27 de desembre 2008

Felicitats als companys de la Universitat de Lleida

Els estudiants de la Universitat de Lleida que van ocupar el rectorat, han aconseguit un acord firmat pel rector i vicerector, per tal de plantejar un debat sobre l'implantació del proces del EEES, un gran avanç en la lluita contra Bolonya. Aqui us penjo el document del vicerector als estudiants de la Universitat de Lleida;

ACORD

Aquests dies, la Universitat pública catalana es troba immersa en una situació molt especial. Estudiants d'arreu de la nostra geografia duen a terme un procés extraordinari de participació i debat sobre cap a on camina la Universitat pública catalana.
Aquest debat, com a intens que és, ha tingut moments de tensió propis d'aquesta situació extraordinària, moments que entenem, són difícils de gestionar.

De comú acord, el Rector i els estudiants tancats a la UdL, directament implicats en tot aquest procés, volem expressar la nostra aposta pel diàleg com a via de resolució dels conflictes que hagin pogut esdevenir d'aquesta situació.

Cal obrir debats, i cal que aquests vagin precedits d'un clima d'entesa i predisposició per part de tots els implicats, des d'una posició constructiva i sense que aquesta implicació pugui comportar conseqüències a nivell personal a les persones que hi han participat.
Cal assegurar que els conflictes i les dissidències es resolen mitjançant el diàleg, sense cap tipus de violència i en el marc de la universitat.

És per això que no considerem vies pròpies de la resolució d'aquests conflictes les agressions personals, les implicacions en expedients disciplinaris o la via judicial que només aconsegueixen agreujar el clima de tensió i no permeten la presa de cap tipus de consens en el si de la Universitat.

En aquests moments de reforma del sistema universitari català i de debat sobre cap a on camina el sistema universitari, pensem que s'han d'articular beques i ajuts per als estudiants amb voluntat i capacitat de cursar estudis universitaris de forma que els motius econòmics no siguin un impediment per a la dedicació als estudis universitaris, i garantir un adequat finançament del sistema universitari públic per assegurar la qualitat de la docència, recerca i transferència de coneixement de les universitats públiques.

En el context de les negociacions entre l'equip de govern de la UdL i els representats de l'estudiantat que estan ocupant el Rectorat de la Universitat de Lleida, i d'acord amb l'exposat, ambdues parts acorden:

• Obrir, un procés de diàleg i debat dins de la Universitat de Lleida, buscant la màxima participació i implicació del conjunt de la comunitat universitària i articulat a través de taules de debat, treball, discussió i participació. En aquestes taules s'analitzaran, des dels diferents sectors implicats, els temes bàsics de la conjuntura universitària i del camí cap a una universitat pública i de qualitat.

• Les taules es crearan amb la voluntat de ser representatives de tots els col•lectius universitaris (PDI, PAS i estudiantat), amb la participació de l'equip de govern, tot procurant garantir la pluralitat de les mateixes. En aquest sentit, es prendran mecanismes per tal que aquestes taules siguin àmpliament participatives i obertes a totes aquelles persones que hi vulguin assistir amb dret a intervenir i actitud constructiva.

• Aquestes taules iniciaran la seva tasca a mitjans de febrer i el seu desenvolupament serà fins a l'abril.

• La pressa de decisions, propostes i acords de les taules, serà per consens. Els conjunt de propostes i acords presos en aquests espais de debat seran recollits en un document que serà sotmès a consulta als membres de la comunitat universitària de la UdL i elevats als òrgans de govern i representació de la nostra universitat.

• Mentre es realitzi aquest procés de debat i participació i fins que no es concretin unes conclusions i propostes per part de les taules, s'aplicarà una moratòria pel que fa al desenvolupament dels nous graus que encara no han estan proposats per al curs 2009-2010. Així mateix, les conclusions a les que arribin aquestes taules condicionaran les modificacions dels plans d'estudi dels graus verificats o en vies de verificació.

• Declarar el compromís, per part dels representants dels estudiants, d'iniciar un procés de desocupació immediata de les aules a partir del moment en què es faci públic el present acord. A partir d'aleshores es garanteix la plena normalitat acadèmica.

41 comentaris:

Anònim ha dit...

Un cop ens havíeu tret el dret de fer classe, no hauríeu d'haver parat per nadal, perquè hauria estat un moment en què no molestaríeu a ningú i potser haguéssiu aconseguit també arribar a un acord...
Com veieu, quan un protesta i creu en els seus valors ho ha de fer defensant-lo fins al final, tot i que vingui nadal, com han fet ells, no com vosaltres que vau veure que us quedàveu tancats per nadal i vau preferir fer una "pausa".
Un nou revés per als ocupes de lletres...

Anònim ha dit...

Fa soroll un arbre que cau en mig del bosc si no el sent ningú?

Apa, bon nadal a tothom

Anònim ha dit...

Fixeu-vos, els de Lleida han aconseguit un pacte. Potser és perquè ells no tenen expedientats de qui aprofitar bolonya per negociar-ne el perdó?
L'Assemblea estava ben a prop d'aconseguir coses però el tema dels expedientats va impedir arribar més enllà.

Estudiant de musicologia

Anònim ha dit...

vueeeelveeeeeee...
vuelve a caaaaasaaaaa....
por navidaaaaaaaaaa......

dedicado a los irreductibles ocupas, luchadores incomprendidos por la libertad...

hasta la victoria, siempre!!!! (menos en las fiestas de nadal, claro)

Anònim ha dit...

¿Han allargat les classes a Lleida? ¿Han suspés les activitats acadèmiques per ordre del rectorat a Lleida? ¿Han tret una setmana d'estudis als estudiants a Lleida?

Diferències d'actitud...

Anònim ha dit...

Estaven ocupant a Lleida? o és que el seu rectort té una postura de diàleg de veritat?

Anònim ha dit...

Anònim ha dit:

¿Han allargat les classes a Lleida? ¿Han suspés les activitats acadèmiques per ordre del rectorat a Lleida? ¿Han tret una setmana d'estudis als estudiants a Lleida?

I jo et pregunto:

Hi havia expedients pel mig?
Hi havia gent que tirés ous i pintura al despatx de la degana?
Hi ha hagut problemes amb els piquets?

Crec recordar que a vosaltres també se us va donar la oportunitat del diàleg, però tot barrejant el tema dels expedientats amb l'actual protesta contra bolonya us va sortir malament.
Un altre cop replantegeu-vos les coses abans de fer-les.

Anònim ha dit...

A vegades per opinar cal coneixer el context de les coses, i molts de vosaltres no el coneixeu.

Per començar, la lluita de l'assemblea és de fa anys, i el rectorat s'ha negat a dialogar en tot moment, saps perque a Lleida han aconseguit això? perque el rector i vicerector ha parlat amb els estudiants, i es va sentar amb ells des del primer dia de l'ocupació del rectorat, que per cert va finalitzar el 19 de desembre, ho dic per la menció al fet de continuar ocupant al nadal, no fiquis més la pota.

Per vosaltres que ara, repetexio ARA, començeu a "interessar-vos" pel tema de bolonya, ja portem molt de temps demanant al rectorat i deganat obrir processos de dialeg, inclus abans dels expedientats, i la resposta sempre ha estat negativa, d'aquí venen les grans mobilitzacions que s'han produit davant l'ostracisme de la degana i l'equip del rectorat.

El tema expedientats clama justicia, nomes per unes raons basiques; 1. Si la UAB és el denunciant dels expedients, com pot ser que sigui ella mateixa que els jutgi? això és un gran greuge que està a nivell dels dominis senyorials del segle XIV.
2.Els expedientats són innocents fins que no es demostri el contrari, i quan dic això hem remeto a proves de tot allò que se'ls acusa, cosa que es demostrara al judici i al contenciós administratiu per denunciar les irregularitats del proces.

Al estudiant de musicologia; ens pots mostrar siusplau les grans coses que s'havien aconseguit amb les negociacions? grácies, més que res perque demostris el que dius.

Anònim ha dit...

Bé, doncs llavors us dec disculpes pel meu comentari.

Tot i això, crec que el diàleg amb el rectorat i l'equip de govern de la UAB seria possible si es canviés la forma de protesta. És cert que la Lleida ha donat resultats, és innegable i també admirable. Però això no ha donat cap fruit a l'Autònoma, i ha creat un ambient de crispació molt gran entre els mateixos estudiants, i això és contraproduent per a aconseguir alguna cosa. La veritat és que jo no tinc la millor forma de protestar ni la més efectiva, però crec que seria el moment de calmar-nos tots i plantejar-nos com dur les coses en el futur.

"Si la UAB és el denunciant dels expedients, com pot ser que sigui ella mateixa que els jutgi? això és un gran greuge que està a nivell dels dominis senyorials del segle XIV."

La veritat és que no en sé gaire, de les lleis de l'Autònoma, per això voldria preguntar-vos si això ho pot fer, si és legal.

Salut!

Anònim ha dit...

Lleida ha obert un camí que pot ser el que necessita la universitat pública o això és l'opinió d'un servidor. Diàleg i participació.

Responent a alguns, dubto que siguin les formes més que l'actitud de la qual parteix el rectorat en cada cas. Les formes són un afegit, però, quan hi ha predisposició, les coses són més fàcils.

La qüestió és que és un fet que cal prendre com un exemple per a l'optimisme. Endavant amb la lluita per la universitat pública, Lleida ens ha demostrat que és possible.

Anònim ha dit...

Anònim ha dit

"La veritat és que no en sé gaire, de les lleis de l'Autònoma, per això voldria preguntar-vos si això ho pot fer, si és legal. "

Per poder pot fer-ho, té la potestat per ressoldre els expedients independentment del procès judicial. Una altra cosa és que poguem pensar que vulnera drets o similar.

Anònim ha dit...

Responent a l'anonim de les 13:44.

El que ha fet la UAB, jutgant ella mateixa els expedientats ho pot fer, sempre i quan el que es demostri sigui cert, d'aquí el contencios administratiu.

És cert el que dius, l'enfrontament entre alumnes, i per això el dia 7 de gener hi ha convocada una assemblea, en la que parlarem com afrontar la situació que es planteja, sobretot després del comunicat de la degana. Jo t'animo a que vinguis i participis, i diguis la teva o les propostes que tinguis, que per molt que es digui la gent t'escoltara.

I per últim un petit detall de reflexió; després de l'ultim any d'accions i mobilitzacions contra bolonya, els que han pagat els plats trencats han estat els estudiants, mentre que l'institució i en el seu defecte la degana de lletres no s'ha responsabilitzat de res del que ha passat, i és més, es vol tornar a presentar com a degana a la facultat, un fet que considero increible, ja que ha demostrat que aquest carrec li va gran i no ha sabut dur a terme el proces d'una forma positiva.

Anònim ha dit...

i jo em pregunto, tractant-se d'una assembla tan solidaria com dieu, que lluita pel bé de tots nosaltres, no hi ha cap lluita organitzada per mantenir la nostra estimada, necessaria i promesa setmana blanca?

També em pregunto, serà amb aturada de classes la Gran Assemblea del dia 7 on es decidirà el que es pensa fer? O, com sempre, els que no volem perdre clase, no hi anirem i no tindrem ni drets ni vots?

Em pregunto també, perquè després d'un mes de tanta lluita, on heu estat tantes vegades a punt d'aconseguir coses i , finalment, no n'heu aconseguit cap (a part de dividir els estudiants de la facultat i crear mal ambient), ara, per Nadal, torneu a casa? Que heu d'estudiar tot el que se'ns ve a sobre? que heu de menjar els galets de la mare? que teniu por que us caigui carbo? de ben segur que us el mereixeu.

Anònim ha dit...

Felicitats. Enhorabona (sense cinismes). Però oi que a la UdL no han aturat classes i han aconseguit alguna cosa!? Podríem aprendre'n quelcom d'aquest fet? Tornem a classe sisplau...

Anònim ha dit...

Crec que allargar les classes és una manera d'enfrontar sectors de la facultat tractant de rentar la cara d'un equip que no ha sabut com resoldre el tema (i per l'equip vull dir el deganat i el rectorat). El que hi ha, ara mateix, és la dificultat de fer una assemblea representativa donat que el dia 7 la majoria de l'alumnat anirà a classe i el professorat, que no es troba en vaga, la farà. Una altra cosa és que els alumnes puguin considerar si estan disposats a renunciar a la setmana blanca i si els professors estan disposats a acceptar el comunicat del deganat, perquè pot ser que es neguin a allargar el seu periode de classes, que és com treballar gratis. M'ha arribat que la CGT pensa considerar la necessitat d'oposar-se a aquesta imposició de calendari nou sense negociació que s'ha comunicat al professorat. Potser els altres sindicats també considerin els límits d'actuació de les autoritats acadèmiques pel que fa al periode lectiu del professorat. El que és segur és que no tindrem un començament de curs normal i que, donat això, si es produeixen noves interrupcions de classe, ja hi ha el precedent de modificar el calendari cada vegada que es vulgui. Això sí, a meitat del gener hi ha nova rectora, que haurà de veure si accepta les condicions proposades per l'equip del deganat respecte el calendiri.

Anònim ha dit...

I si el professorat es posa en vaga perquè no accepta l'ordre d'allargar les classes? Se'ls sancionarà i ens trobarem amb un periode de lluita del professorat? Només caldria això...

Anònim ha dit...

Jo he parlat amb algun professor i m'ha dit que estan en contra d'allargar el calendari, i que nosaltres també ens hauriem de negar a cceptar-ho, ja que és un atac per anular l'efecte de l'aturada de classes, "com si no hagués passat res".. llavors si que seria inutil haver perdut un mes de docència....

Anònim ha dit...

Y una mierda.

El lunes el que quiera a clase, a estudiar, que se supone que somos estudiantes. El que no quiera, que se vaya de cercavila.

Anònim ha dit...

Doncs et pots trobar amb la sorpresa de que algun professor o molts es néguen a fer classe a partir del dia 16...

Anònim ha dit...

I merda per a tú, nerviós...

Anònim ha dit...

Van dos y se cae el del medio.

Sí! Sí! És un acudit! Com l'assemblea de lletres!

Anònim ha dit...

A l'anonim de les 15:36

Respondré les preguntes que consideri serioses i d'interes. Si has fet l'esforç de llegir el post i les diferents intervencions, sabrás que hi ha una assemblea el dia 7 on es discutira que fer amb el comunicat de la degana, que ja t'avanço que ha creat el rebuig d'un gran nombre de professors. Si tu aquell dia prefereixes anar a classe ves-hi, jo estaré a l'assemblea encara que perdi una classe, ja que considero més important el fet de tenir-me que menjar un allargament del calendari i no tenir setmana blanca, que el fet de perdre'm una classe, és una qüestió de prioritats i d'interessos.

El fet d'acabar amb l'ocupació, tens la resposta en un post ja publicat. S'han aconseguit coses amb l'ocupació, per un cantó reunions amb la blanca palmada, que ha promes fer un debat a nivell universitari sobre el proces de bolonya, s'ha reconegut el deficit de la UAB de 22 milions €uros -important pel fet de voler aplicar bolonya a cost 0-, i també s'ha aconseguit posar sobre la taula i en els mitjans una tema tan important com el EEES.

Responent l'anonim de les 16:33;

Els companys de Lleida han aconseguit aquest pacte perque el seu rector ha dialogat amb ells, i suposo que també pel panorama català d'ocupacions a la universitat, el tema d'ocupació amb aturada docent és al que ha fet començar a moure els fils de tot plegat.

Anònim ha dit...

A l'anònim del dia 28 a les 13:26.

Si dic que l'Assemblea havia aconseguit coses és perquè la pròpia assemblea ho va dir. A part de les explicacions al blog hi ha el típic discurset dels assemblearis: "estem molt a prop d'aconseguir el que volem... bla, bla, bla".

Estudiant de musicologia

Anònim ha dit...

Sí, seguro, el 7 voy a ir a otra asamblea a ver el circo de los listillos manejando el rebaño. NI DE BROMA.

Joan Carles Llurdés i Coit ha dit...

En alguns comentaris m'ha semblat llegir no sé què sobre la vaga de professors. Bé, només recordo que el col.lectiu del professorat no es troba en vaga i que pel que jo sé dels meus i les meves companyes, durant el temps que ha durat l'ocupació, qui més qui menys ha complert amb les seves obligacions laborals. Una altra cosa ben diferent és que per les condicions que tothom ja coneix no hagi pogut fer classe, bé perquè l'hi han impedit, bé perquè no tenia cap estudiant a l'aula.
I sobre això de les vagues, cal anar amb compte del que es diu: una cosa és que els sindicats i entitats representatives d'aquest col.lectiu convoqui una vaga, i una altre de ben diferent és l'obligació de fer-la. Per la mateixa raó, l'Assemblea pot convocar una ocupació de la Facultat i la conseqüent aturada de la docència, però els estudiants no teniu l'obligació de seguir-la. Que després pugueu anar a classe ja és un altre tema prou debatut en altres aportacions.
Fins aviat.

Anònim ha dit...

El que està clar, estudiants i professors de Lletres són dues coses:

La primera és que el deganat ens dóna pel sac continuament. Ho va demostrant a cada nou comunicat que fa (i recordo als lectors d'aquest blog que no és ni la primera ni la segona cosa il·legal que fa). Per tant, s'ha de ser clar i taxatiu. NO volem aquesta degana.

La segona, és que queda clar que es poden aconseguir coses si els dos col·lectius col·laboren, tan perquè els alumnes puguin rebre una docència de qualitat, com per els professors que puguin donar-la amb garanties de qualitat (amb bolonya, això no es garanteix). S'han de continuar les mobilitzacions per tal d'aconseguir un acord amb la nova rectora. Només hi haurà dialeg si tots hi col·laborem activament, perquè Bolonya ens afecta a TOTS.

Anònim ha dit...

Hi ha una cosa que em fa una mica de llàstima. Tot de gent criticant l'assemblea (cosa que, si està fonamentada, és positiva si és per construir) i a molts d'ells no els veig criticar institucions de poder i influència, que són qui realment "està manipulant el ramat" o tenen per prou poder per a fer-ho.

No vull ficar-me amb ningú en absolut. Només posar de relleu una situació que es produeix sovint en una societat cada cop menys crítica amb ella mateixa.

He sentit crítiques a l'Assemblea, però poques al Rectorat. I precisament aquest post sobre la UdL ens hauria de mostrar que el diàleg i la participació és possible si hi ha voluntat real per part de tots els implicats. Errors n'han comès tots, i molta gent continua a pinyó fix dirigint les crítiques a un sol cantó.

Si l'Assemblea és criticada potser és perquè ha estat transparent, de cara a la gent i ha mostrat els defectes que pugui tenir. Potser que donéssim una altra volta a la situació i critiquéssim amb encara menys gratuïtat.

Anònim ha dit...

"Si l'Assemblea és criticada potser és perquè ha estat transparent, de cara a la gent i ha mostrat els defectes que pugui tenir."

On has vist tu la transparència? Si ha mostrat els defectes, és perquè en té, i tenir defectes no vol dir ser "transparent", i més quan els arrossega des de fa temps. Tenir defectes vol dir no fer bé les coses. I per això ha estat criticada, perquè ha fet malament les coses, i molts cops sense transparència.

Anònim ha dit...

Teniu raó, hem de criticar al rectorat i al deganat,

els critiquem per no haver garantit el dret a fer classe dels alumnes,

els critiquem per no haver evitat que els piquets d'ocupes persiguissin a crits pels passadissos a alumnes i professors per evitar que fessin classe

els critiquem per deixar que una colla de punkis bruts convertissin la facultat en un abocador d'escombreries, brut i pudent

els critiquem per no haver possat ordre, deixant fins i tot que els violents encaputxats (encaputxats a la universitat...a continuació que tindrem, kale borroka? trets al cap?) destrossessin el deganat amb pintura i ous

els critiquem per haver convertit la facultat de lletres en un trist desert sense ordre ni dignitat

teniu raó, els hem de criticar

Anònim ha dit...

Reconeixem uns quans punts?

1) L'assamblea és un òrgan regulat pel reglament de la facultat i, per tant, és la forma de representació exclusiva dels estudiants segons la normativa, que es pot canviar, però que és aquesta.

2) Per tant, és convenient que, en cas de no trobar un mecanisme de representació alternatiu, el conjunt dels estudiants hi participi. Per això s'aturen les classes i, si continua una assistència tan minvada, s'haurà de proposar que es faci en un dia, com el divendres, en que aniran els mateixos i no es perdreà docència. Peró crec que la gent ha d'anar.

3) L'assamblea, un cop reconeguda aquesta condició, ha de considerar, per sensatesa política, que un 7% de l'alumnat matriculat no pot decidir una ocupació acompanyada de la suspensió de classes. 165 alumnes la van decidir i 368 la van aprovar el dia 15. La qual cosa vol dir que ni tan sols van anar a l'assemblea els alumnes que estaven per interrompre les classes, cosa que no la prestigia, precíssament, ni ho fa que no hi hagués, en cap moment, 368 alumnes ocupant la facultat.

4) L'assemblea pot convocar una aturada de classes. Però no imposar-la a qui vulgui fer classe. Això és així per les mateixes normes que fan de l'assemblea l'òrganm exclusiu dels estudiants.

5) Això vol dir que tothom ha fallat d'una o altra manera. Qui no ha anat a l'assemblea ha de reconèixer que la pèrdua de classe i la decissió d'ocupar la facultat s'ha pres, en bona mesura, gràcies a la seva absència. L'assemblea ha de ser més realista i considerar que no pot prendre decissions que poden fracturar els estudiants. I que, pel que sembla amb la modificació del calendari, ara fracturarà els professors, gairebé sempre amb actituds més dures contra el conjunt dels estudiants. Uns, per haver convocat i haver imposat l'atur més enllà del seu dret d'imposar-lo. Altres, per haver-se inhibit o haver votat com ho van fer el dia 15, que clama al cel...Tants estudiants en contra de l'ocupació amb aturada de classes i després només volen tornar a fer classe sense ocupació 200. Perquè 600 estaven disposats a nop fer classe o a fer-la de manera intermitent, o sigui que es guanyava el referèndum amb aquestes dues opcions. Els que volian la normalitat acadèmica, amb ocupació o sense, van ser 470, crec.


Podria cada sector considerar que l'error ha estat molt greu i que marca un abans i un després, evidentment perquè s'ha implicat a un professorat a allargar les classes, amb la possibilitat de que aquest mateix professorat demani mesures de reanudació en el periode lectiu corresponent que poden ser, directament, de reclamar, per la força si cal, la reinstauració de les classes?

Anònim ha dit...

No s'ha entès el meu missatge...

Anònim ha dit...

S'ha entés perfectament i n'estic d'acord.

Anònim ha dit...

L'assemblea no pot prendre decisions que van contra drets fonamentals reconeguts a la constitució i contra les altres lleis del país. Vull dir: es pot decidir convocar una vaga de l'estudiantat (és un dret reconegut), però no es pot impedir a la gent el dret a no fer vaga com s'ha fet impedint l'accés a les aules per mitjà de la violència.

Que ho hagi votat l'assemblea no vol dir que sigui legal. Una assemblea d'estudiants mai tindrà la potestat de prohibir anar a classe. Una cosa és convocar una vaga, l'altra prohibir fer classe.

Us pot agradar o no, però ha estat una decisió DICTATORIAL que ha passat per damunt de tots els estatuts universitaris i de totes les lleis autonòmiques i estatals.

És com si votessiu l'assassinat de la degana: es pot votar per majoria, però no és legal ni democràtic ja que el dret a la vida de la degana és un dret fonamental que està per sobre del que voti o deixi de votar l'assemblea. El dret a fer classe TAMBÉ és un dret fonamental.

I sí, és patètic que les autoritats de la UAB hagin vulnerat els drets fonamentals dels estudiants que volien fer classe a través de la seva passivitat.

Joan Carles Llurdés i Coit ha dit...

Com ens estem posant!! Pel to d'alguns comentaris diria que s'està perdent l'horitzó i la dimensió de les coses. Això de la "kale borroka? trets al cap?" i posar com a exemple del tema dels drets a què s'ha fet referència vàries vegades l'assissant de la degana, em sembla una mica fora de lloc. Però bé, al final cadascú serà esclau de les seves pròpies paraules, i jo el primer.
Bona tarda.

Anònim ha dit...

Estimado Fredi,

supongo que a tí estos tipos de los piercings no te han perseguido gritando por el pasillo, ni te han agarrado del cuello (SI, DEL CUELLO) dos ENCAPUCHADOS en la puerta de la facultad, sólo por querer entrar.
Eso sí creo que está fuera de sitio, y no, no creo que esté demasiado lejos de la kale borroka.

Anònim ha dit...

Qué bien que en Lleida se hayan puesto de acuerdo. También yo felicito a los compañeos de allí. Lo que ya no tengo tan claro es si debo felicitar a las "autoridades" universitarias de Lleida.

Me explico: si no fueran capaces (o no pudieran, por equis motivos)de cumplir lo que han firmado ¿merecerían alabanzas? O si las dos partes firmantes interpretaran de manera muy diferente el acuerdo cuando haya que ejecutarlo estaríamos ante "tempestades" ¿no?.

En concreto me da que pensar este párrafo:

"• La pressa de decisions, propostes i acords de les taules, serà per consens. Els conjunt de propostes i acords presos en aquests espais de debat seran recollits en un document que serà sotmès a consulta als membres de la comunitat universitària de la UdL i elevats als òrgans de govern i representació de la nostra universitat."

Lo de "elevar" a los órganos de gobierno ¿qué significa? ¿Qué el claustro o la Junta de Gobierno de la Uni quedan desposeidos de sus atribuciones y sólo pueden decir sí al documento que les "eleven"? Porque, ¿que sucedería si dijeran NO, a lo que hayan acordado esas "Mesas" representativas, teniendo en cuenta que claustro y JdeG son poder elegido según reglamentos vigentes y lo forman personas diferentes a los de las "Mesas"?

He de reconecer que esta duda nace en mí al reflexionar sobre el pasado de la facultad de Letras de la UAB. Reflexiono sobre el acuerdo que propició el reconocimiento de la asamblea como órgano de representación del alumnado, sin exigir ni quorum mínimo, ni otras cautelas jurídicas que AHORA parece (al menos a mí) escandaloso que no existan.

Y me digo que aquel acuerdo permitió que sus protagonistas (decanato, Junta de Facultad, profes, PAS, estudiantes)pudieran sentirse muy contentos, que eran gente maja y dialogante pero, pero (¡hay, siempre los malditos peros!) un tiempo después resulta que aquel dialogal acuerdo fue la siembra del viento que ha propiciado la "tempestad" que todavía tenemos vivita y coleante.

En un futuro próximo (final de abril dice el texto) los compañeros de la Uni de Lleida ¿seguirán celebrando esta firma como un buen acuerdo?

Yo lo deseo pero ...

Atte.,

Emilio

David Alfara Camins ha dit...

Bé, jo soc estudiant d'història, estic actuament cursant 3er, formo part de l'assemblea de lletres com tota la resta d'estudiants, però jo soc participatiu en aquesta, estic expedientat (4 amonestacions públiques) i imputat, i davant de tot el que ha succeït simplement dir tres coses:
-Manifestar la meva admiració vers als estudiants de filologia anglesa que tot i que s'hagin pasat tot pel forro, han sigut dels pocs que han lluitat per el que creien (fer classes)
-Aplaudir al rectorat, deganat, professors (amb excepcions), instructors dels expedients, mossos d'esquadra, jutjats de Cerdanyola del Vallès per la seva actuació pèssima de la qual han aconseguit els supers debats tant a la facultat com en aquest blog, entre moltes d'altres coses.
-Manifestar la meva vergonya per pertànyer a la raça humana.

Salut

P.D: Salutacions al rectorat i deganat que esteu llegint aquest blog per a tenir-ho en compte de cara a prendre decisions tant en les negociacions com en la resta.

Anònim ha dit...

Completament d'acord amb el que diu l'Emilio. El que hi ha hagut és una situació de fet forçada per un reglament escandalós que, en el seu moment, va encantar aquelles persones que, ara mateix, l'estan patint. Recordo perfectament que, aprofitant l'exigència de quorum per escollir un director de departament, els estudiants van propiciar, amb la seva absència, la paralització de l'elecció. Ara, es néguen a un sistema de quorum mínim per prendre decissions a la SEVA assemblea.

Emilio, afegeixo, com a professor, que no estic disposat a donar classe, després d'haver fet el meu horari sencer, a aquells 500alumnes que van plantejar el manteniment de l'ocupació sense classes o l'ocupació amb classes intermitents, 45 minuts, al passadís...Com tampoc aquells alumnes que van decidir que ni tan sols estaven disposats a anar a la facultat a votar. Crec que, al prendre aquestes dues decissions, van optar per carregar amb la situació de tota vaga, votada o permesa: no rebre les classes passant per sobre dels drets del professorat, que no ha participat en el procés perquè es tractava d'una protesta que governaven els estudiants. I estic bastant fart de la demagògia dels que s'han considerat agredits o intimidats. A les meves classes, quan es va informar de l'ocupació, NI UNA SOLA VEU va dir que no la volia i que demanava continuar fent classe. Tots els professors estavan obligats a fer-les si els alumnes hi eren. Jo no vaig trobar cap a la porta de l'aula cap dels dies que, dins del meu horari, he anat sistemàticament a fer-les. En canvi, els alumnes del màster les han fet, senzillament perquè les van demanar.

Es molt còmode simplificar les coses per les dues bandes. Uns, dient que l'assemblea té capacitat de decidir fer coses que no pot imposar i que, a més, es fan sense un mínim de vots al darrera. Els altres, que no han aparegut per la facultat la major part dels dies, que no han demanat les seves classes, ara dieuen que ténen dret, després d'haver ignorat l'existència d'un òrgan de representació que, per molt que no els hi agradi, existeix i deixa les autoritats acadèmiques en posició molt complicada, quan ni els propis alumnes defensen anar a classe, pèl senzill mèdote d'anar-hi.

El que passa és que, a la nostra facultat, no cal esperar una vaga. La manca d'asistència indica la inhibició de bona part de l'alumnat per qualsevol cosa, fins i tot per la docència. I, per tant, quan una minoria decideix que se suspenen les classes, res més fàcil que acceptar-ho i quedar-se a casa. El que és intolerable és que, després, es demani la perllongació de les classes i només faci mal la famosa setmana blanca. Potser que ja l'heu tinguda molts, no una, sino 4 setmanes blanques...! Des del 24 de novembre, la majoria de l'alumnat ha decidit no assistir a classe. I, el dia 15 de desembre, 3/4 parts va decidir no votar al referèndum. I, dels que ho van fer, només 470 van decidir tornar a classe normal. Quina imatge és la que es pot donar de la conducta de tots en aquesta situació? Es que esperéu que us resolguin sempre les coses que no sabéu resoldre quan el conflicte només s'ha donat deixant la veu als alumnes? Què és el que havia d'haver fet el deganat? Potser cridar als mossos el primer dia? Potser tancar la facultat i allargar un mes el periode de docència, fent un desplaçament de calendari.

Crec que el que s'ha fet és el pitjor, i només salva a tots els irresponsables. Amb quina cara se'm demana que dongui classe, més enllà del calendari, a les mateixes persones que no han deixat fer-les o que no han fet res per salvar-les? Donaré classe a alguna de les 368 persones que van decidir no tornar a la docència, peró que no van ocupar la facultat (hi havia 368 persones?)? La donaré a aquelles persones que van proposar coses tan grotesques com classes de 45 minuts, al passadíssos o dilluns, dimarts i divendres (150)? Aquests són els alumnes que parlen de drets? I on són els drets dels treballadors a cumplir el seu horari i no deixar que se'ls hi allargui una docència fora del seu periode contractat?

Joan Carles Llurdés i Coit ha dit...

A l'anònim de les 16:01h dir-li que no i que lamento de veres que hagi estat objecte de violència física. En el meu cas, "només" he estat increpat dues vegades per voler fer classe però la cosa no va anar més enllà perquè tots plegats devíem pensar que no la valia la pena (per suposat, la classe no es va poder fer). El to de la meva darrera intervenció pretenia, només diferenciar el context català del basc, atès que en aquest es deuen barrejar moltes altres coses (llegeixi's de caire independentista) que res tenen a veure amb Bolònia.
Lamento el teu cas que, malauradament, no deu haver estat l'únic i que a més, pel que he llegit per sobre en el darrer post publicat per un estudiant d'història, sembla que que qualsevol mena de violència és justificable, tot depèn del context, com diu ell.
Què vols que et digui ... si un acaba per recórrer a la violència per imposar els seus arguments vol dir, simplement, que no s'ha estat prou hàbil ni convincent per fer-ho amb altres mitjans més pacífics.
Salutacions.

Anònim ha dit...

Heus ací una crítica interessant sobre el Pla Bolonya, feta per una catedràtica d'Antropologia de la UB. http://blogs.publico.es/dominiopublico/968/bolonia-merece-un-debate/
BON ANY, companys i companyes! Endavant amb l'oposició a Bolonya!

Anònim ha dit...

Bueno, bueno, i si tan us agradava el diàleg, es pot saber perquè heu fet política de cadires buides, desaprofitant tots els espais de representació que tenim els estudiants a totes les comissions, juntes, consells, etc? O sigui, un surt escollit per representar 'la veu dels estudiants' (això ja és una xorrada, perquè de veus en tenim moltes, i si els profes es representen a ells mateixos sense haver de seguir els dictats d'una assemblea, perquè els estudiants, si?), després no la representa perquè no va a cap reunió on es debat i es discuteix el nou pla d'estudis, i després no surt com li agradaria i llavors comença a mobilitzar-se com si l'haguessin enganyat amb mètodes no democràtics? Que se sàpiga, el pla Bolonia s'aplica perquè ho ha aprovat el govern democràticament elegit i el claustre de la UAB democràticament elegit, no? De veritat que tot és increiblement contradictori i jo em pregunto perquè serveix votar si després quatre tios que criden en contra poden pressionar per saltar-se totes les decissions democràtiques... Per cert, he estat membre d'una comissió de pla d'estudis i no he vist a cap empresa o banc imposant res, i això que és una titulació de lletres, que en teoria havia de desaparèixer... Espero que s'apliqui Bolonia ja, després de tota la feina que s'ha fet per millorar el pla anterior.

Aquest blog és un espai de lliure expressió dels i les estudiants, l'administració del blog no es fà responsable de les opinions expresades a aquest espai.

Tanmateix l'administració es reserva el dret a no publicar textos per considerar-los xenòfobs, sexistes, ofensius o destructius.