebre classe, perquè el dret de fer classe va lligat al d'anar-hi.
Perquè per la mateixa regla de tres, encara que els alumnes no anessin a les classes podrien reclamar el seu dret de rebre docència, no?
Jo ho veig així, Fredi. Simplement vull posar èmfasi en el fet que no cal dramatitzar tant el no anar a classe, primer perquè hi ha molta gent que es salta les classes (també professors) i ningú monta el sarau que s'està montant, i segon perquè no és la primera vegada que s'aturen les classes per protestar (vease la guerra de l'iraq).
Soc professor i puc assegurar que, cada dia, a l'hora de classe, vaig estar a la porta per fer-la si els alumnes volien. La porta era tancada i no hi havia alumnes que demanéssin la classe.
En tot cas, té raó la gent que demana que es garanteixi pel deganat la possibilitat de fer classe. Es un dret dels alumnes i dels professors que, després, han d'examinar amb la consciència i el rigor tranquils.
El que s'ha de demanar, des d'ara, és que en cap cas el professorat hagi de buscar indrets secrets per fer algunes classes, d'altres no, amb una situació de clandestinidat intolerable. Com ho és la frustració de veure les classes tancades i l'absència d'alumnes, lògicament preocupats per les intimidacions. En vaig ser testimoni d'una: un grup va anar a demanar explicacions a un professor que, amb la porta tancada, es trobava donant explicacions sobre el repartiment de materials als seus alumnes. Un grup d'ocupants va anar, primer, a parar l'orella, i després, a informar que no hi havia classe i que, si volien una altra cosa, que anéssin a votar-ho a l'assemblea. No m'ho invento ni m'ho imagino. Ho he vist. Al costat de pancartes que em semblen ridícules, com "tot el poder a les assemblees"? Ah, sí? Que potser no l'han tingut aquestes tres setmanes? I què vol dir tot el poder? TOT? I el que decidim amb els nostres vots a unes eleccions, per considerar quina opció política fa les lleis d'educació d'acord amb el que és el sistema volgut per la immensa majoria de ciutadans QUE PAGUEN LA UNIVERSITAT?
Comentario de respuesta a quien responde a Fredi:
¿Y el derecho de las dos terceras partes de personas que sí van a clase? Porque yo también he visto alumnos que no van, que sólo han ido un par de veces, y no han faltado ni un solo día de ocupación. Yo voy siempre. Tengo el derecho a ir. Y me mosquea la gente que no va, porque ese es el nivel que tiene la facultad de seriedad y que nos distingue de otras facultades y carreras, como saben quienes las estudian, que se mofan de nosotros.
La guerra de Iraq fue acompañada de movilizaciones sociales que echaron a un gobierno corrupto y demencial. NO compares con esto.
Este es un pequeño recuerdo que tengo de la huelga del 2003 con respecto a la Guerra de Irak. Soy de Políticas pero conozco gente de Letras y me interesa lo que está ocurriendo. Al asunto.
Tras un mes haciendo clases de 40 minutos (cuando en aquella época mis clases duraban 1 hora y media) y tras muchos paros de clases para manifestarnos (y lo hicimos), cuando elr esto de facultades hacía semanas que habían reanudado las clases...
llegabas a clase y en tus 40 minutos intentabas aprender algo... llegaban los asamblearios y se ponían a golpear las paredes, a poner carteles en los cristales de las puertas donde nos llamaban esquiroles y a gritar que "estaban muriendo niños en Irak por nuestra culpa"... tras todo esto ¿Cómo pueden pedirme que les apoye nunca más?
Este comentario es una vivencia personal. No significa que todos los asambleaios sean iguales, ni las formas ni nada. Sólo es que cuando se presiona a la "mayoría silenciosa" de malas maneras no siepre se logra su apoyo... como es el caso también de letras.
Sort que ens vau garantir que no ens traurien la setmana blanca...
HOLA, EM SEMBLA QUE HO TINDREU DIFÍCIL MANTENIR L'OCUPACIÓ FINS FEBRER O MÉS TARD, PERQUÈ ELS PROFESSORS QUE FINS ARA ESTAVEN D'ACORD AMB L'OCUPACIÓ, JA ENS HAN ENVIAT UN MISSATGE EL CAMPUS, DIENT QUE EL GENER TORNEN LES CLASSES AMB UN NOU CALENDARI D'ACTIVITATS DE CADA ASSIGNATURA.
- Modificació del calendari acadèmic per castigar a tots els estudiants. Una part dels quals, naturalment i esperonats per professors indignats, criticaran a la resta d’estudiants com a principals culpables de tot plegat. És l’efecte esperat.
- No convocatòria del claustre general des de fa més d'un any.
- Incentivar als estudiants a enfrontar-se un als altres amb la participació d'una part del professorat.
- Vint sancions publiques per persones que no han participat, segons el propi rectorat, en cap acte violent (llavors les sancions per què són? Manifestar-se és un dret constitucional).
- Suspensió d'activitats acadèmiques de la facultat per tal de poder aplicar unes sancions que s'havia dit que no s'aplicarien aquest curs.
- Utilització d'un reglament franquista, suspès pel Tribunal Suprem pel que fa a la seva aplicació a PDI i PAS, per incoar uns expedients.
- Sumaris tancats, sense coneixement públic, amb jutges tampoc coneguts i amb proves que no valdrien en un judici.
- No respecte de la presumpció d'innocència.
No serà que la minoria és aquella que no s’atreveix ni a convocar un claustre i que porta un any prenent mesures absolutament irregulars, per no dir una altra cosa, i que es mouen en la paranoia de la conspiració, mentre tots els demés es concentren a insultar-se.I no serà que aquesta minoria ens ha portat a una situació que no s'ha viscut a enlloc més? Ells són el govern, alguna responsabilitat deuen tenir, mentre tothom es concentra en la resposnabilitat dels estudiants mobilitzats, ells només són victimes? Per cert, el rectorat i el deganat tenen una pagina oberta on tothom pugui opinar sobre les seves mesures? O dic per tots aquells que defenseu tan clarament la seva actuació en aquest blog, sense ni un mínim d'autocrítica.
Els hooligans democràtics antiocupacuació:
Antonella Cittanti de filologia anglesa:
-Otra asemblesa y más manipulaciones, espero que los Mossos entren pegando duro! A ver cuando será la siguiente ptotesta por más expedientes!
-que entren los mossos a matar ya..q no salgan expedientados, sino fenetros ¬¬
Silvia Ruiz Barón de filologia anglesa:
- Eso digo yo, q no puedan pisar una facultad n su vida...son escoria humana y deshechos de la sociedad..además, conocen la higuiene personal?? o_o el jabón no escuece en la piel ¬¬
-MOSSOS YA! pero que los dejen a todos en coma y que dejen de tocar la moral a las personas que el día de mañana queremos ser algo, no como ellos, unos pestosos-fumeatas vividores dl cuento..que se vayana a gran hermanos todos !!
-Classes ja! basta d' ocupació de hippies- fumetas!
L'anònim que em contesta:
A la Guerra d'Iraq, es van ATURAR les CLASSES. M'estàs dient que no ho puc comparar? Perquè? Es el mateix cas. L'únic que amb un, ningú va dir res, i en aquest sí.
O sigui que, si a la guerra d'iraq es van aturar classes i no va ser la fi del món, aquest any tampoc ho serà.
Aturar les classes per intentar arreglar les coses no pot està tan mal vist.
I, insisteixo, que no tens dret a fer classe si no hi vas, i t'asseguro que no seria poca gent la que es quedaria sense aquest dret. I ja he dit que no són ni un ni dos els que no vénen, que he vist casos en què no ha vingut més d'un terç. Que es diu ben de pressa. Més d'un terç que renuncien al seu dret d'anar a classe.
2/3 podriem dir que estan amedrentats per vosaltres. No es veu que s'han continuat classes en despatxos i en altres facultats? a lo millor ls 2/3 restants estaven fent classe i no ho savieu.
Per cert lo de quedar-se al nadal... s'han rajat o prefereixen les comoditats de casa?
Bon nadal a tothom.
no sabia que era tan xungo per acollonir 2/3 parts de l'alumnat. Però em què quedem que som uns jipis fumetes ganduls o uns joves violents antisistema?? aix... m'acabareu fent parar boig...
aquestes hooligans anti-ocupació tenen molt poc sentit de l'humor i moltes males puçes, esperem que mai arribin a ocupar càrrecs al rectorat o la conselleria d'interior, el Saura i el Lluís Ferres són uns santets al seu costat.
Ja sé que és difícil a gent desinformada que no veu més enllà del seu nas demanar segons que però si miren una mica el diari o les noticies veuràn que ocupacions s'estan produint a tot l'estat i part d'Europa, fins i tot a EEUU!!!en solidaritat. Més que res ho dic perque al final sembla que això es cosa de quatre hippies-fumetes-violents-antisistema de la fac. de lletres amb ganes de festa, però no, es una mobilització global contra un problema que es diu privatització de la universitat i que va acompanyat de la regressió d'altres serveis públics i drets dels ciutadans.
Però res eh, no us preoucupeu seguiu plorant per la vostra matricula, fent apologia de la violencia demanant els mossos, que la que ens ve a sobre no és res...
Si esperais que me crea que sereis vosotros los que defendereis ,con vuestros métodos, mis derechos apañado voy.Ya he visto la manera que teneis de hacerlo y no me ha gustado nada.
Si tanta razón teneis en "todo" es extrañoq ue las demás facultades no se hayan aderido a vuestras reivindicaciones no?Si no fuera por los malditos expedientes no hubieseis hecho nada.
Perdón me he olvidado una "h" en adherido...ufff!!! que fallo!!
Hi haurà modificació del calendari acadèmic, cosa que implica, havent-se pres la mesura sense consulta al professorat, aplicar-li una perllongació il.legal de treball, que mai s'acceptaria a cap sector de la producció o dels serveis. Ni tan sols s'ha tractar de dialogar, com ho demostra que no s'ha comunicat la decissió en tots aquests dies ni en la roda de premsa del rector, sinó qual el professorat ni tan sols podia reaccionar. Això portarà a l'apertura d'un altre espai de conflicte. Això no porta a recuperar res, sinó a l'enfrontament entre professorat i alumnes de l'Assemblea, incloent-hi aquells professors que, sense deixar d'estar en desacord amb els mètodes, ha manifestat el seu acord amb la necessitat d'un diàleg obert sobre els temes del conflicte.
PER A L'ANÒNIM DE:
"Anònim ha dit...
Els hooligans democràtics antiocupacuació:
Antonella Cittanti de filologia anglesa:
-Otra asemblesa y más manipulaciones, es..." etc etc etc
NO POSIS NOMS DE GENT SI NO T'ATREVEIXES NI A POSAR EL TEU. I feu el favor de deixar en pau la gent de Filologia Anglesa, que no som els únics que volem fer classe. Oi que nosalters no parlem d'els "Okupes,els d'Història i Filosofia"???? Doncs deixeu Filologia Anglesa en pau, home!
I la propera vegada, posa el teu nom, com a mínim dóna la "cara".
Els alumnes i professors de Filologia Anglesa són els que més durament s'han oposat a la okupació i al moviment anti-bolonya en general, i els més feixistes a l'hora de titllar tots els alumnes a favor de la protesta com a "hippis" i "fumetes". O sigui que Alexandra, menys mentides...
PD: I el nom dels estudiants no l'ha posat ell, que jo sàpiga, l'han posat els propis estudiants que han fet aquests fantàstics escrits... perquè vegem el nivell que hi ha.
Escolta, jo sóc de Filologia Anglesa i no he titllat mai els ocupes de "hippis" i "fumetes", o sigui que menys generalitzar
Poso el nom perquè elles posen el seu nom i cognom alhora de realitzar aquestes afiramcions. És cert que no tothom de filologia anglesa ens insulta o demana a crits que vinguin els mossos fins i tot hi ha gent molt maca que ha donat suport a la ocupació i que a sobre a hagut de rebre insults per part d'aquests hooligans.
Ja, ho sé, per sort. Però en general, crec que podriem afirmar que Anglesa ha set no només la carrera que, en general, ha mostrat més indiferència cap a totes les manifestacions anti-Bolonya (parlo d'anys enrere), sinó que a l'hora de la veritat són els que han estat més poc solidaris, posicionant-se sempre en contra dels alumnes a favor de la ocupació. Inclús tinc entès que delegats d'aquesta carrera van enviar mails a la degana sense el beneplàcit dels estudiants (molts dels quals es van queixar). Llavors clar, els feixistes són els altres. També em molesta la gent que no para de criticar a la gent que fa alguna cosa, quan fins ara havien estat callats i no havien fet cap proposta. Ja cansa el tema de "tenim dret a fer classe", varieu una mica de discurs i aporteu el vostre granet de sorra!! Això ha acabat en una mena de guerra civil. Els estudiants que han fet aquests dos escrits no són violents i feixistes? Que els expedientin a ells, per enaltiment de la violència i apologia a l'odi entre ideologies!
Jo, personalment, vaig anar a vàries assembles per intentar poder tornar a exercir el meu dret a anar a classe (tot i que sabia que en realitat no em feia falta votar-ho a una assemblea) per evitar que hi anessin els mossos i la cosa acabés amb violència. Però veient com funciona l'Assemblea i que és una PRESA DE PÈL , ara mateix estic resant perquè els mossos desocupin la Facultat el dia 7 de gener si aquests manipuladors i falsos demòcrates tornen a ocupar-la i porohibeixen fer classes mitjançant intimidació i violència.
AMÉN
Publica un comentari a l'entrada