23 de desembre 2008

Comunicat de l'Assemblea d'Estudiants de Filosofia i Lletres

Avui dimarts, dia 23 de desembre de 2008, l'Assemblea d'Estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres ha ratificat la decisió presa fa una setmana de desocupar temporalment la nostra facultat. Aquesta decisió s'ha pres per tal d'analitzar aquestes darreres setmanes i formular el futur de les mobilitzacions estudiantils en els propers mesos, i que serà debatut el proper dia 7 de gener en una assemblea d'estudiants que es celebrarà a dos quarts de dotze a l'Auditori de la facultat.


L'ocupació de la nostra facultat va ser decidida en una assemblea amb prop de 300 estudiants celebrada el 18 de novembre, i va començar el dilluns següent, 24 de novembre, tot paralitzant-se l'activitat acadèmica des de llavors. Ha estat un mes on s'han produït un seguit d'assemblees multitudinàries arribant a les més de 600 persones que han anat renovant l'ocupació, també mostrant aquest suport en el referèndum celebrat el proppassat 15 de desembre. Així doncs, un cop més, malgrat els intents del Deganat i el Rectorat per aturar les mobilitzacions intentant criminalitzar el moviment estudiantil i l'assemblea, els estudiants hem plantat cara i hem mantingut aquesta ocupació que avui acaba temporalment.


Aquesta és una petita pausa, però per res és una aturada. Seguim reclamant els quatre punts que s'han exigit des del començament de les ocupacions (recordem: convocatòria d'un referèndum vinculant sobre la paralització de l'aplicació dels nous plans d'estudi tot obrint un període de debat que tingui resultats pràctics, el reconeixement del dèficit públic i com es vol aplicar la nova reforma amb aquest forat econòmic i què implica aquesta aplicació, la retirada dels expedients i les imputacions, i la dimissió de la Degana de la Facultat de Filosofia i Lletres, Helena Estalella). Així mateix, mantenim la voluntat de negociació amb l'equip de govern de la Universitat Autònoma de Barcelona així com amb els agents públics que participen de la Universitat.







Assemblea d'Estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres

Bellaterra, 23 de desembre de 2008

107 comentaris:

Anònim ha dit...

je, je ,je...espectacular
"aturem l'ocupació"... justo de navidad a reyes...hay que reconocer que sois políticos natos, vinga nois! a per la poltrona i el Audi tunejat!!!

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb el comentari anterior. De fet, no sé per què desocupeu ara, total, Bolonya, encara que sigui nadal, hi és present igualment! No defenseu tant els drets i aquestes coses que us fan tan "guais"? Ah, és clar, és que no us voleu quedar sense borratxera de cap d'any, però crec que us podríeu emborratxar també a la facultat, que dubto que no ho hagueu fet ja durant l'ocupació.
Ah! I si desocupeu per això dels Reis Mags i el Pare Noel, no us preocupeu, que són màgics i us trobarien igualment, encara que no sé jo si heu sigut bons aquest any...
Apa, aneu amb compte, no us ennuegueu de tant menjar, tot protestant per els drets dels estudiants, no s'ha d'oblidar.

estudiant emprenyada ha dit...

Ahir vaig passar per la Central, a fer una ullada a la lluita contra Bolonya, en la qual crec, però no com l'esteu duent a terme vosaltres i totes aquestes facultats que us esteu tancant...
Esteu fent el ridícul, ara mateix. La lluita no es fa a través d'un pa amb tomàquet popular i un concert alternatiu, o tenint l'edifici històric de la UB com una casa okupa.
Us heu plantejat d'enviar algú amb dos dits de front a PARLAR (remarco: parlar, no tirar ous/pintura/similars) a la Junta de les vostres respectives facultats? us heu reunit amb els degans i deganes?
Suposo que fent això no aconseguireu la independència de Catalunya ni cap d'aquestes finalitats polítiques que barregeu amb la universitat, i, com han dit més amunt, és un pas enrere pel cotxe oficial. Però com a mínim no faríeu que se'm caigués la cara de vergonya quan el senyor Cuní i altres personalitats d'aquest país pinten els estudiants universitaris com vàndals. Gràcies.
Bones festes, i canya a Bolonya!

Ferran Sanchez ha dit...

Em sembla que només queda afegir el referent a l'assemblea del 7 de gener sobre el futur de la mobilització. Espero que el temps que en hagim de prendre serveixi a tots per a fer autocrítica i reflexionar sobre aquest últim any de protestes, què s'ha fet bé, què s'ha fet malament...
Estaria bé que al marge d'insultar tothom prenés consciència que l'assemblea som tots i que qui no s'hi sent representat és perqué no es representa a sí mateix. Calen canvis però aquests canvis s'han de dur a terme entre tots.
Bon Nadal a tothom i feliç any nou

Anònim ha dit...

Jo el dia 7 on aniré serà a fer classe.

Lenin ha dit...

La decisió presa fa una setmana va ser continuar amb l'ocupació i l'aturada de classes (360 vots a favor fou el resultat guanyador del referèndum i que podeu consultar en aquest mateix blog).

Gireu la truita segons us interessi i això perdoneu-me no és democràcia.

Ara toca festes doncs aturem l'ocupació i ens tornem a casa. Sou uns consumistes (que no comunistes) i ganduls com la resta.

Heu renegat dels vostres ideals per rebre els regals del Pare Noel (que no del Tió) i afartar-vos de polvorons.

Vosaltres quatre ja no em representeu.

JO NO TORNO A CLASSE, CAMARADES!

Anònim ha dit...

I si... les coses no es fan d'aquesta manera, em pregunto com carai es fan perquè ens escoltin i atenguin el que es reclama? Ho dic perquè deu ser tan fàcil...

Anònim ha dit...

MUERTE A LA ASAMBLEA

Anònim ha dit...

"20 desembre 2008
L’ocupació es manté fins el dimarts‏

El consell de Govern de la UAB va decidir unilateralment aquest dimecres 17 de desembre "el cessament immediat de l'activitat acadèmica" a la Facultat de Lletres. "

"Avui dimarts, dia 23 de desembre de 2008, l'Assemblea d'Estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres ha ratificat la decisió presa fa una setmana de desocupar temporalment la nostra facultat. "

Falsos, más que falsos. Filisteos, que no representáis ni a un mono. Anda al corteinglés a comprar compotas y capuchas, macho. ¡Qué falsos sois! La madre que parió a la asamblea de los cojones. ¡BUAAAAA!

Anònim ha dit...

"l'Assemblea d'Estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres ha ratificat la decisió presa fa una setmana de desocupar temporalment la nostra facultat" ¿Cuando se había decidido desocuparla? Os vais a casa por la avidad, PAYASOS.

Anònim ha dit...

Bicicleta...

Anònim ha dit...

Sergio UB.

No haceis un poco el pena. XK no os quedais ahora a ocupar y le meteis caña, ahora tendriais que dar la cara y limpiar vuestra imagen, quedaros allí y montar actividades informativas aprovechando que no hay clases y no jodeis a nadie que quiera hacerlas, a lo mejor recuperariais algunos adeptos.

No os dais cuenta que hay muchas universidades movilizadas en españa y la unica que sale en los periodicos con follones es la vuestra, y no me he recorrido todas, pero en el resto hacen clase y okupan, y hay mucha menos crispación, hasta piden ayuda a la universidad para cuestiones de seguridad y esas cosas (blog de bellas artes).

Realemnte en este mes no habeis encontrado otra forma de hacer las cosas que esta?? Esos consejos os dan desde el resto de sitios ocupados??

Quitando que esté a favor o en contra de Bolonia, lo que no me parece medio normal es vuestra forma de luchar. Pero oye, vosotros os lo montareis, como no es mi facultad tampoco me acaba salpicando para bien o para mal vuestra asamblea.

Anònim ha dit...

Desocupeu ara que ve Nadal. Se us veu el llautó... si tan convençuts esteu de la lluita per què en feu vacances?

Anònim ha dit...

Si no compartia les decisions preses per l'Assemblea (malgrat haver-hi anat!!) fins ara, això de desocupar per Nadal ja em deixa alucinada! Els ocupes de la facultat heu caigut en tantes incongruències que per a mi aquesta n'és només una més.
Estudiant de Musicologia

Anònim ha dit...

El dia 7 tothom qui vulgui a classe, sense pors, sense amenaces, sense coaccions. Els qui vulguin ocupar que ocupin, els qui vulguin deixar d'anar a classe que ho facin i els que vulguin anar-hi, que també siguin lliures de fer-ho. Això és llibertat i no coaccionar a la gent per a que perdi la seva.

Anònim ha dit...

el dia 7 no vindran els de l'assemblea, estaran jugant encara amb les juguines de reis. Tot i que ja juguen prou am les nostres llivertats i amb això potser tenen prou, no?
Quin companyerisme amb els expedientats, no? tant companys que eren...
I bolonya que ha passat? que també es para per nadal...
Tot pot ser que us trobeu la facultat tancada perqué no entreu desprès de nadal...

Bon nadal a tothom.

alfreidx ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Tornant a casa per Nadal: perfecte. Com a la guerra d'Iraq: quan van arribar les vacances de setmana santa, a casa també, sense assemblees, debats ni cap cosa que semblava tan important durants les tres setmanes de classe que es van perdre. Ara, a l'espera d'un altre conflicte que confirmi la serietat d'aquest personal.

Anònim ha dit...

tothom vol vacances, eh?? que monos...

Anònim ha dit...

a veure, al que diu que si ens em plantejat enviar algu a parlar amb no se qui... mira, la lluita contra bolonya no comença ara sino que fa molts anys que dura. En aquests anys hem anat moltes vegades a parlar amb els degans, i concretament amb la de lletres si va anar a parlar moltes vegades cosa que ella mateixa admet. També es va parlar moltes vegades amb el rector i també amb el vice-rector Joan Carbonell. Totes aquestes vegades que vam anar ha parlar amb aquesta gent el resultat va ser inútil i se'ns treien de sobre, alguna vegada de males maneres. Pel que fa el tema de les juntes; normalment des de les assemblees consideravem que eren poc representatives ja que els estudiants tenen menys d'un 30% de la representació a la junta permanent però malgrat això vam decidir anar-hi (tant a la junta de facultat com a la junta permanent) per forçar el debat i demanar un referèndum. Un cop més se'ns van treure de sobre. Però no només això sino que l'assemblea va decidir participar a les comissions de grau malgrat estar-hi en contra precisament per trobar un nou espai de diàleg. En aquestes comissions els representants del estudiants van ser menystinguts i directament ens van fer el buit (algun professor ens va insultar directament). És per això que aquest any es van decidir dur a terme les ocupacions. Després de molts anys d'intents de diàleg frustrats. Uns intents de diàleg que molts estudiants no han vist o no han volgut veure durant tot aquest temps i que evidentment des de deganat no s'han molestat en fer-los públics precisament perquè no els hi interessa. A veure si queda clar que aquestes ocupacions no han estat un rampell d'última hora sinó el resultat de molts anys de barallar-nos amb els òrgans de govern de la facultat i de la universitat; de molt de temps d'intentar parlar i debatre sobre Bolonya; i de molt de temps que desde deganat i desde rectorat ens han pres el pel.

Anònim ha dit...

Es igual. Teniu tot el dret del mon a ocupar. No tenia CAP dret a interrompre l'activitat docent. I us podéu preparar, perquè les bofetades aniran ara cap els professors, que ja corre que els hi volen allargar el curs: si esperáveu comptar amb ells, us podeu oblidar. Tot s'ha emmerdat.

Anònim ha dit...

Lema de la Asamblea. Volvemos a casa por Navidad.... como los turrones!! vaya lucha de m*****. habéis estado jodiéndonos la vida un mes y ahora abandonáis todo para comer el pavo de nochebuena y jugar con los regalitos de los reyes. y el 7 de enero qué? otra vez a coaccionar y amenazar al personal??? por que si es por eso mejor os tomáis un año sabático que creo que lo necesitáis y así no estáis armando más follón.

Anònim ha dit...

L'any que ve començará amb classes, això si el propi dia 7 s'interrompran per a fer una assemblea (perquè suposo que hauran gastat una de les 5 convocatòries parant classes a les que es tenen dret). Doncs així, el que no vagi aquest dia que sigui conscient que la seva veu no tindrà valor en les decissions que es prenguin. Si voleu classe el que necessiteu es presentar-vos el dia 7 i fer pinya per aconseguir-ho, els insults i les desqualificacions no ajuden en res.

Anònim ha dit...

"Benvolguts Professors de la Facultat,

El calendari acadèmic de la Facultat de Filosofia i Lletres queda
modificat, a petició del Deganat i per ordre del rector, per tal de
poder recuperar part de la docència perduda:

•Llicenciatures :
classes del 7 al 30 de gener
exàmens del 2 al 20 de febrer
començament del segon semestre el 23 de febrer.
•Graus:
Classes i avaluacions fins el 20 de febrer
començament del segon semestre el 23 de febrer.

Els coordinadors de titulació i els coordinadors dels màsters d’acord
amb els professors adequaran la modificació del calendari acadèmic en
funció de la situació de la docència per cursos i/o per grups
d’assignatures a cada titulació.

Cordialment

Helena Estalella i Boadella

Degana"


QUÈ COI HEM DE FER AMB AIXÒ???

Anònim ha dit...

Els hooligans democràtics antiocupació:

Antonella Cittanti de filologia anglesa:

-Otra asemblesa y más manipulaciones, espero que los Mossos entren pegando duro! A ver cuando será la siguiente ptotesta por más expedientes!

-que entren los mossos a matar ya..q no salgan expedientados, sino fenetros ¬¬

Silvia Ruiz Barón de filologia anglesa:

- Eso digo yo, q no puedan pisar una facultad n su vida...son escoria humana y deshechos de la sociedad..además, conocen la higuiene personal?? o_o el jabón no escuece en la piel ¬¬

-MOSSOS YA! pero que los dejen a todos en coma y que dejen de tocar la moral a las personas que el día de mañana queremos ser algo, no como ellos, unos pestosos-fumeatas vividores dl cuento..que se vayana a gran hermanos todos !!

-Classes ja! basta d' ocupació de hippies- fumetas!

Anònim ha dit...

Els i les alumnes contràries a la ocupació i a la lluita contra Bolonya haurien de signar un paper on demanessin explicitament que no voldran gaudir d'una universitat popular i de qualitat, i que en cas que els estudiants guanyem aquest puls contra bolonya, ells seguiran en la messura que sigui posible amb una carrera a la bolonyesa.

Que sempre passa el mateix, hi ha un conflicte, es guanya i es beneficien tambe els esquirols. Però bueno, es el que te ser solidaris...

Lo Gené ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

A l'últim anònim gilipolles:

Què té a veure popular amb qualitat?

Sempre esteu amb la mateixa fal·làcia: Volem una universitat pública, popular i de qualitat.

El que esteu fent els de l'assemblea -la majoria una colla de pijos vividors- és desprestigiar la universitat pública i fer que aquesta perdi qualitat.

Els que hem perdut un mes de matèria: I ara què fem?

Sou uns fills de puta. Uns enganyarucs. Uns mentiders professionals.

A quin partit us ficareu d'aquí uns anys? A ICV a llepar el cul del Saura i l'Herrera, oi?

Espero que aquest nadal rebenteu per l'autopista. No es mereixeu viure.

Mateu ha dit...

Això és com el 'circ' de la democràcia. Com a bon demòcrata, he d'anar a votar a una persona que no vull perquè "em representi" i prengui desicions per a mi. Si no vaig a votar, no tinc dret a queixar-me, ja que no he participat.
Però el problema no és un partit o un altre, el problema és el mateix sistema ja muntat.

El mateix passa a l'assemblea: Si no hi vaig no tinc dret a queixar-me; si hi vaig, veig un sistema que no m'agrada, i em nego per principis a participar-hi.

Conclusió, què faig? Em queixo d'aquesta democràcia i de l'assemblea. Ningú és res per negar-me el dret a opinar i a expressar la meva opinió.

Per altra banda, en serio, però de debò us creieu els de l'assemblea tant solidaris fent això? Què és universitat de qualitat per vosaltres? i qui sou per dir-nos què és el que ens pot beneficiar?

Alexandra ha dit...

Als de l'assemblea, en especial a aquest del comentari que vosaltres lluiteu i se'n beneficia tothom:

Imaginem que hi hagués un partit polític que anés a favors de les classes mitjanes i no afavorís els pijos de Matadepera, Barcelona i altres. Imagina que el teu pare no fos ric, que fos normal i anés justet per anar tirant, perquè estigués jubilat. Imagina't que aquest hipotètic partit "guay" amb el temps aconsegueix beneficiar la classe treballadora. Tu li aniries a dir al teu pare: "PAPA, SAPS QUÈ, NO ET MEREIXES AIXÒ, AIXÒ QUE HAN ACONSEGUIT QUE ÉS BO PER ALS TREBALLADORS NO ÉS PER A TU, PERQUÈ NO HAS PARTICIPAT NI HAS FET RES A FAVOR DE (I EL NOM DEL SUPOSAT POLÍTIC/PARTIT)." Oi que no?????? És que dieu unes coses que quan les llegeix la gent que no és de la facultat es pixen de riure, de debò. TU fas alguna cosa per a aconseguir més diners de la Generalitat o l'Estat per a Catalunya???? I oi que si a Catalunya li concedeixen més diners TU també te'n beneficies????? Doncs deixa de dir bestieses, home! Ja n'hi ha prou!

Anònim ha dit...

Sóc el d'abans, potser haurieu de reflexionar una ximple cosa: al Parlament no pots anar a dir la teva, a l'assemblea si... Si no hi voleu anar que voleu que fem, que diguem que no podem ocupar perque al bloc d'internet hi han alguns comentaris en contra?

La diferència entre el sistema democràtic i l'assemblea, és que amb un només formem part com a espectadors cada quatre anys (cada any i mig a la nostra facultat que es quan fa que no es convoca junta), i amb l'altre podem decidir cada dia el que ens toca, i clar que de vegades surtiran coses que potser no ens agraden, però s'ha d'intentar arribar a un consens entre companys (o votar finalment si no queda més remei, cosa que per cert no m'agrada gaire).

Anònim ha dit...

2 coses a l'anterior comentari:

1- No tots aquells qui estem en contra de l'aturada de classes (que no necessàriament de l'ocupació) hem insultat i caigut en desqualificacions. No comparteixo les formes dels qui insulten a l'assemblea ja que així no es soluciona res, i de la mateixa manera, molts altres dels meus companys pensen com jo.

2- No em cansaré de dir que si la gent no va a l'assemblea deu ser per alguna cosa. Hi ha unes dinàmiques que s'han donat durant anys en el funcionament de l'assemblea i que han fet que la gent no es senti representada. Una de les tasques de "reflexió" que els assemblearis actius podrien fer durant el Nadal és plantejar-se què és el que fa que dels milers d'estudiants a lletres només 200 assisteixin a l'assemblea.

Jo faig de professora (no a la universitat) i si alguna vegada en un examen els meus alumnes suspenessin en un 90% no pensaria que no han estudiat, em plantejaria si no soc jo qui ha fet alguna cosa malament. L'assemblea hauria de fer el mateix en la meva opinió.
Estudiant de Musicologia

Anònim ha dit...

" Una de les tasques de "reflexió" que els assemblearis actius podrien fer durant el Nadal és plantejar-se què és el que fa que dels milers d'estudiants a lletres només 200 assisteixin a l'assemblea."

Y la conclusión que extraeran es que la mayoría de estudiantes, a diferencia de ellos, son pasotas, ignorantes y borregos. Por que claro, hay que ser un pasota, un ignorante y un borrego para no creer en su Verdad Absoluta®.

En serio, a estas alturas y después de lo que se ha dicho y hecho seguimos sin darnos cuenta de la inamovible forma de pensar de la asamblea?
No hay autocrítica posible en esta gente.

Anònim ha dit...

Volia suscriure el comentari anterior. Ha estat trist veure el seguit de desqualificacions a aquest blog. I és cert que una part molt significativa dels estudiants no va a l'assemblea perquè es troba desplaçada. O, si no és així, mai es pot considerar que és per frivolitat. En aquest cas, fins i tot, els 200 estudiants que van a l'assemblea haurien de veure's com a no representatius d'una facultat on 3.800 estudiants no hi van a participar al òrgan de representacíó del que disposen per reglament. Una de dues: o no estem interessats i no creiem que hi ha condicions per participar. En ambdós casos, la presència de 200 persones fa que l'organisme no sigui representatiu. A altres reunions, per prendre decissions determinades (i aturar les classes és molt greu), es demana un quorum, sense el qual no es vota. Una aturada votada per 200 alumnes és una aturada votada per un 5% dels estudiants de la facultat. Cap sistema democràtic ho consideraria.

Com es pot dir, per la mateixa persona, que un sistema com el de representació parlamentària té escassa qualitat democràtica i, al mateix temps, presentar l'assemblea amb aquesta participació, prenent decissions molt greus, com el sistema idoni. Apart d'algunes altres qüestions, com creure que la democràcia es redueix a votar. Potser si la persona que escriu això hagués viscut el franquisme, se n'adonaria que abarca moltes altres coses: com el fet que, des del primer dia, els ocupants haurien anat a parar als suterranis de la Direcció General de Seguretat a Via Laietana.

En fi...Crec que el que podia haver estat una experiència de debat s'ha convertir en una experiència de confrontació a totes bandes. Ara vindrà el rebot del professorat amb el comunicat del rectorat i del deganat de perllongar el periode lectiu, passant per sobre de la seva relació contractual amb la universitat i del compromís signat sobre la seva dedicació docent, que no ha pogut exercir no per voluntat pròpia, sinó per les condicions de l'ocupació. Les respostes del professorat aniran per diverses vies, però empitjoraran el clima de la facultat en tot cas.

Anònim ha dit...

El comentari que volia suscriure és el de l'estudiant de musicologia.

Anònim ha dit...

Perdoneu una cosa, però crec que hi ha una greu confusió entre la gent que no anem a l'assemblea (jo tampoc hi vaig, ho reconec...). L'assemblea és l'òrgan legítim de representació dels estudiants, crec que en això estarem tots d'acord. Anar-hi és una decissió individual que cada estudiant fa lliurament i que fa d'acorda amb la seva consciència. Malauradament molts de nosaltres (la majoria) sudem d'anar-hi pels motius que sigui, és a dir, passem de representar-nos a nosaltres mateixos al lloc on ho podem fer (a diferència d'un parlament on no ho podem fer). En tot cas aquesta és una decisió individual i no podem culpar-ne a la gent que si que decideix anar a l'assemblea i participar-hi activament. No podem dir que hi ha certes dinàmiques que no ens agraden i que per això no anem a l'assemblea perquè per canviar aquestes dinàmiques cal anar-hi. És per això que jo he acceptat la ocupació i l'aturada de classes perquè el que ha comès l'error durant els dos anys que porto a la facultat he estat jo, que quan hi ha hagut assemblea jo era al bar o a casa. A partir d'ara aniré a l'assemblea sempre que pugui i intentaré fer sentir la meva veu i canalitzar la lluita per on cregui que s'ha de fer. El que no podem dir que com que només hi ha 200 estudiants mobilitzats a la facultat aquests tenen la culpa de que els altres no hi vagin.

Per cert, jo no conec a cap expedientat ni expulsat però em sembla increïble que altres estudiants es dediquin a insultar-los. Tinguem una mica de respectes si us plau.

Anònim ha dit...

Si us agrada recolzar-vos en els números per a legitimitzar l'assemblea haurieu de reflexionar més profundament:

- Participació a l'assamblea del 18N: Gairebé 300 persones de les quals més de 250 voten a favor (6-7%)

- Participació a l'assamblea que va decidir la votavió de l'aturada de classes: Més de 500 persones (13-15%)

- Participació a la votació: 1077 persones (més del 25%)

- Participació estudiantil eleccions rector 2008: 8,2% (vot nuls: 45,71%)

- Participació estudiantil eleccions rector 2005: 6,42%

- Participació estudiantil eleccions rector 2002: 2,41%


Ara es quant deuriem analitzar amb molta cura les dades. Estem parlant d'uns marges de participació a l'assemblea creixents, encara que també cada vegada hi ha més crispació. Però crec que en cap cas es poden deslegitimitzar aquestes votacions. Estem parlant de l'òrgan decissori dels estudiants i s'hi necessita el màxim de gent present per a poder decidir el que de veritat volen tots els estudiants, no caiguem en l'absurd de dir que no m'hi representa i no hi vaig i no trobo legitimes les seves decissions. Tampoc l'assemblea s'hauria de confromar amb aquests índex de participació (que superen clarament qualsevol "participació democràtica" de l'autònoma) i tornar a fer una crida a la participació i a l'entendiment, encara que com està el tema serà una feina molt difícil. Personalment el que més m'agradaria és afrontar el pròxim semestre amb classes i protestes multitudinàries en contra de la bolonya espanyola (que personalment és el que crec que falla)

Per cert, com s'aproven les negociacions entre patronal i empleats quan s'afronten els pitjors casos amb les retallades de treballadors?

Anònim ha dit...

Ya, pero es que los hay que estamos en contra de la asamblea en si misma, me parece que aún no os habeis enterado (ni os enterareis, pero bueno).
Se podría ir a la asamblea a pedir la disolución de la misma pero quedaría como un poco... absurdo?

Anònim ha dit...

Qe fort! Voleu un referéndum.. i després vosaltres ens la pegueu en el vostre? Vingaa HOME!!.. després de nadal, la majoria dels alumnes volem fer classe, inclós els examens.. així que res de temporalment.. no torneu, no us volem a la facultat.

Anònim ha dit...

El que hem de fer es que si tothom vol tornar a fer classe, es agafar i obrir les clases.. qe ens faran si guanyem per majoria?
Estem d'acord en que Bolonya, potser no es el mes beneficiós i que les formes en que se ens ha imposat son imperdonables.. pero coi, i les vostres formes en ficar l'ocupació? En la votació?..

El dia 7 tothom a fer classe, units ho aconseguirem. (n es aquest el vostre consell? lluita unida? doncs aqui el teniu, contra vosaltres!)

Anònim ha dit...

Ja sabeu que allarguen el quatrimestre fins el dia 30 de gener, que comencen els examens el 2 de febrer i que , per tant, no hi haurà setmana blanca? Se'ns pot putejar, amb perdó, més?!

Anònim ha dit...

Jo ja he demanat als reis (amb permís dels dimonis okupes) que em regalin poder tornar el gener a fer les classes que he pagat.

També he demanat als reis que aquests manipuladors de l'assanblea que fan referèndums amb 7 opcions enlloc de 2 (¿¿¿¿¿on s'ha vist?????), montin una secta religiosa i es dediquin a menjar el tarro a la gent sense estudis, no als universitaris, ja que crec que els serà més fàcil.
Només s'ha de llegir els comentaris expressats fins ara. La majoria d'estudiants de Lletres no us volem a vosaltres per lluitar contra Bolonya. Refelexioneu-hi i deixeu de manipular les decissons de 1000 persones.(no escriuré cap insult tot i que no me'n falten ganes).

Anònim ha dit...

Un pro-assambleari ha dit:

"- Participació a l'assamblea del 18N: Gairebé 300 persones de les quals més de 250 voten a favor (6-7%)

- Participació a l'assamblea que va decidir la votavió de l'aturada de classes: Més de 500 persones (13-15%)

- Participació a la votació: 1077 persones (més del 25%)"

El que no es diu és que de l'última votació, de les 1077 persones , només 300 persones van votar a favor de continuar amb la parada de les classes. La resta, 700 van voler tornar a fer classes però com que vàreu posar 6 opcions per elegir, el vot dels "dret a fer classe" va quedar difuminat. D'això se'n diu referèndum?? Jo més aviat en diria presa de pèl... El més fort és que no teniu ni vergonya per anar dient vent fort que l'Assamblea de 1000 persones ha ratificat la prohibició de fer classes. Quin futur ens espera amb aquests nous polítics que emeregeixen?..... snif, agafem-nos fort!

Anònim ha dit...

El que havíem d'haver fet és no tolerar la interrupció de classes ni la tanca de les aules DES DEL PRIMER DIA. Ara, el que hi ha i no es mourà es la perllongació del curs encabronant els professors que en cap moment han fet vaga i han estat disposats a fer classe, que es troben amb una imposició de modificació de calendari. A més se'ns treu la setmana de preparació d'exàmens. Si el deganat considerava que l'ocupació vulnerava els drets de la majoria dels alumnes, havie d'haver intervingut des del primer dia. Però al meu grup, només dues persones van anar a veure si havia classe, i ningú no va demanar al deganat o al rectorat la garantia de fer-la. A més, al referèndum, de 1.000 alumnes 800 van dir que estaven a favor de l'ocupacíó de diverses maneres. Ara, a la tornada, per com s'han fet les coses (els excessos de l'assemblea, l'actitud passiva de les autoritats acadèmiques, la passivitat de l'alumnat que no va exigir classe que el professorat hauria d'haver fet, perquè no es trobava en vaga), ens trobarem amb una situació impossible, ara amb el debat si es perllonguen o no les classes, se'ns deixa sense setmana de preparació...en fí, una merda. La responsabilitat ha estat de tothom: uns per prendre decissions minoritàries, uns altres per no moure's i un deganat que no ha garantit el meu dret a rebre classes (i el dret dels professors a fer-les en el seu moment i sense pressions ambientals...)

Anònim ha dit...

Anònim deia:

Refelexioneu-hi i deixeu de manipular les decissons de 1000 persones.(no escriuré cap insult tot i que no me'n falten ganes).

Doncs jo sí: feixistes! Manipuladors! Aneu-vos-en una mica a la merda i deixeu-nos fer classe.

Anònim ha dit...

El dia 7 tothom a fer classe.. el que passa es que ens queixem peró no fem res per aixó aquests encara tenen poder.. Si tots tornem el dia set amb intencions de fer classe es fará classe, perque som més i per qué hem de lluitar contra el nostre dret d'estudiar.

Es queixen de que ens pujen les taxes.. i vosaltres ens feu pagar clases i no ens deixeu fer-les..

Anònim ha dit...

Algú ha dit:

El que no es diu és que de l'última votació, de les 1077 persones , només 300 persones van votar a favor de continuar amb la parada de les classes. La resta, 700 van voler tornar a fer classes però com que vàreu posar 6 opcions per elegir

Per començar no saps llegir i/o sumar. Suposo que la teva elecció era clara, tornar a totes les classes (potser amb ocupació o no), i ara perquè et convé decideixes sumar-te els altres vots. No crec que totes les persones que has englobat volguessin la mateixa fita, jo mateix se de gent que vàren votar classes parcials i si els haguessin obligat a un si o un no podrien decantar-se cap als dos costats.

Com bé va dir una companya vostra proclasse, la butlleta és culpa vostra. Ella va ser de les poques antiocupació que va quedar-se a el·laborar la butlleta però va ser la única que defendia les 3 opcions en lloc de 7, que va sortir definitivament. Per tant tots els sectors varen participar i si va sortir la de 7 opcions és perquè ho vàreu permitir.

Però està bé, hi ha gent que segueix buscant en el passat a qualsevol preu (deixant clar la seva ignorància), podent mirar cap endavant i buscar noves solucions. Si voleu anar a classe feu-ho, jo mai he sigut partidari de fer piquets ni res semblant, però espero que un canvi d'orientació en les decissions de l'assamblea ens porti a un ampli consens contra bolonya.

Anònim ha dit...

"Ya, pero es que los hay que estamos en contra de la asamblea en si misma, me parece que aún no os habeis enterado (ni os enterareis, pero bueno).
Se podría ir a la asamblea a pedir la disolución de la misma pero quedaría como un poco... absurdo?"

Com es pot estar en contra d'una assemblea? el que potser estas en contra de les decisions preses per l'assemblea fins ara... perquè aquestes decisions corresponen a la voluntat majoritària dels estudiants que hi han anat. Repeteixo: que hi han anat! el que cal fer, en tot cas, és anar-hi perquè se'n prenguin unes altres de decisions... però tu que vols eliminar l'assemblea? com ho fas això?

Anònim ha dit...

No és per res, i és la segona vegada que ho dic: l'assemblea és un òrgan legítim, tan legítim en el reglament de la facultat com l'equip del deganat. Així de clar. No m'agrada, però és així. El que passa es que allò que es presenta com el sistema més democràtic, perquè no hi ha delegació, passa a ser, en la realitat viscuda, que no és la desitjada, un organisme que ni té noció precisa de la seva manca de representativitat. Es pot tenir un òrgan regulat per la normativa acadèmica i, al mateix temps, reconèixer que les seves decissions no són representatives per la manca de participació, que alguna cosa indica sobre el prestigi de l'organisme. Hauria d'existir un sistema de quorum que demanés que, per prendre decissions com ara aturar les classes, s'hagués de tenir una participació mínima, que mai pot ser del 7% dels alumnes. Torno a dir-ho: és això més democràtic que un sistema parlamentari on participa el 70% de les persones amb dret al vot i que ens empenyem en denunciar com a poc representatiu? No tenim una assemblea on tothom se sent representat. Tenim una assemblea que aprofita una normativa per afirmar la seva legitimitat, posada en qüestió dia a dia per la manca d'assistència massiva a la mateixa. Com es pot dir, per Deu, que una "presència massiva" son 200estudiants? Que us heu begut l'enteniment? Per no dir que els 368 estudiants partidaris de l'ocupació sense classes, podien haver participat a l'ocupació, cosa que no han fet més d'una cinquentena de persones. També cal assenyalar que les persones que voliem fer classes vàrem ser incapaços de defensar el dret a fer-les des del primer dia, que el teniem. Vàrem ser incapaços d'exigir a les autoritats acadèmiques (que són tan legítimes com l'assamblea), que garantíssin el dret a rebre-les en el seu moment, i no amb aquesta recepta que ens deixen caure ara d'una modificació del calendari que implica la pérdua de la setmana d'estudis, a més de la possibilitat de posar el professorat en contra de tothom: dels assemblearis i dels alumnes que no hem sabut organitzar el retorn a classe en totes les ocasions en que hem pogut fer-ho: anant a l'assemblea; no anant, i exigint fer classe; votant al referèndum d'una altra manera.

L'assemblea no s'ha comportat com a un òrgan representatiu. S'ha instal.lat en el seu propi espai autàrquic de considerar que els que no hi anaven no existien, cosa que políticament serà el seu suïcidi, perquè no ens deixarem colar un altre curs com aquest. La degana no s'ha comportat, inhibint-se i deixant la facultat en mans dels que eren minoria, com es va demostrar quan es va votar el retorn a classe massivament (tot i mantenint l'ocupació) el dia 15. Els alumnes que voliem classe (amb o sense ocupació)ho hem fet molt malament, perquè no hem aturat el procés, senzillament, anant a les aules, a veure si ens treien.

Anònim ha dit...

qué??? no tendremos semana blanca? eso no puede ser!! yo trabajo tardes y fines de semana y esos días me salvan la vida para pasar los exámenes. no es justo que nos supriman esos días. pero lo que está claro es que todo esto ha ocurrido por culpa de la maldita ocupación. estáis contentos?? y al final los que pagamos somos todos, incluso los que hemos ido día tras día a la facultad para intentar hacer clase o, al menos, llegar a un acuerdo.

Anònim ha dit...

Salut, companys i companyes! Us passo l'enllaç a un article que us pot interessar sobre el Pla Bolonya. És una bona crítica feta per una catedràtica d'antropologia de la UB. http://blogs.publico.es/dominiopublico/968/bolonia-merece-un-debate/

Anònim ha dit...

un moment! aqui estem tots criticant als de l'assemblea i potser també hauriem de mirar més amunt. El deganat també n'és responsable i si abans m'era igual si la degana dimitia o no, ara si que vull que dimiteixi!

Anònim ha dit...

Sí, company: se'ns treu la setmana blanca perquè s'allarguen les classes dues setmanes. Aquí, els únics que no han pagat són els assemblearis que van decidir no només ocupar la facultat, sinó no permetre fer classe, vulnerant al dret dels professors i el dels alumnes PER RES. Perquè l'ocupacíó es podia haver fet igual, amb classes incloses. La degana va mantenir-se al marge de tot i ara obliga a un calendari acadèmic nou. Ja veurem si el professorat ho accepta, perquè li soposa treballar els dies que no han pogut fer-ho per causa de les presions de l'assemblea i per la incactivitat de la degana. Si ho accepten, serà per tractar de no perjudicar els alumnes, però amb 4 dies de classe no es recuperen els 8 perduts i, a més, es perd la setmana blanca. Els professor podran demanar tot el temari a causa de les hores de classe que se'ls imposa, sense haver-los consultat per a res, i ja veurem quina actitud tindran.

Tot ha estat esplèndid, ja podem felicitar-nos de tot el que tenim a Lletres, una facultat excepcional. Hem estat els únics que hem perdut tot aquest temps de classe, els únics amb la facultat tancada quan li ha donat la gana a l'autoritat acadèmica, i la que ara ha d'afrontar un canvi de calendari per rentar-se la cara. Ja podéu recomanar-la perquè la gent es matriculi...

Maria ha dit...

Aneu queixant-vos de l'assemblea.
Doncs toma! Sense setmana blanca. I que jo sapiga, l'assemblea no pot canviar el calendari acàdemic oi?
Però bueno, ens podriem posar en la suposició( com ha fet una companya abans, on tot el comentari era sobre suposicions) que tots estiguessim a una fàbrica i fessim una vaga per reclamar alguna cosa. Està totalment prohibit utilitzar mètodes coharcitius un cop tornat al treball, ho sabieu?
Doncs bé, és el que ens estan fent...Però sabeu què? Continueu dient que voleu anar a classe, a fer-li el joc a la degana, al rector i als professors, i apa! Tots sense setmana blanca. Si tots col·laboressim una mica més, podriem para això, però veig que hi ha mooooooolteeeeeeees ganes d'anar a classe!!!

Anònim ha dit...

Depués de todo lo que ha pasado, no me extraña ya nada. Que, además de haber tolerado que se nos quiten las clases, ahora se nos impongan otras fuera de nuestro horario: yo tengo otras cosas que hacer en esos días y la obligación del rector o de la decana es asegurarme las clases en el calendario previsto. ¿Qué hago? ¿No puedo marcharme en la semana en que pensaba hacerlo y, además, se me quita la semana blanca? O sea, que se nos castiga con dos semanas de clase de más (no son 4 clases...¡qué dices!) por no haber hecho las cuatro semanas a las que teníamos derecho...¿Pero qué es todo esto? ¿Se han vuelto locos todos? Gracias, asamblea, gracias decanato, gracias rectorado, gracias, conselleria...Hay que aclarar si todo el tema de las clases es verdad AHORA.

Cabreada máxima de Historia

Anònim ha dit...

Jo proposso fer la setmana blanca igual! jo no tinc la culpa de res del que ha passat per tant tinc dret a fer la setmana blanca! a més no crec que es pugui alterar el calendari acadèmic d'aquesta manera... el dia 7 aniré a demanar explicacions a la degana a veure que em diu

Anònim ha dit...

¿Qué culpa tienen los profesores? Han votado huelga? ¿No han querido hacer clase? La culpa la tenéis vosotros y la decana. No líes el tema, sois talpara cual.

La cabreada de Historia

Anònim ha dit...

"el dia 7 aniré a demanar explicacions a la degana a veure que em diu"

Los útlimos que fueron a pedir explicaciones a la degana mira como han acabado.

Anònim ha dit...

El primer gest que es deuria fer desde el deganat és la publicació oficial d'aquest nou calendari. Francament el deganat sembla que busqui la confrontació entre estudiants per sortir-ne reforçat en front del moviment assembleari.

Anònim ha dit...

A ver si os enteráis: los únicos culpables son los miles de alumnos que aprovecharon la ocupación para largarse de vacaciones y de compras de navidad, en vez de enfrentarse a los piquetes y acudir a clase, como era su obligación. Luego podéis quejaros de los profes pasotas o directamente cobardes, o de los órganos de (des)gobierno de la facultad, que obviamente no han hecho ansolutamente nada, pero los primeros que no han luchado por sus derechos han sido los estudiantes que nos hemos dejado intimidar por los piquetes fascistas. Si nosotros no peleamos por nuestra educación, está claro que nadie más lo va a hacer. A ver si trincan unos cuantos piquetistas más y los expedientan también.

Anònim ha dit...

"Com es pot estar en contra d'una assemblea? el que potser estas en contra de les decisions preses per l'assemblea fins ara..."

No, no. Yo por mi parte estoy en contra de los que forman parte de la asamblea y del sistema asambleario. Y por supuesto también estoy en contra del exceso de poder que posee. Me explico ahora?
No quiero un órgano estudiantil que tenga la potestad de decidir, entre otras cosas, si yo hago o dejo de hacer clase.
Y si en la UAB existe y se permite, pues me largo a otra sin pensarlo.

Anònim ha dit...

I respecto a los que critican la inoperancia de los que queríamos hacer clase, le recuerdo que no tenemos por que meternos en luchas y batallas, no tenemos por que perder el tiempo para conseguir algo por lo que hemos pagado y que no debería ser ni discutido.
De todas formas se han enviado cartas al deganado e incluso a los periódicos... de nula repercusión, claro. Pero en fin, tengo yo que chuparme horas de tren para llegar a la universidad y tener que pelearme para hacer clase?
Os parece normal?
Pues bueno, a mi no.

Anònim ha dit...

Les responsabilitats han estat de tothom. Qui no vol fer un viatge a la UAB per exigir fer classe, que s'ho faci mirar: ni tan sols ha d'anar a l'assemblea. El que ha de fer es presentar-se a la classe amb els seus companys i, com el professor no es troba en vaga, té l¡obligació de fer-la. Alguns professors ho van dir. Uns altres, ho donaven per sentat i han fet el seu horari. I, finalment, alguns han fet classe on han pogut. El problema és que l'alumnat va decidir inhibir-se, cedint l'espai als que no volien fer classe. S'han perdut quatre setmanes...QUATRE. Mai no recuperarem el que hem perdut ni amb el sistema que s'ha volgut imposar per modificar el calendari lectiu cosa que, a més, considero incorrecte. Les classes s'han de garantir, tant pels professor com pels alumnes, al periode lectiu previst. Si no és així, es deixa en mans d'una minoria que ha decidit no fer classe el calendari de la facultat, cosa que es intolerable. No crec que els professors hagin estat "passotes". Senzillament, han considerat que era un tema que havien de resoldre els propis estudiants (ho podien fer, anant a votar o anant a classe) i, evidentment, amb la intervenció del deganat que, com s'ha vist, es troba en disposició de fer-ho quan vol. Què es el que farà si a partir del dia 7 continua la suspensió de classes per l'assemblea? Si l'alumnat assisteix a classe massivament i no ho tolera, aixó demostra que ho podia haver fet des del primer moment. Si ho tolera i el deganat tampoc imposa mesuras per tal d'evitar-ho, vol dir que no té cap sentit perllongar el curs.

En tot cas, serà una experiència per a recordar sempre. La llàstima és que els alumnes acaben la carrera i, dos o tres anys després, es torna a viure una situació idèntica, amb la mateixa passivitat de la majoria i la mateixa inhibició de les autoritats. Ara ho pagarem tots. Tots. Els professors també, perquè cal suposar que volen fer la seva classe i explicar el que han de preguntar a un examen. Ells també han vist violentat el seu dret a fer classe, però la majoria no ha tingut opció a fer-la: i no només pels piquets, sinó per la própia actitud de l'alumnat, que no ha exigit, amb la seva presència massiva, la realització de la docència.

Anònim ha dit...

Perdona, pero es que la clase no la tengo que garantizar yo, me la tienen que garantizar a mi, que no es lo mismo.
Que se supone, que tengo que ir día tras día a ver si de casualidad se hace alguna clase?
Te aseguro que después de dos o tres dias de encontrarse con el aula cerrada y ni un alma por ahí uno ya se empezaba a sentir gilipollas y cansado de estar perdiendo el tiempo.
De verdad que no se que especie de lógica seguís eh. Si yo voy a la universidad me tienen que garantizar una serie de cosas, si no me las dan, lo último es que encima sea culpa mía.

Anònim ha dit...

a veure, us agradi o no l'assemblea té la potestat d'aturar classes perquè és l'òrgan de màxima representació dels estudiants, n'hi vagin 1000 o n'hi vagin 100. El que cal fer és anar a l'assemblea i intentar que no es torni a decidir això si hi estem en contra. Jo personalment vaig respectar la decisió de l'assemblea.

Anònim ha dit...

No digo que sea culpa tuya: si el aula no hubiera estado cerrada, si el decanato hubiera recordado que los alumnos podrían seguir recibiendo su docencia si lo deseaban, la docencia se habría dado porque el profesorado no estaba en huelga, estaba en la facultad y tenía la obligación de dar la clase (y, en casis todos los casos, estaba de acuerdo con darla). Lo que sí debes tener en cuenta que, con el reglamento de la facultad en la mano, la asamblea tiene unos poderes excesivos, que le permiten declarar una suspensión de clases indefinida con una participación del 5% de los estudiantes. Y que, cuando se dio el referendum, sólo 200 estudiantes (tantos como los que votaron la huelga el 18 de noviembre) votaron el cese de la ocupación. Con que hubiera habido 400 que hubieran votado tal cese, las clases se habrían retomado inmediatamente. Cuando me refiero a la pasividad me refiero a eso. Si no se asiste a la asamblea para votar, tienes el riesgo de que ocurra lo que ha ocurrido por el propio reglamento delirante de la facultad, que no requiere un quorum para votar cosas muy graves, cuando en todos los otros estamentos se demanda un mínimo de asistentes para que la votación sea válida. Te puedo asegurar que si los 800 alumnos que querían clase manteniendo o no la ocupación (como se demostró en el referéndum) hubieran ido a su clase y hubieran exigido que se abriera, no habría habido suspensión de actividades. No te estoy culpando del todo, pero sí que hay una responsabilidad que no es teórica, sino ajustada a las condiciones concretas, reales, en que se da la dinámica de la facultad. Sabes (y lo tienes más claro a partir de ahora si no lo sabías) que sólo hay dos medios: o votar en la asamblea o exigir la clase si el profesorado no está en huelga. La solución menos adecuada es la que se ha tomado, con la alteración del calendario, porque han pagado y continuarán pagando los que no han iniciado esta movida: los estudiantes que querían clase y los profesores que querían darla, pero en su momento. Y debe recordarse que los profesores han cumplido con su horario: y si alguno no lo ha hecho, haber establecido mecanismos de sanción por falta laboral.

Anònim ha dit...

Resposta a anònim:

L'assemblea té el dret a decidir, però hauria d'haver una clàusula de prudència que es refereixi a un quorum. No pot ser que 165 persones decideixin una cosa tan greu, quan se sap que només es té la veu del 7% de l'alumnat. I els motius de no assistir són diversos. Fins i tot hi ha gent que es pregunta perquè es fan les assemblees tallant classes, quan es podrien fer un divendres per qui vulgui anar, com es fan reunions d'altres estaments de la facultat sempre els divendres. El reglament de la facultat és un desastre!

Anònim ha dit...

Maria:

Jo tenia moltes ganes d'anar a classe QUAN TOCAVA...no et facis ara la llesta. T'estranya que els alumnes tinguin ganes de fer classe? Potser no t'hauries d'haver matriculat. Hi ha la UOC, si vols, o la UNED. Però potser volies un espai d'esbarjo i de debat polític. Uns altres, que som persones extravagants, voliem anar a classe...som així de burros, com els companys de les facultats de ciències: prova a fer quelcom similar allà i ja veuràs la que et dónen.

Anònim ha dit...

Pero entonces, el problema que hay aquí de fondo no es otro que el de la propia asamblea. Quizás podamos impedir una o dos veces que decidan alguna barbaridad (suponiendo que nos dejaran, que ya es mucho suponer), pero lo que no puede ser es que exista una asamblea en esas condiciones, con el poder de decidir cualquier cosa y que tengamos que quemar nuestro esfuerzo y nuestro tiempo en mantenerla "controlada".
Tenemos que tirarnos, un montón de gente, durante horas y horas, discutiendo para conseguir algo tan simple como el poder hacer clase? Recuerdo que las votaciones no se hacen tal cual, ya que se pide "concenso" y demás historias.
Y por supuesto ya sabemos que curioso concepto de referéndum tienen por ahí.
Nuevamente, no le veo la lógica a nada de esto.
Lo que se tiene que hacer es poner a la asamblea en su sitio, tarea que según mi opinión, no nos corresponde a nosotros.

Conviene tener en cuenta que el trabajo de un estudiante es, esencialmente, estudiar.

Anònim ha dit...

Y el de un profesor dar clase, no crear las condciones para poder darlas

Fredi ha dit...

Un dels darrers anònims ha dit que l'Assemblea de Lletres té la potestat per aturar les classes, en ser l'òrgan de representació dels estudiants. Bé, no ens confonguem perquè això no crec que sigui cert. Agradi o no, els estudiants teniu el dret innegable de rebre docència i el professorat l'obligació d'impartir-la. Cap decisió de l'Assemblea està per sobre d'aquest dret, reconegut per legislacions d'ordre superior. Una altra cosa és que l'Assemblea no hagi estat prou hàbil o capaç de convèncer molta més gent per fer que la suspensió de les classes sigui un fet molt més acceptat per tothom, i hagi acabat imposant el seu argument per altres vies (poseu-hi el nom que vulgueu) i no tant per la convicció.
I responent a una altra rèplica en una altra notícia, els drets -qualsevol- són inalienables e innegables, es vulguin exercir o no. No val l'argument que diu que si hi ha gent que no assisteix regularment a classe, aleshores no té dret a exigir que es faci docència, perquè ja ha perdut el "dret". Admetre això és com dir que s'ha perdut el torn en la cua d'una botiga o per entrar a un local. De la mateixa manera, l'estudiant té dret a ser avaluat encara no hagi anat mai a classe, ni parlat mai amb el professor (per això hi ha els programes de les assignatures on, en principi, s'ha d'estipular la manera i condicions de l'avaluació).
Em vaig a dinar. Bon profit a tothom.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb en Fredy. Crec que es professor, com jo ho soc. Els alumnes ténen el dret a anar a classe i no el perden pel fet de no anar-hi. Es com si, pel fet de no haver votat mai, no tingués el dret a votar. El que dóna el dret es haver pagat la matrícula i prou.

Segurament, la persona que responia així també considera que l'assemblea pot prendre decissions que la llei prohibeix, com decidir que tothom fa vaga. L'assemblea decideix convocar-la I RES MES. I, si no és en condicions de convèncer als estudiants per a seguir-la, li passa com quan els sindicats convoquen una vaga i, de vegades, no aconsegueixen el seguiment volgut, perquè sempre es respecta el dret a no fer-la.

A la facultat de LLetres s'ha establert una cultura inacceptable. Una dinàmica que crec que no pot continuar. >A mí se m'ha privat del dret a fer classe perquè els alumnes han acabat per entendre, davant de silencis de tothom i informacions interessades de l'assemblea (que va confondre informar d'una decissió amb informar d'una obligació de tothom a seguir aquesta decissió), que la suspensió de les classes era un fet i, per això, no les vàren demanar. Si a la porta de la meva classe hi hagués haguit alumnes demanant-la, l'hauria hagut de fer perquè JO NO ESTIC EN VAGA i, a més, estic en desacord amb la necessitat de barrejar vagar i ocupació, com ho està el 70% de l'alumnat que va respondre al referèndum. Si la pregunta s'hagués fet al professorat, la resposta hauria estat encara més contundent.

D'altres temes, com la perllongàció del calendari, prefereixo no opinar aquí per mostrar els meus arguments (que són en contra i per motius molt diversos) al meu propi espai de debat amb la resta de professors.

Jaume ha dit...

Maria ha dit:

Si tots col·laboressim una mica més, podriem para això, però veig que hi ha mooooooolteeeeeeees ganes d'anar a classe!!!

Doncs sí, Maria, n'hi ha, i jo veig que tu no en tens gens, suposo que vius millor sense classe, deu ser que els teus papes et paguen la carrera i no et fa mal tirar els diners d'aquesta manera. Massa ximpleries dius, noia, moltes, jo de tu em tornaria a plantejar si no tornar a l'ESO o al batxillerat, on els que no anaven a classe eren els "guais", que sembla que queda millor amb la teva personalitat.

Anònim ha dit...

Maria, maca:

L'assemblea acaba de demostrar que pot canviar el calendari acadèmic. Espero que les autoritats que han pres la decissió hauran tret aquesta mateixa conclusió...i vosaltres també.

Anònim ha dit...

Os invito a clicar sobre este enlace

http://www.kaosenlared.net/noticia/eskiroles-a-la-bolonesa

donde un autor que supongo colectivo (Avalancha) explica públicamente su visión de la lucha anti-bolonia. Lo publicaron el dia de Navidad.

A Fredi: Perdone profesor pero entiendo que el porqué no cambia el qué. Me explico: sea cual sea "el PORQUE" (que comparto, casi siempre, con Ud. sobre derechos inalienables o que convocar huelga no debería entenderse como acción de obligada ejecución) que Ud. analiza y explica, resulta que en la vida real esos estudiantes ocupacionistas anti-clase consiguen QUE no haya clase (y sin romperle la cara a un solo pro-clase). Es así hasta ahora, al menos.

A los que pedís al decanato que garantice hubiera garantizado las clases:

¿Cómo hubiera tenido que conseguirlo? No creo yo que publicando llamamientos le fueran a hacer caso alguno los que llevan-dirigen el movimiento estudiantil Lletras-UAB anti-bolonia. ¿Me equivoco? A mi sólo se me ocurre un recurso serio, con posibilidades de éxito, pero ... a ver quien es el guapo que se atreve a llamarles ¿verdad? Por tanto, no me atreveré a acusarles de pasividad, pues creo que la solución debe nacer de y entre estudiantes. Sin, ni siquiera, intervención de profes.

Emilio

Fredi ha dit...

Hola Emilio, totalment d'acord amb tu ja que el "per què" no canvia "el què" o el resultat final. Jo, com a professor, tinc l'obligació de fer docència perquè el col.lectiu al qual pertanyo -independentment de si s'està més o menys d'acord amb Bolonia- no ha convocat aquesta lluita. I si soc coherent amb mi mateix, i al cap i a la fi va també amb el sou, he d'intentar fer classe. Ara bé, jo no soc qui per garantir als estudiants les condicions mínimes per fer-ho possible. Creu-me que més d'un (jo inclòs), a petició dels estudiants, hem hagut de buscar espais alternatius a l'aula "oficial" per continuar mínimament la docència. I això pot anar bé per a un moment puntual però no per a una situació com aquesta que s'ha perllongat durant 1 mes (i ves a saber què passarà després de festes). Al final, un deixa de convocar als estudiants en una aula o una altra perquè tots plegats tenim la sensació d'estar actuant d'una forma clandestina, com si fóssim delinqüents.
El garantir la docència depèn d'instàncies superiors (llegeixi's Deganat i/o Rectorat) i pels motius que sigui, diguem-ne que se n'ha rentat les mans. O al menys molta gent té aquesta sensació. Segurament la solució en què tu penses o insinues (avisar els Mossos), a més d'un se li ha passat pel cap però tampoc tinc gaire clar que hagués estat la millor. Per això, me'n guardo molt de qualificar el Deganat de passivitat.
Bona tarda i mercès.

Anònim ha dit...

FRedi, en tot cas, i donat que els professors hem fet el nostre horari tractant de fer classe, t'indico les dues activitats que el deganat no havia d'haver pres o demanat que el rector prenés:

1) suspendre les classes el dia 17
2) I es deriva de la primera. Si es pensava recòrrer a la recuperació de la docència, havia d'haver suspés les classes abans, perllogant el curs el temps que s'havia suspés.

El que no es pot fer de cap manera és continuar dues setmanes la docència "per recuperar una part" a expenses d'hores treballades pel professorat, donat que aquest no ha estat el responsable de la pérdua de classes i ha fet el seu horari. A més, es treu els alumnes una setmana de preparació i, per últim, es deixa l'assemblea en les condicions objectives de fer modificar el calendari des d'ara mateix.

Aquesta mesura ha estat presa sensa cap consulta ni debat previ amb el professorat afectat, que passa a la situació pintoresca d'haver anat a classe tots els dies de la vaga, fent algunes quan ha pogut (com ha estat especialment en el cas dels màsters, a petició dels alumnes, com dius, en espais clandestins). I ara es troba obligat a fer classe més enllà del periode assignat. Es a dir, que el sector que no ha promogut cap mobilització i al qual no se li ha demanat opinió en cap cas, passa a veure vulnerades les seves condicions laborals per segona vegada. La primera, òbviament, ha estat durant la vaga.

Maria ha dit...

Per els anòmins de "Maria, maca" i demès;
Jo sí tinc ganes de tornar a classe, ara, si el poder que tenim per aconseguir depen de què passa per no anar-hi jo hi estic d'acord.
I sisplau. Sense falta de respecte. Potser faria falta que alguns SI tornesiu a passar per l'ESO i el batxillerat per rebre una mica més d'educació envers les altres persones. No sabeu, ni teniu ni idea de quants diners tenen ni deixa de tenir la meva familia i això, benvolguts, és demàgogia.
Estic farta de sentir que som uns nens de papà, quan no em coneixeu absolutament de res. Al menys jo no sóc capaç de parlar d'algú si no el conec. De veritat que estic farta!
Aixì que prou! Respecteu a tothom i no cal que em diguin "maca" amb aquesta sorna, ni que els meus pares són rics. De veritat, que si l'única manera que teniu de contestarme és dir-me això, millor calleu.

Anònim ha dit...

Maria, em disculpo por haver-te dic "maca". Era improcedent. No he dit cap altra cosa referent a tu. Ara bé, crec que t'equivoques quan dius que l'assemblea no ha mogut el calendari. Si s'ha mogut, és per l'ocupació i em sembla injust pels nombrosos problemes que portarà a tothom: docents i no docents.
D'altra banda, reconeix que hi havia certa sorna en la manera en que plantejaves (i la manera com escrivies) això de tornar a classe, que semblava una burla.

Maria ha dit...

No era una burla. Al contrari.
És totalment cert que si a una empresa, un treballador, quan fa vaga, no se'l pot castigar de cap manera desprès.
A nosaltres ens ho estan fent i ningú diu res. M'escandalitza i ho estava exposant, però sembla, que aquí nomès poden parlar els que insulten i diuen "feixistes" a tort i dret

Anònim ha dit...

A un treballador li treuen el salari, Maria. Als professors els fan treballar més enllà dels dies que han signat al seu pla docent, quan no han estat en vaga. Es a dir, que els castiguen fent-los treballar unes hores que ja han fet a la facultat durant l'ocupació. Es presenta això com a una manera de compensar els alumnes i evitar que perdin classe.

Anònim ha dit...

Preguntas al profesor del "Anònim ha dit del 27 / desembre / 2008 16:34"

No alcanzo a entender cómo hubiera actuado Ud. en caso de ejercer los poderes del decanato-rectorado y por ello le ruego lo explicite más. Hasta donde yo sé cerrar la facultad es algo imposible. Físicamente imposible, quiero decir, (faltan puertas, sobran pasillos, ¿verdad?) además de que estando ocupada habría que haber desalojado a quienes estaban en su interior. Con declaraciones como las que realizaba por esas fechas (¡y ahora incluso!) la Comisionada, Sra. Palmada, con la ministra Garmendía escondida no se sabe dónde ¿se hubiera atrevido Ud. a pedir al conseller Saura que enviara a sus funcionarios uniformados para desolajar a los defensores de la Uni pública cuyo objetivo declarado era solamente "abrir un espacio de diálogo sobre Bolonia que nos quieren imponer sin participación" (y dos más: lo del déficit y lo de los "represaliados(?)"). Oiga, yo desde luego no me hubiera atrevido, lo confieso. Y menos en este país, dónde lo del diálogo con los defensores políticos de los etarras sigue obteniendo en las encuestas altos porcentajes de acuerdo (incluso inmediatamente después de asesinar en Barcelona a Ernest Lluch, recuerde Ud. a Gemma Nierga pidiéndolo trás la multitudinaria manifestación). Ejercer la autoridad es para muchísimos en Cataluña ser casi facha, me temo.

Además, existen unos doscientos firmantes PDI y PAS de la UAB que dan la cara con nombre y apellido apoyando la movilización , que es tanto como apoyar que se impidieran las clases (¿o me equivoco y acusarán de tergiversarlos? Ilumínenme alguno de ellos si es así, pues en mis entendederas esa Plataforma pro diálogo en esos momentos signifi9ca eso, sin ánimo de tergiversar).

En lo que si coincido con Ud. es en que cambiar el calendario desde arriba (o sea, decanato) aunque jurídicamente sea legal (¿lo es?, no lo sé) me parece politicamente un error: esto ha sido (sigue siendo) un movimiento estudiantil que tiene la libertad y el poder de hacer lo que ha hecho, pues que apechugue con las consecuencias: un mes menos de clases y quien no supere lo exigido (igual que el curso pasado) que vuelva a intentarlo otro curso. Ser libre debe implicar ser responsable de los propios actos.

Claro que leyendo el post de Maria de las 18:33 horas se da uno cuenta de cuán lejos están algunos de poder autodirigirse de forma responsable en el mundo real. Porque Maria has de saber que cuando un trabajador se pone en huelga si que le hacen algo: pierde el sueldo de los días no trabajados e, incluso, meses después, en las pagas extras, siguen descontándole la proporción correspondiente. Sueldo menguado (¡todos lo son!) y con el que vive él/ella y su familia, poca broma. Y huelguistas hemos habido que hemos perdido promociones laborales por participar colectivamente en una huelga. La vida de ahí afuera, dónde no hay "oasis(?)"/"campana de cristal(?)" universitario es así: magnífico, esplendoroso pero no solo banal.

Emilio

Anònim ha dit...

A més, el to de mooooolteeeeees ganes de fer classe tampoc era adequat, segons m'ha semblat a mí i, pel que sembla, a d'altres persones.

Anònim ha dit...

Mira, Maria, llegeix-te els teus posts i els dels teus amiguets i llavors veuràs perquè no penso retirar res del que he dit. És més, una altra recomanació perquè tornis a l'ESO: els drets són inalienables i s'han de respectar (no t'ho van explicar això?). Anar a classe és un dret, i vosaltres heu estat els primers a no respectar-lo. De què us queixeu, ara?

Maria ha dit...

Anòmin ha dit;
"pierde el sueldo de los días no trabajados e, incluso, meses después, en las pagas extras, siguen descontándole la proporción correspondiente"
Es cert, nosaltres hem perdut classe i per tant, s'haurà d'estudiar de més. Però jo no em queixava pas d'això, sinó de l'actitut del deganat, que has ha tret la setmana blanca i per tant, és alguna cosa més que no pas nomès tragar-te el que ja has pedut.
I al de l'ESO...bé, es que ni et contesto. Jo sí tinc educació.

Anònim ha dit...

Ai, Maria, que l'has ben amagada, l'educació...

Anònim ha dit...

A Maria 21:04 h.

Entiendo que te quejas porque tendrás que ir a la facultad en la semana blanca para que tus profes te hagan una parte de las clases que no se hicieron por la movilización. ¿Ir a clase es un castigo?

Yo creo que los estudiantes pagamos por poder ir a clase donde profes más o menos de nuestro gusto nos ¿ayuden?/¿guíen?/¿enseñen? y por tanto que el decanato obligue a los profes a hacer clase cuando ya no tenían que hacerla es un regalo para los estudiantes y no un castigo.

Corríjeme, por favor, (en lo que falla mi razonamiento) o reconoce que tu queja es irrazonable.

Ah! si lo que pasa es que las classes con profe no son necesarias, que es mejor estudiar solos en la semana blanca que cierren la UAB y las demás y vamos todos a la UOC o, mejor aun, que pongan fecha de examen y ya está.

Maria, espero que seas estudiante universitaria desde hace muy poco tiempo porque si no fuera así... mi idea del valor de hacer estudios superiores debería variar a peor (y ya no es precisamente muy elevada)

Saludos,

Emilio

Maria ha dit...

Maria ha dit;
"Jo sí tinc ganes de tornar a classe"
Ho he de tornar a repetir? O us penseu que sou els únics?
Bé, sembla que si. I un altre cop estem en degradar a la gent, quan jo no he possat en dubte la valua de ningú

Anònim ha dit...

Emilio: y con los profesores que han estado haciendo su horario, que han cumplido con su trabajo y que ahora están preparando material durante las vacaciones para compensar lo perdido ¿qué pasa? ¿Tienen derecho los ocupantes a recibir unas clases a expensas del atropello que supone trabajar más allá del calendario aprobado y según el cual el profesorado ha realizado ya su trabajo del primer cuatrimestre?

Anònim ha dit...

Los alumnos tienen derecho a recibir sus clases: pues haberlo ejercido. Haberos presentado en clase para recibirla en su momento. Haber decidido que no teníais por qué aceptar las decisiones de una asamblea que os las comunicaba, pero que no tiene facultades para impedir la asistencia a clase. Haber votado en el referéndum, en el que sólo participó el 25$ de los matriculados, y donde se podía haber dicho a los ocupantes que había acabado todo y que se restablecía la normalidad: sólo lo hicieron 200 alumnos de 4-000 matriculados. El resto, decidió que, de diversas formas, se mantenía la ocupación, con lo que no se dejó de dar la razón a quienes dicen que todo el mundo puede hacer lo que quiere, clase o huelga, cuando a lo que hemos asistido es al esfuerzo de la asamblea a considerar vinculante el no hacer clase.

En todo caso, el profesorado tiene derechos en una situación en la que nunca se le ha consultado. Y, por lo que sé, después del comunicado del decanato prolongando el curso algunos han decidido que, ya que tenían que hacer clase, no llevarán a cabo ni una sola de las actividades de recuperación de materiales que pensaban hacer. ¿Qué os habéis creído? ¿Que cada vez que haya una huelga el profesorado tendrá que cumplir con su horario mientras ésta se produce y, después, tendrá que dar clases fuera de su periodo laboral, para que los huelguistas no pierdan nada?

Anònim ha dit...

Maria for president!

jaajajajajaa

Anònim ha dit...

Això de que la Maria no ha posat en dubte la vàlua de ningú és ben curiós. Torna't a llegir i considera el teu llenguatge cap a la gent que vol fer classe I LA VOLIA FER DES DEL COMENÇAMENT. Un llenguatge de burla...I si no és la intenció, et disculpes, que algú ho ha fet amb tu.

Anònim ha dit...

Respuesta a Maria, 28/12, 00:10

Por favor, lee con más atención mi post. No pongo en duda tu valía en ningún momento. Lo que hice, y repetiría ahora mismo, es valorar la coherencia/incoherencia de tus afirmaciones/ideas/posturas . De esa valoración no quedan bien paradas (tus ideas, no tu; distinción fundamental) y lo formulo intentando darte una escapatoria: si eres una chica de 18 años, que acaba de iniciar su vida universitaria no sería lo mismo que si tienes otra edad y cursos superados…

Hay un tango de la primera mitad del siglo pasado, lo canta Serrat, Cambalache se titula, en el que se dice (no es textual) en plan queja que en aquel tiempo “lo mismo vale un ignorante que un gran profesor”. Pues para mí no; son lo mismo en derechos y dignidad, pero eso no iguala sus opiniones.

Además, quien pone en discusión sus ideas en un foro (como hacemos tu y yo aquí) debería contar con otros foreros las examinarán, analizarán y pondrán en evidencia sus debilidades, ¿no te parece? Vamos, es lo de la madurez: ser cocinero y no querer pasar calor…., aunque quizá (me atrevo a generalizar, algo nunca “objetivo” pero imprescindible cuando se habla de asuntos sociales) resulta que la juventud en este tiempo es un período muy largo ...que en sus primeras etapas se caracteriza po su puerilidad, por un infantilismo atrevido que no se arruga ni reconece autoridad alguna (ni a los "viejos de la tribu" ni a "los que han dedicado su tiempo a estudiar" ni... ¿o me equivoco?

Atte.,

Emilio

Anònim ha dit...

Respuesta al Anónim del 28/12, 10:24

Ya dije en una intervención anterior que la prórroga de las clases me parece un error político:

“cambiar el calendario desde arriba (o sea, decanato) aunque jurídicamente sea legal (¿lo es?, no lo sé) me parece políticamente un error: esto ha sido (sigue siendo) un movimiento estudiantil que tiene la libertad y el poder de hacer lo que ha hecho, pues que apechugue con las consecuencias: (…)”

Pero Ud. me pide que lo vea desde el punto de vista de los profes. Lo intento. Entiendo que resulta un sacrificio que en todo caso deberán discutir con quienes se lo imponen. Supongo que habrá sectores de profes que lo defiendan (los que más vivan la docencia y valoren que su materia hay que saberla para seguir; los más “paternalistas” o “vocacionales”; …) y otros como Ud. que lo rechacen (y con razones que me parecen muy en su derecho: tienen un contrato que han cumplido –en términos de horas de dedicación- y sus alumnos no son sus hijos, no quieren deformarlos intentando salvar las consecuencias de los actos decididos por ellos en asamblea, etc…).
También le digo que, a mi entender, la ejecución de esa medida merece el agradecimiento de los estudiantes beneficiados , pero que dudo que se produzca. Maria, por ejemplo, la entiende como que le arrebatan la semana blanca.

Atte.,

Emilio

Anònim ha dit...

Respuesta a Emilio:

Te aseguro que aquí no existe una diferencia entre profesores del tipo que tú propones. Quienes sienten su materia y son vocacionales, no tienen por qué considerar que dejan de tener derechos que, además, se refieren a la actitud que ha habido en la facultad. El alumnado no ha considerado oportuno hacer acto de presencia para reclamar sus clases en la mayor parte de las ocasiones. Ha votado en un referéndum que, si estaba trucado, tenía que haberse impugnado. Y, sobre todo, lo que no puede aceptar es LA FORMA en que se le han planteado las cosas, que creo que son muy peligrosas. Primero, a través de una comunicación sin discusión previa, cuando un acto de tal gravedad tiene que discutirse con los afectados. Segundo, porque se coloca, a partir de ahora, el calendario académico en manos de la asamblea y dejando con carencia de responsabilidad a quienes deberían tenerla: el conjunto de los estudiantes en cuyas manos siempre se encuentra la posibilidad de asistir a clase. Creo que el profesorado, que nunca ha sido consultado en este conflicto, no tiene por qué responder mediante la simple prolongación de clases. Y sé que, quienes estaban dispuestos a proporcionar algunas medidas destinadas a compensar las pérdidas lectivas (apuntes en campus virtual, por ejemplo, o entrega de apuntes en los primeros días de clase), no piensan hacerlo, ya que se les obliga a hacer unas clases que no estaban en el plan docente que firmaron. Y no es un tema de falta de interés por sus alumnos, sino de querer que éstos asuman su propio proceder en este asunto. Se ha tratado de una huelga. De una ocupación que fue refrendada por 500 personas que, el día 15, decidieron mantener la ocupación con clases intermitentes. Más los 200 y pico que decidieron clases MÁS OCUPACION, cuando quienes decidieron la ocupación siempre la consideraron ALTERNATIVA a las clases. Por tanto, lo que considera el profesorado es que, en condiciones excepcionales, puede sacrificar el plan docente firmado por cada profesor y las autoridades acadèmicas. Pero que la cosa no se soluciona, sencillamente, indicando al profesorado que añada dos semanas de clase a las 14 que estaban previstas.

Desde luego, tienes razón en que determinadas personas lo verán tan sólo como la pérdida de la semana blanca preciosa, y nunca considerarán (en contradicción flagrante con lo que dicen acerca de los derechos de todos) que se está vulnerando el de los profesores, o poniéndoles en una situación difícil en la que tienen que escoger entre esos derechos y el esfuerzo por recuperar clases que se han perdido según la propia voluntad de quien ahora se queja de la semana de preparación de exámenes.

Anònim ha dit...

Y, desde luego, si encima de trabajar más horas, lo único que interesa a alumnos como María es que se les quite la semana blanca, quizás sea ese un argumento para considerar que no se requiere sacrificio alguno ni sentar precedentes sobre alteración de calendario o extensión de las horas acordadas por lo que es el equivalente a un convenio. ¡Faltaría más que ahora resulte que los únicos afectados son los alumnos, cuando el profesorado ha estado haciendo su horario sistemáticamente desde el día 24 de noviembre, mientras algunos preferían apoyar la ocupación SIN CLASES y ahora se quejan de la pérdida de la semana blanca...! Es un buen indicador de lo que sucede en la facultad. Pero no sólo en el caso de los estudiantes como Maria, a la que cito porque es la que se ha manifestado en este sentido de forma más vehemente. Se encuentran los alumnos que ni siquiera se molestaron en ir a votar en el referéndum del día 15: en caso de que se hubiera votado de otro modo, esas dos semanas que se recuperan ahora de mala manera se habrían podido recuperar en el mismo periodo lectivo. Y, desde luego, podían haberse recuperado si el día en que se informó a los estudiantes que la facultad estaba ocupada, se hubiera respondido que ellos pensaban asistir a clase y que el profesorado tendría que darla porque no está en huelga. Como los alumnos lo han tolerado, el problema es suyo y, en todo caso, deberán negociar las formas de limitar los daños con los profesores, sin imposiciones de modificación de calendario. No se encuentran en posición moral de quejarse de nada. Ni moral ni, desde luego, política.

Anònim ha dit...

"Como los alumnos lo han tolerado, el problema es suyo"

Entonces, tenemos que liarnos a hostias con los ocupas para que nos dejen hacer clase?
Pero que tipo de lógica es esa?
Yo, como alumno que he pagado una matrícula, no precisamente barata, tengo, como mínimo, el derecho a que se me garanticen las clases.
Y punto.
No tengo por que pelearme con piquetes, ni tengo por que tragarme asambleas de cuatro horas, ni tengo que presentarme cada mañana en la facultad para ver si de pura casualidad se hace (o dejan hacer) alguna clase.
No entra en mis ocupaciones el tener que luchar y perder el tiempo por algo que debería serme garantizado sin condición alguna.

Anònim ha dit...

Consideraciones para el alumno de las 17:43

Perdóname pero interpreto tu postura como como una simplificación a lo bestia, y, por ello, inadecuada. Me parece propia y válida para una relación de consumidor pero no conveniente en la universidad que entiendo debe ser la propia de las relaciones entre ciudadanos.

Para mí los estudiantes no son consumidores, no “sólo” pagan a cambio de recibir algo. Los estudiantes, el PAS y el PDI formamos la comunidad universitaria que funciona con las leyes de general aplicación y con otras normas que nos dan una considerable autonomía. Funcionamos (en la uni pública, que es de la que hablamos; la privada es diferente) con el dinero de las matrículas (no llega al 20% dicen por ahí) y con el que paga/n/mos en impuestos al Estado (central, periférico, local) todos los que tenemos la obligación de hacerlo y no defraudamos. En la comunidad universitaria hay derechos, intereses, ideologías, sensibilidades distintas y deben encontrar su espacio en convivencia, lo que no es desde luego ni fácil ni simple en ocasiones como esta que vivimos.

Comparto contigo que todo estudiante tiene derecho a las clases (¡¡la uni existe para estudiar, formarse,…!!) pero ese derecho no es absoluto. Los decanatos, el rectorado deben garantizar que se realicen los derechos pero eso es mucho más fácil de decir que de hacer… cuando se generan conflictos político-sociales como el que estamos viviendo ahora. En teoría política democrática, la solución es clara, pues el monopolio de la fuerza coercitiva corresponde a las autoridades legalmente establecidas. A quien le corresponda (supongo que el rector, no creo que pueda la decana), le toca decidir cuándo hace uso legítimo de la fuerza,( es decir, entran los Mossos y acaban con la ocupación). Claro que lo harán en plan “vida real” (o sea, algo distinto que en plan “vida campana de cristal universitaria”). Y claro que luego no montaran un cuartel en los pasillos para quedarse a garantizar lo conseguido. Y cuando se vayan, ¿me puedes decir que imaginas que harán los desalojados, sus partidarios, los que creen que todo se arregla dialogando (yo no soy de esos, pues creo que solo se puede dialogar con quien quiere dialogar y ha entendido que eso excluye la imposición, el tener amigos violentos -con antifaz o con pistola- que usaran cuando no avanza el diálogo como ellos quieren, etc…)?

No sigo pues supongo que ya ves suficientemente en que baso mi interpretación de tu postura. En consecuencia sostengo que es el movimiento estudiantil el que debe resolver el conflicto, que no es cosa de unos pocos en el caso de Lletres-UAB .

Atte.,

Emilio

Anònim ha dit...

Respuesta al profesor de 17:05

No era mi intención oponer ni mostrar como excluyentes esos dos tipos de profesores, ni he pretendido hacer una tipología exhaustiva y estoy de acuerdo con Ud. en que, en la realidad, las situaciones personales serán mucho más complejas y mezcladas.

No sé ni quién ni cómo se ha tomado la decisión de alargar el calendario académico, pero escribo dando por cierto que lo ha hecho el decanato y sin violentar las normas existentes. Comprendo que en condiciones excepcionales quienes ejercen puestos de responsabilidad deben tomar decisiones excepcionales, que pueden ser más o menos acertadas (o más o menos erróneas, si lo prefiere). Esta ya dije que me parece políticamente incorrecta, pero más allá de manifestarlo no me parece que deba ni pueda hacer más.

En lo que no estoy nada de acuerdo con Ud. es cuando sostiene que :

“Segundo, porque se coloca, a partir de ahora, el calendario académico en manos de la asamblea (…)”

Oiga no, lo que hace el decanato es responsabilidad del decanato y hacerlo una vez no eleva eso a norma de obligado cumplimiento para posteriores ocasiones. Y naturalmente que habrán tomado la decisión condicionados por la movilización de la asamblea pero eso no les exime de responsabilidad. Eso es lo habitual, lo normal (¿siempre?) es tomar decisiones condicionadas por diversas circunstancias.

Si como dice Ud. en su post, la posición del profesorado de Lletres es tan contraria a la decisión tomada y ésta cambia, sepa que yo lo consideraría como muy lógico, lo comprendería y en absoluto me llevaría a disminuir lo más mínimo mi valoración del profesorado.

Atte.,

Emilio

Anònim ha dit...

Gracias, pero si esa es la postura que sigue la UAB, cosa de la cual empiezo a estar convencido, solo me queda la opción de cambiarme a una universidad que sea capaz de asumir unas responsabilidades mínimas (por otra parte, las que le corresponden, nada más).

Si el deganato se considera completamente impotente ante un puñado de alumnos, que se supone que podemos hacer los demás?

Lo de la universidad y la relación de consumidor... si, muy bien, es muy bonito plantear las cosas de forma distinta, pero recuerdo que estamos pagando, si? Por lo tanto dicha relación es ineludible, y por lo tanto espero un mínimo a cambio de lo que doy, nada más.
Por que parece que planteeis las cosas como si tubiesemos una universidad regalada a la que no podemos reprochar nada ya que nos hacen un favor... y no, no es eso.

Anònim ha dit...

Los alumnos, según se dice, tienen derecho a clase porque la pagan. No es así. No se paga la totalidad del costo de la matrícula, que paga en más de un 70% el conjunto de los españoles con sus impuestos. El derecho no procede de pagar exclusiva ni prioritariamente. El derecho procede de un derecho más general, que es el derecho a estudiar. Lo cual va unido, como es obvio, al deber a asistir a las clases y a participar en las actividades académicas, cosa que, en la facultad de Letras, no se cumple, con abstentismo del orden del 30 % de los alumnos, que se suma escandalosamente a la ausencia de las dos convocatorias de examen a las que se tiene derecho por curso. Por tanto, al margen de lo que uno haga individualmente, puede considerarse cómo está la facultad de Letras en la realidad. En una universidad del tipo de las que se paga y se adquieren derechos por ello, como las privadas americanas, no sólo no se habría tolerado esta ocupación y esta suspensión de clases. No se permitiría la relajación con que se mantiene la actividad académica en circunstancias que quizás parecen normales, pero que a mí nunca me lo han parecido por la ausencia pura y simple de una parte considerable del alumnado de las aulas y de los exámenes. En caso de que se pagara el costo real, probablemente no sucederían estas cosas.

Nadie pide que el alumnado se "pegue de hostias" por los pasillos. Se pide que se sea coherente con el reglamento de la facultad que, nos guste o no (y a mí no me gusta nada) establece que la asamblea es el órgano exclusivo de representación de los alumnos. Eso no significa que pueda llamar a un paro de obligado cumplimiento, no tiene facultades para ello. Pero sí que puede tomar decisiones EN REPRESENTACION DEL ALUMNADO porque el reglamento le reconoce esta función. Por tanto, nadie puede quejarse de determinadas carencias de esta facultad (que no son sólo las de tener o no clase) cuando ha decidido prescindir de la participación en los organismos regulares de participación. La asamblea no es un órgano irregular, que se reúne cuando quiere, sino que tiene un reconocimiento reglamentario que explica que se paralicen las clases cuando se reúne, de acuerdo con un máximo de reuniones que se ha fijado por consenso.

Las condiciones en que se ha producido el conflicto de este curso son complejas y no pueden resumirse con un "tengo derecho a clase y no tengo por qué ir a la facultad a ver si hay". Si tienes derecho a clase, exígelo al profesor CON TUS COMPAÑEROS (porque esto es una comunidad académica y no te van a dar a clase a ti solo) y el profesor, que no se encuentra en huelga, te dará la clase a ti y al grupo entero, como es su obligación. Dudo mucho que la sea, después de no haber tenido esta petición, prolongar las clases. Eso sólo dependerá de la forma en que analice el tema académica y políticamente y, en cualquier caso, si desea hacerlo. Y hacerlo o no, no dependerá de un derecho individual basado en el pago parcial de una matrícula, sino de las condiciones en que se desarrolla la vida académica general, que no se reduce a ir a clase: puede contemplar la atención a las decisiones que se toman en órganos regulares y la forma en que se trabaja que, en lugares en que sí se paga la matrícula entera (si nos ponemos en ese DERECHO INDIVIDUAL) podría llevar a la pérdida de derecho del alumno a estar en una universidad en la que no ofrece el rendimiento adecuado o no asiste a clase o a las convocatorias de examen. Creo que todos sabemos que una de las lacras de la facultad de Letras es ese absentismo y un nivel de exigencia que es deplorable, aunque eso es responsabilidad del profesorado, que probablemente deberá modificar su actitud a partir de lo que se ha visto este año.

En respuesta a Emilio, que comprende la posición del profesorado, tan complicada en este caso (el deseo de ayudar a los alumnos que han querido clase se enfrenta a la necesaria reivindicación de unos derechos laborales y, además, al juicio que le merece la actitud del alumnado en el proceso -ese "no tengo por qué ir a la facultad a ver si hay clase", cuando los profesores han ido todas las horas sabiendo que no habría, poniéndose a la disposición de alumnos que han preferido quedarse en casa-. No está de más señalar cúál es la irritación del profesorado cuando tiene que dar clases (si es que, finalmente, las cosas se desarrollan de este modo) a alumnos que, en su momento, estuvieron de acuerdo en perderlas, teniendo todo el derecho del mundo a hacerlo, pero perdiendo todos los derechos del mundo a recuperarlas.

Con franqueza, resulta desmoralizadora la actitud de exigencia de algunas personas que ni siquiera se han asomado a la UAB durante estos días, que se une, en una extraña alianza de intereses complementarios, con quienes exigen, con no menos vehemencia, que se les respete una semana blanca para estudiar, cuando han impedido la realización de clases tanto a los alumnos como al profesorado. Al parecer, a nadie le interesa recordar que el profesorado estaba dispuesto a dar clase, nunca se ha declarado en huelga y, además, en su inmensa mayoría, estaba por mantener la actividad docente. Por eso, en ninguna reunión de profesores, con independencia de diversas visiones del conflicto, se ha sostenido la posibilidad de parar. Por ello, considero un abuso la prolongación del periodo lectivo y me sorprende que, quienes tienen tan claros sus derechos, parezcan olvidar los de quienes han cumplido rigurosamente con su horario sin conseguir que los alumnos acudieran ni siquiera a la puerta de la clase. Imagino que la orden del decanato, que contempla las condiciones precisas de aplicación de la prolongación de clases, podrá considerar si los alumnos las han solicitado o han preferido quedarse en casa, con lo que han perdido el derecho a recuperarlas.

Anònim ha dit...

Que la universidad es pública y financiada por el estado (que no regalada, como parece que lo pinteis) no cambia nada, la situación es más inadmisible si cabe por que encima pagamos todos.

Francamente, no entiendo como se puede llegar a comparar la obligación de un profesor a estar presente con la de un alumno.
Hace falta recordar que cobrais por todos estos días de no-clase?
Bien, siento tener que caer en obviedades... Por mi parte no me parece ni serio ni razonable el que se pida que vayamos cada día a la universidad mientras no existe la menor garantía de que se vaya a hacer clase. Es más, me parece una falta de respeto.

Respecto a la asamblea y su supuesta representatividad, me remito a lo dicho anteriormente.
Así se justifica cualquier barbaridad que la asamblea decida y se da por hecho que es nuestra obligación el participar en ella.
Evidentemente me niego a que nos cuelen obligaciones que no nos corresponden por la cara.
Quiero hacer clase = tengo que ir a la asamblea? No, ni hablar.
Pero en fin, no vamos a llegar a ningún lado por que son demasiados temas los que se están tocando cuando desde mi punto de vista las cosas son muchísimo más simples.

Yo entiendo que el profesorado es una víctima más de esta crisis, como lo es también la gran mayoría del alumnado, pero por lo visto la comprensión solo funciona en un sentido.

PD:En la puerta de clase me tiré unos cuantos días... hasta que me empecé a sentir imbécil y tal.

Anònim ha dit...

Sobre el post de las 20:05

Suscribo totalmente lo de

"No está de más señalar cúál es la irritación del profesorado cuando tiene que dar clases (si es que, finalmente, las cosas se desarrollan de este modo) a alumnos que, en su momento, estuvieron de acuerdo en perderlas, teniendo todo el derecho del mundo a hacerlo, pero perdiendo todos los derechos del mundo a recuperarlas."

Por si no estaba suficientemente claro en mi intervención anterior.

Emilio

Anònim ha dit...

Al post de las 20:33

Voy a aceptar seguir el diálogo contigo en términos de "consumidor" para tratar de mostrarte que ni siquiera así el conflicto es tan simple como tu lo abordas. Me explico.

Cuando pagaste la matrícula te comprometiste con un reglamento que ya existía y que no pareces haber tenido en cuenta entonces, ni lo que es peor, tampoco ahora cuando dices

"me niego a que nos cuelen obligaciones que no nos corresponden por la cara.
Quiero hacer clase = tengo que ir a la asamblea? No, ni hablar."

No te cuelan, ya estaba reglamentado (el desconocimiento de una norma legal no exime de su cumplimiento, pues de lo contrario a ver quien pagaría una multa, con decir lo de "yo no lo sabía") y mientras no se cambie es obligación que no se te impone por la cara.

Supongo que opinarás, como yo, que a ese reglamento (por reconocer la asamblea -tan poco "institucional"- como órgano de representación de los alumnos de la facultad) hay que aplicarle el dicho "Siembra vientos y recogerás tempestades". Ahora ha llegado la tempestad y su virulencia nace de varias causas, sin duda, y una de ellas y no menor, es la existencia de esa asamblea "reglamentaria".

Porque aunque no comparto tu afirmación de que hayan sido "un puñado de alumnos" (sic) y que una clara mayoría estuviera por seguir las clases (los avatares vividos no encajan con tanta simplificación) si me parece cierto que si participárais muchos más en la vida académica con continuidad, dedicación suficiente (no asomar y largarse "porque se alarga mucho") y en plan activo no os hubiera resultado tan difícil arrebatar la hegemonía política y la dirección del movimiento a los asamblearios-grupo-dirigente.

Y, en todo caso, esto no ha acabado. El 7/1 hay asamblea convocada, o sea, órgano reglamentario que aceptaste en la matrícula. Y aunque puedas pagarte el estudiar en una uni privada, eso no va a poder ser hasta el curso próximo, por lo que te animo a aprender de la experiencia anterior y actuar para articular esa mayoría estudiantil en la asamblea-lugar-de-fijación-de-la-postura-colectiva-del-estudiantado-de-Letras-UAB.

Cordialmente,

Jaime

Anònim ha dit...

Perdón, me equivoque al firmar:
Emilio que no Jaime

Emilio

Anònim ha dit...

Evidentemente, no puede compararse la situación de los profesores con la de los alumnos. En esta movilización, a los profesores nunca se les ha dado la oportunidad de votar si querían impartir clase o no. La mayoría quería hacerlo. Ha cumplido con sus horas de permanencia y, en caso de que algún profesor no haya ido a su clase, deberán buscarse las responsabilidades de las autoridades académicas para controlar la actividad docente. Yo no he tenido la oportunidad de dar clase ni una sola vez, porque no había alumnos: así de sencillo. Ignoro si estaban de acuerdo con la suspensión de clases o estaban en contra. Lo que importa a efectos de recuperar las clases es que ellos no estaban allí, o habrían tenido docencia, como es mi obligación, mi disposición y, además, porque he ido cada día porque tengo un contrato que me obliga a hacerlo y una obligación con mis alumnos que va más allá de ese contrato estrictamente.

El alumno que habla tanto de sus derechos, parece ignorar totalmente cuáles son sus obligaciones: asistir cada día a la facultad y pedir clase con sus compañeros si desea recuperarla. En caso contrario, y esas son las condiciones de una huelga, se considera que no tienen que recuperarse las clases, porque los alumnos no han hecho nada para darlas. No hay que dramatizar la actitud intimidatoria que ha podido haber porque, en ocasiones diversas, el alumnado, si se encontraba en condiciones mayoritarias opuestas a las clases, podía haber regresado a ellas tranquilamente. El problema es que los 4.000 alumnos matriculados asisten sólo en parte a clase. No saben ni cómo votar en un referéndum y pasan alegremente de la asistencia a una asamblea que es un órgano con capacidad para tomar decisiones regulado por la facultad. Si no se está de acuerdo con el paro, debe irse a clase y dudo que alguien hubiera podido impedirlo en caso de una asistencia masiva. El alumnado ha preferido, como es obvio, quedarse en casa. Y, cuando ha votado, lo ha hecho en las condiciones patéticas del referéndum. Quiero recordarlo: sobre 1.077, sólo 200 indicaron que deseaban parar la ocupación. El resto, curiosamente, deseaba mantenerla. Unos 500, con paros intermitentes o con paro total. Creo que 268, con regreso a clase. ¿Puede decirse, con este resultado, que los alumnos estaban contra la ocupación? Si no han votado en el referéndum, si no van a la asamblea, si ni siquiera van masivamente a clase, han perdido su derecho a recuperarla. Y dudo que las autoridades académicas puedan forzar a hacer unas clases que no se han solicitado por los alumnos en su momento.

Por cierto, los profesores cobran y tú pagas...Los profesores pagan con sus impuestos una parte de tu matrícula, como el PAS o los trabajadores de FFCC que te llevan a la universidad. Tú cobras el 70% de lo que dejas de pagar como costo de la enseñanza. No estás pagando un servicio en su totalidad, como cuando vas al cine. Y, siguiendo con ese obsceno modelo de comparación...¿Crees que, por el hecho de cobrar, un trabajador debéría atenderte fuera de sus horas de trabajo, cuando no has estado en ellas solicitando sus servicios?

Anònim ha dit...

Me parece que estais totalmente alejados de la realidad. Me niego a aceptar que mi obligación sea estar cada día en la facultad se haga o no se haga clase. Quizás penseis que tengo todo el tiempo libre para perder, todo el dinero que sea para tirar a la basura, etceterá. Pues no. Dicho dinero y dicho tiempo cuestan mucho, muchísimo. Y supongo que muchos más pensarán como yo. Un día, vale, dos, bueno, un mes, no gracias. Me parece de sentido común.

Me decís que la universidad pública tiene reglamentos que permiten esta situación, pues bueno. Yo tenía entendido que una asamblea no tenía la potestad de parar las clases, que el derecho a vaga no es una obligación...
Pero bueno, si realmente la universidad pública nos lleva a estas situaciones y las permite... quizás no sea tan malo que se la acaben por cargar eh. Resulta que no tenemos derecho a, simplemente, estudiar, que tenemos la obligación de dedicar parte de nuestro tiempo al activismo...

Ah, y yo no pido que se me den las clases en un horario diferente, yo pedía que se dieran cuando tocaba.
Nada más y nada menos. La solución que pretenden darnos (recuperar un mes perdido con una semana extra) me parece una chapuza.

PD: Los resultados del referéndum no fueron esos ni de lejos, así que no voy a comentar nada.

Aquest blog és un espai de lliure expressió dels i les estudiants, l'administració del blog no es fà responsable de les opinions expresades a aquest espai.

Tanmateix l'administració es reserva el dret a no publicar textos per considerar-los xenòfobs, sexistes, ofensius o destructius.